رفتن به محتوای اصلی

ژاپن هم کنار کشید

ژاپن هم کنار کشید

رسانه‌های ژاپنی روز دوشنبه سوم سپتامبر خبر دادند که شرکت‌های نفتی این کشور از بیم مجازات‌های آمریکا تجارت با تهران را ادامه نمی‌دهند و واردات نفت از ایران را متوقف می‌کنند.
دولت ژاپن که پیشتر واردات نفت از ایران را به میزان قابل توجهی کاهش داده بود، در تلاش بود برای ادامه خرید نفت ایران از آمریکا معافیت بگیرد، اما رسانه‌های ژاپنی اعلام کرده‌اند که آمریکا در مقابل این خواسته توکیو از مواضع خود کوتاه نیامده است.
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در ماه مه گذشته خروج این کشور از توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی را اعلام و سپس تأکید کرد که شرکت‌هایی که قصد ادامه همکاری با ایران را دارند، نمی‌توانند با آمریکا دادوستد کنند.
واردات نفت از ایران در مجموع واردات نفت ژاپن مقدار قابل توجهی را تشکیل نمی‌دهد و نفت ایران فقط ۵.۳ درصد واردات نفت ژاپن را شامل می‌شود. اما شرکت‌های نفتی ژاپن از هم اکنون جست‌وجوی خود را برای جایگزین کردن نفت ایران با نفت دیگر کشورها آغاز کرده‌اند. سخنگوی شرکت "شووا شل سکیو" به خبرگزاری فرانسه گفت: "ما به دقت تصمیم دولت را دنبال می‌کنیم، اما توضیح بیشتری نمی‌توانیم بدهیم."

 خبرگزاری فرانسه اضافه کرده که دیگر شرکت‌های نفتی ژاپن نیز از ارائه توضیح در این زمینه خودداری کردند. ژاپن از نظر منابع طبیعی انرژی کشوری فقیر محسوب می‌شود و از این نظر کاملا به خارج از کشور وابسته است.
 
Image removed.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

منبع:
رادیو فرانسه

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید