رفتن به محتوای اصلی

ارزش ریال وطنی

ارزش ریال وطنی

سایت خبر آنلاین در این زمینه گزارش داده است که سیل مهاجرت افغان‌ها از ایران به کشورشان مدت هاست شروع شده و بالا رفتن قیمت دلار و شوک‌های پی در پی بازار ارز، آن‌ها را از ماندن در ایران منصرف کرده است.
خبر آنلاین داستان جوانی افغان با نام نصیرالله را به عنوان مثال ذکر کرده که شش سال پیش تک و تنها به ایران آمده است. او می‌گوید: «دو سال است که سر ساختمان کار می‌کنم. دستمزدم را ماهانه گرفته ام، اما حالا دیگر کار کردن در ایران نمی‌صرفد.
این جوان افغان می‌گوید: «ما برای خانواده‌های‌مان پول می‌فرستیم اگر قرار باشد همین کار را هم نتوانیم بکنیم و هر روز هم غذای حاضری بخوریم، چه فایده‌ای دارد؟ ما یک ماه اینجا کار کنیم به ما یک میلیون تومان می‌دهند که می‌شود هشت هزارتا افغانی. با این پول حتی نمی‌شود یک ماه در افغانستان زندگی کرد»
کارگرانی که در حفر چاه‌های ایران کار می‌کنند، همگی افغان هستند. عبدا... سرکارگرشان هم افغان است و می‌گوید: «من سال ۱۳۷۷ به ایران آمدم و آن موقع اینجا برای ما افغان‌ها برای کار کردن بهشت بود. اما حالا ریال ایران ارزشش کم شده و همه بچه‌ها در این مدت ضرر کرده اند. باید کم کم برویم ترکیه. آنجا به ما احترام می‌گذارند. حتی مردم و خیابان‌هایش هم شادتر از ایران است. ما به ترکیه می‌رویم و شما هم به اروپا بروید».

در یکی از ویدیوهای پخش شده در یوتیوب یک جوان افغان می‌گوید ماهانه یک یک میلیون تومان می‌گیرد و این پول اکنون ارزش خود را در افغانستان از دست داده و به گفته وی با این مبلغ فقط می‌شود نان و نوشابه خرید.

 

Image removed.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

منبع:
العربیة

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید