رفتن به محتوای اصلی

ایران اردوغان را به "رعایت نزاکت" دعوت کرد

ایران اردوغان را به "رعایت نزاکت" دعوت کرد

=================

آقای اردوغان در نطقی تلویزیونی با انتقاد از سخنان نخست وزیر روسیه و طرح اتهام دست داشتن ترکیه در قاچاق نفت از سوریه از طریق داعش، به انتشار عکس‌های دختر و پسر خود در رسانه‌های ایران در ارتباط با این موضوع نیز واکنش نشان داد. 
وی گفت که با حسن روحانی نیز در این مورد تماس گرفته و به وی هشدار داده است و پس از آن، «اتهام‌زنی»های ایران در این زمینه پایان یافته است. 
در پی انتشار این سخنان وزارت امور خارجه ایران به آن واکنش نشان داده و رئیس جمهوری ترکیه را به «رعایت نزاکت، احترام متقابل در روابط، پرهیز از ماجراجویی و مسئولیت‌پذیری در اتخاذ مواضع سیاسی» دعوت کرد.

به گزارش خبرگزاری "ایرنا"، حسین جابر انصاری، رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه ایران، روز جمعه ۴ دسامبر/۱۳ آذر در سخنانی سیاست‌های ترکیه را به مثابه حمایت «خواسته یا ناخواسته» از «تروریسم» در عراق و سوریه خواند و تأکید کرد که این سیاست‌ها «تنها به تشدید بحران جاری در منطقه» و افزایش مشکلات خود ترکیه منجر می‌شود.
وی یادآوری کرد: «جمهوری اسلامی ایران از تغییر این سیاست‌ها و همراهی همه کشور‌های منطقه در روند مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری، استقبال می کند و برای تحقق این هدف آماده همکاری و هماهنگی با همسایگان خود است».

همچنین خبرگزاری "فارس" به نقل از محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشته است که «اگر دولت ترکیه در جریان فروش نفت داعش در این کشور نیست، ایران آماده است اسناد و مدارک مربوط به این موضوع را در اختیار ترکیه قرار دهد».
به گفته وی «مستشاران ایران در سوریه از تمام مسیرهای کامیون‌های نفت داعش به ترکیه عکس‌برداری و فیلم‌برداری کرده‌اند و این اسناد قابل ارائه و انتشار است».

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید