رفتن به محتوای اصلی

خواهان برکناری رژیم هستیم!

خواهان برکناری رژیم هستیم!

 

درود . با نیم نگاهی گذرا به تاریخ سراسر شگفت ایران ، از دوران کورش بزرگ پدر ایران و نماد دادگری و احترام به حقوق بشر ، کشورداری داریوش بزرگ و خشایارشاه هخامنشی در آن سوی هزاره ها ، بزانو درآوردن امپراطوری بزرگ روم بدست سورنا در زمان اشکانیان و شاپور بزرگ در شاهنشاهی ساسانیان .

هجوم تازیان با نیرنگ مذهب بجای مذهب و پایداری ایرانیان در آن روزگار ، حمله اقوام بیابانگرد مغول و آتش ویرانی و کشتار ،و برخاستن ایرانی از زیر خاکستر آن ، تا یورش تاتار ، ترک ، ازبک و عثمانی ، و ایستادگی مردم گرد بزرگانی چون یعقوب ، بابک ، شاه عباس ، نادر ، تا دوران قاجارها و برآمدن امیرکبیر و رسیدن به روزگار پهلوی ها . که البته بسیاری از ما تاریخ ایران را نخواندیم چرا که اگر اهل خواندن و مطالعه بودیم روزگارمان این نمی شد که باز هم فریب مذهب و آخوند را بخوریم و میهن را درگرداب فرو افکنیم .

چاره ای نیست و نمی شود به گذشته بازگشت اما می توانیم از آن عبرت بگیریم . در طی 36 سال حکومت سراسر مرگ وجنگ ، وحشت ، اعدام و زندان استبداد مذهبی ، ایران در تمامی زمینه های اقتصادی ، فرهنگی ، فناوری ، پیشرفت ، زمینگیر شد و میلیاردها دلار سرمایه ملی توسط حاکمان دستار بر سر تاراج شد . فقر ، فساد ، اعتیاد ، بیکاری ، جامعه را چون اژدهایی فرو بلعیده ، و دوستان مبارز ما درون و بیرون میهن بر سر هم می کوبند و پشت به یکدیگر دارند ! همدیگر را قبول نداریم ، خودخواهی و منم منم حرف اول را می زند .

آیا حکومت بر چنین مردم و کشوری دشوار است ؟ اگر از بیابان های یمن آدم بیسوادی را بر حکومت ایران بگمارید با چنین وضعی که ما داریم ایشان به آسانی کشور را اداره خواهد کرد ! .

اما راه چاره چیست ؟ اینکه افعی ما و منی و غرور بیجا را بزیر خاک کنیم ، آغوش بر هر آنکه به ایران دلبسته است بگشاییم ، و همدل و همراه با همبستگی رو بسوی دشمن میهن و مردم یعنی حاکمیت دیکتاتوری مدهبی ایستاده و خاهان برکناریش باشیم . آزادی همه زندانیان سیاسی ، مدنی ، عقیدتی ، صنفی را فریاد بزنیم .

قانون اساسی در ایران کنونی ما دچار مشکل است و باید بکلی تغییر یابد و قانون اساسی مدرن نوشته شود که در آن از قوانین دین خبری نباشد ، رهبری و خبرگان و شورای نگهبان نداشته باشد . دستگاه قضایی بدست ملایان اداره نشود ، نهادهای نظامی ، انتظامی ، امنیتی در خدمت مردم و کشور باشد . حجاب آزاد شود و اعدام برچیده گردد . آزادیخواهان روانه زندان نشوند . به همه ادیان و اندیشه ها ارج گذارده شود . احترام به حقوق بشر در آن ذکر شود و ... اینجا ایران ، شهریار ، من صدای آزادی ......*

 

Image removed.

 

Image removed.

 

* زرتشت احمدی راغب، کنشگر سیاسی و مدنی در ایران است.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید