رفتن به محتوای اصلی

از اعتصابات سراسری پشتیبانی می کنیم

از اعتصابات سراسری پشتیبانی می کنیم

طی روزهای گذشته همچنین اعتصاب سراسری کسبه و بازاریان در ده ها شهر ایران با موفقیت ادامه داشته و اعتصاب کامیون داران نیز سومین هفته متوالی خود را پشت سر نهاده است. این اعتصاب ها در اعتراض به وضعیت وخیم اقتصادی و علیه گرانی، فقر، رکود بازار و دهها مشکل اقتصادی آغاز و در مدتی کوتاه سراسر کشور را در برگرفته است. بازاریان در تهران، مشهد، برازجان، کرمانشاه، گرگان، کازرون، مریوان، زنجان، سنندج، بانه، سقز، تهران، اراک، کنارک، چابهار، پاوه، اصفهان و تبریز اعتصاب را آغاز کردند و بازاریان در ارومیه، زاهدان، کازرون، گرگان، گناوه، ایرانشهر و پارس آباد مغان به این اعتصاب پیوستند. بازاریان و کسبۀ تهران نیز که در ادامه اعتراضات خود، مقابل مجلس شورای اسلامی رفته بودند با سرکوب نیروهای انتظامی روبرو شدند.

 

ما امضا کنندگان از این اعتراض ها و اعتصاب ها حمایت می کنیم و آن را برآمد تازه ای از اراده و شهامت مدنی و صنفی شهروندان علیه فساد سازمان یافته حکومتی و ناکارآمدی جمهوری اسلامی در اداره کشور می دانیم. اعتراضات و مطالبات اجتماعی و اقتصادی مردم ایران اگرچه در سراسر عمر چهل ساله حکومت جمهوری اسلامی جریان داشته، اما از دی ماه ۹۶ وارد مرحله جدیدی شده که نشانگر توانایی بالایی از سازماندهی و حضور اجتماعی در بین قشرهای مختلف جامعه ایران است. ادامه و گسترش این اعتراضات در شرایطی انجام می گیرد که نیروهای امنیتی و دستگاه قضایی لحظه ای در سرکوب تشکل های صنفی- مدنی و تهدید و بازداشت و آزار معترضان درنگ نداشته و در جریان اعتصابات اخیر نیز بیش از ۲۵۰ راننده کامیون و دهها نفر از کسبه و مغازه داران را بازداشت و تهدید به صدور احکام سنگین تا حد اعدام کرده اند.

 

ما برآنیم که جمهوری اسلامی رویارو با ابرچالش هایی که خود آفریده به بن بست کامل رسیده و در شرایط فروپاشی سیاسی، ناتوان از حل مشکلات عمیق اقتصادی ـ اجتماعی است. حکومت در رو در رویی با فراگیرتر شدن اعتراضات تنها به ابزار خشونت و تهدید پناه برده و برای نجات خود راهی جز سرکوب اعتصابات و به زندان بردن فعالان مدنی و سیاسی و نفرت پراکنی نمی بیند.

 

 ما از هموطنان عزیز در هر قشر و گروه اجتماعی که باشند و همچنین از تمامی آزادیخواهان و حامیان حقوق بشر در جهان می خواهیم که با ابراز همبستگی و پشتیبانی فعال خود از اعتراضات مدنی و مسالمت آمیز موجود، به ویژه اعتصابات سراسری، همه توان خود را برای آزادی هرچه سریعتر بازداشت شدگان در این اعتصابات به کار گیرند و به شکل گیری یک جنبش بزرگ ملی برای گذار از استبداد و استقرار دموکراسی در ایران یاری رسانند.

 

۲۲مهرماه ۱۳۹۷- ۱۴ اکتبر ۲۰۱۸

 

 کمال آذری- سپیده آقایی- شهریار آهی- فریدون احمدی- حسن اعتمادی- مهران براتی- پرویز دستمالچی- حسن شریعتمداری- یزدان شهدایی- کاوه شیرزاد- حسین علوی- مهرانگیز کار- کاظم کردوانی- منوچهر مقصودنیا- عمار ملکی- عبدالله مهتدی- عطا هودشتیان

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

برگرفته از:
ایمیل دریافتی

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید