رفتن به محتوای اصلی

فوائد ویروس کرونا کاهش جرائم جهانی

فوائد ویروس کرونا کاهش جرائم جهانی
برگردان:
از راشل زرگریان

 

ویروس کرونا در سراسر جهان اکثر شهروندان را به خانه های خود فرو کشاند و باعث تخلیه خیابانها ی همه شهرها شد. اما به مبارزه با مجرمان کمک شایانی کرده است. در بسیاری از کشورهای جهان نشان میدهد که تعداد قتل ها و سرقت ها و خرید و فروش مواد مخدر به شدت کاهش یافته است.

 

Image removed.

تصویر از mako  getty images couperfield

 

از زمان شیوع ویروس کرونا در السالوادور که یک کشور جرم و جنایت محسوب میشود هم اکنون در اینروزها بطور متوسط دو نفرمیمیرند در مقایسه با شصد نفر در یک روز قبل از شیوع این ویروس کشنده. رائول گونزالس که صاحب یک شرکت تولیدی تشییع جنازه در شهر بلیما در کشور پرو است میگوید: قبل از شیوع اپیدمیک کرونا هر روز دست کم از پانزده جسد مراقبت میکرده  است. اما این هفته هر روز پس از شش ساعت بدون مشتری روی نیمکتی فقط مشغول استراحت بوده است. به گفته مقامات محلی در پرو هم اکنون هشتاد و چهار درصد جنایات کاهش یافته است.

 

در آفریقای جنوبی که شهروندان آن تحت قرنطینه هستند تعداد جرائم هفته های اول قرنطینه را در مقایسه با ارقام مربوط به سال گذشته (منظور آنهم فقط در یک هفته) متوجه شدند که تعداد پرونده های تجاوز جنسی در کشور از هفتصد نفر به 101 نفر کاهش یافته و تعداد افرادی که به آنها حمله شده از دو هزار و ششصد و هفتاد وسه نفر به چهار صدو پنجاه و شش نفر رسیده  و تعداد آدم کشی ها از سیصد و بیست و شش نفر به نود و چهار نفر کاهش یافته است.

 

در شهر شیکاگو (ایالات متحده امریکا) جنایات ده درصد و در شهر لس آنجلس به سی درصد کاهش یافته و در نیویورک همه این جرائم تا دوازه درصد کاهش یافته است. برای کشور امریکا این یک واقعه نادر است که شاهد چنین کاهشی در جرائم باشد. در دهه 1990 شهر نیویورک شاهد افت چهل در صد میزان جرم در کشور بود که شدیدترین کاهش در تاریخ امریکا بود. اما این کاهش در مدت زمان سه ساله انجام شد. با شیوع ویروس کرونا کاهش جرائم و جنایات در شهر نیویورک در مقایسه با سه سال فقط در چند هفته شاهد بوده است که همین داستان را دراماتیک تر میکند. منظور اینکه کاهش چهل درصد جنایات در شهر نیویورک در دهه 1990 به مدت سه سال همان میزان کاهش در همین روزها یعنی در چند هفته اتفاق افتاده که امریکا را شگفت زده کرده است.

11.04.2020

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

برگرفته از:
سایت ماکو
منبع:
اسرائیل

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید