رفتن به محتوای اصلی

نمایند گان مجلس وطرح گرانی برق مناطق گرمسیر!

نمایند گان مجلس وطرح گرانی برق مناطق گرمسیر!

روزنامه کارون به نقل از مهر: نمایندگانی که اوج فعالیت‌شان برای مهار گرد و خاک، زدن ماسک اعتراضی نمادین در مجلس و اجرای شوی اعتراضی کوتاهی در برابر دوربین خبرنگاران بود، در سه سال گذشته هیچ مخالفتی با افزودن تبصره ای به قانون بودجه کل کشور که بموجب آن مردم خوزستان متحمل پرداخت هزینه بیشتری بابت برق مصرفی خود هستند، نکرده اند و به همین دلیل، شاهد افزایش مبلغ قبوض مردم استان نسبت به سایر استان های کشور هستیم… 

امضای نمایندگان خوزستان پای افزایش مبلغ قبض برق مردم این استان!

شوکی بدتر از شرجی و گرما

گروه دیار کارون: قبض‌های برق مردم خوزستان این دوره در حالی به دست مردم رسید که کمتر قبضی هزینه کمتر از یک‌میلیون ریال را به خود دیده است.

هر چند اغلب خوزستانی‌ها با وجود همین شرجی و گرما به زندگی نسبتا عادی خود ادامه دادند ولی صدور قبض‌های نجومی برق برای شهروندان اهوازی و سایر شهرهای خوزستان در دوره جدید، شوکی بدتر از شرجی و گرما را به مردم خوزستان وارد کرد.

این نارضایتی وقتی برای اهالی این استان دوچندان می‌شود که می‌دانند متأسفانه هیچ اقدام و تدبیری هم برای رفع این دغدغه مردم انجام نشده است. مردم خوزستان که در چند سال اخیر به‌ خاطر پدیده گرد و خاک، طعم عدم همکاری نمایندگانشان در مجلس را چشیده بودند، این روزها هم با دیدن قبوض برق مصرفی‌شان، بار دیگر از محل تدبیر این دوستان آزرده خاطر شدند. نمایندگانی که اوج فعالیت‌شان برای مهار گرد و خاک، زدن ماسک اعتراضی نمادین در مجلس و اجرای شوی اعتراضی کوتاهی در برابر دوربین خبرنگاران بود، در سه سال گذشته هیچ مخالفتی با افزودن تبصره ای به قانون بودجه کل کشور که بموجب آن مردم خوزستان متحمل پرداخت هزینه بیشتری بابت برق مصرفی خود هستند، نکرده اند و به همین دلیل،شاهد افزایش مبلغ قبوض مردم استان نسبت به سایر استان های کشور هستیم.در واقع می توان گفت، مهم ترین عامل افزایش مبلغ قبض برق بیشتر مردم خوزستان نسبت به سایر شهرهای کشور، امضا و تصویب این تبصره در قانون بودجه توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.حالا باید منتظر بمانیم، این نمایندگان محترم مجلس چگونه می خواهند این اشتباه سه سال گذشته خود را جبران کرده و از اجحاف در حق مردم خوزستان جلوگیری کنند؟

البته وزارت نیرو از اعمال تعرفه‌های جدید برق پیش از این خبر داده بود ولی پرداخت هزینه حداقل یک‌میلیون ریالی برای اغلب خانوار خوزستانی برای یک ‌قلم از هزینه‌های خود، واقعا سنگین و غیرقابل قبول است. مردمی که به ‌واسطه همین گرما و گردوغبار و شرجی؛ متحمل هزینه‌های اضافی و سنگین نسبت به سایر استان‌های کشور شده‌اند، بی‌شک با وجود رقم‌های بالا در قبض‌های برق در زندگی دچار چالش می‌شوند.

ناصر علوی از شهروندان اهوازی است که در این رابطه می گوید: قبض برق این دوره من ۱۵۰ هزار تومان است و وضع سایر همسایه‌های ما طبق تحقیقی که انجام داده‌ام بدتر از من بوده است. واقعا مسئولان چگونه به این نتیجه رسیده‌اند که باید این قبض‌هایی با مبالغ سنگین برای مردم ارسال کنند. مگر ما چقدر درآمد داریم؟ وی افزود: در هوای گرم خوزستان شما یک لحظه نمی‌توانید کولرهای خانه و حتی خودرو را خاموش کنید پس وزارت نیرو در محاسبه بهای برق مصرفی مردم استان این امر را مدنظر داشته باشد و نباید اقدام به صدور این قبض‌ها کند.

تحقیقات میدانی نشان می‌دهد، اغلب مردم اهواز که در این دوره قبض‌های خود را دریافت کرده‌اند با مبلغ‌های بالای یک‌میلیون ریال مواجه شده‌اند و تعداد خانواده‌هایی که مبالغ برق مصرفی آنها از این مبلغ کمتر بوده است بسیار اندک هستند. رحیم داغری از دیگر شهروندان خوزستانی می گوید: واقعا فکر نمی‌کردیم طرح هدفمندی یارانه‌ها که با آن همه وعده و وعید آغاز شد، مردم را دچار چنین وضعی کند که حالا باید نصف حقوق خود را بابت هزینه‌های مصرفی بدهند. وی افزود: ما انتظار داریم در شرایطی که هر ماه مسوولین، چندین و چند خانوار را از غافله یارانه بگیران پائین می‌کشد، حداقل در بخش خدمات عمومی فشار مضاعفی را متوجه مردم نکند زیرا واقعا توان پرداخت این هزینه‌های نجومی را نداریم. داغری تأکید کرد: امروز این شوک برقی و در روزهای آینده نیز باید منتظر شوک آب و گاز هم بود.

 

 

 

 

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید