رفتن به محتوای اصلی

برخی مسئولان دولتی عامل شیوع زمین‌خواری هستند

برخی مسئولان دولتی عامل شیوع زمین‌خواری هستند
باندهای ذی‌نفوذ در حاشیه امن

سایت مجلس:

وی با انتقاد از اینکه زمین خواران زیر سایه ضعف نظارت دستگاه‌های ذی‌ربط در کشور جولان می دهند بر لزوم تشدید مجازت آنها تاکید کرد.

وی در واکنش به اظهارات رئیس سازمان حفاظت محیط زیست مبنی بر اینکه استان تهران و اطراف آن بدترین شرایط در خصوص زمین خواری را دارد، تصریح کرد: رفع این پدیده مستلزم برخورد قاطع و جدی نیروی انتظامی و قوه قضائیه است؛ البته مادامی که با افراد خاصی که با لابی‌گری و سودجویی زمینه را برای شیوع این پدیده در کشور فراهم کرده اند برخورد مناسبی انجام نشود این روند همچنان ادامه دارد.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه برخی مسئولان دولتی زمینه را برای شیوع زمین‌خواری در کشور فراهم نموده اند، گفت: متاسفانه ریشه اصلی شیوع این معضل در کشور در وجود باندهای ذی نفوذ است به طوری که بدون هیچ واهمه‌ای با متخلفان در این زمینه همکاری می‌کنند.

وی بر لزوم تشدید مجازت زمین خواران تاکید کرد و یادآور شد:  متاسفانه رانت خواران و زمین خواران از هرگونه برخوردی در امان هستند در حالی که فریب خوردگان مواخذه می‌شوند؛ مجازت و نحوه برخورد با چنین افرادی باید بدون هیچ‌گونه تبعیض و اغماضی صورت گیرد به طوری که درس عبرتی باشد برای بقیه سودجویان و زمین خوارانی که به راحتی اموال عمومی را تصاحب می کنند.

وی بر ضرورت تشدید نظارت‌ها برای جلوگیری از زمین خواری تاکید کرد وگفت: اگرچه رهبریبر لزوم جلوگیری از تعدی و تخریب منابع طبیعی، زمین خواری و تغییر کاربری بی رویه اراضی کشاورزی تاکید داشته اند ولی متاسفانه مسئولان همچنان نسبت به رفع این معضل تعلل داشته و تاکنون اقدامات اساسی موثری در راستای مدیریت و کنترل آن نداشته اند.

عزیزی تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی به مسکونی را از معضلات اساسی در بخش ساخت و سازهای غیرمجاز برشمرد و افزود: اقدام پیشگیرانه در زمینه مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز برای حفاظت از اراضی ملی و کشاورزی باید در دستور کار دستگاه‌های ذی ربط قرار گیرد.

 با یادآوری طرح اصلاح قانون حفظ اراضی زراعی و باغ ها در مجلس، گفت: تحقق و اجرایی شدن این طرح در جلوگیری از تغییر اراضی ملی و کشاورزی بسیار موثر است.وی  بر ضرورت تعامل میان دولت و مجلس برای رفع ریشه ای معضل جنگل خواری در کشور تاکیدکرد و افزود: دولت و مجلس باید با همکاری یکدیگر ریشه این پدیده را به طور کلی درکشور بخشکانند.

 

 

 

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

منبع:
سایت مجلس

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید