رفتن به محتوای اصلی

گزارش العربیه از اعتراضات دیروز عراق

گزارش العربیه از اعتراضات دیروز عراق

هزاران تظاهرکننده عراقی با طنز تلخ به مبارزه با فساد رفتند!

به گزارش تلویزیون العربیه، هزاران عراقی در سراسر این کشور به خیابان‌ها و میدان‌های شهرهای مختلف سرازیر شدند تا به اعتراضات خود علیه فساد ادامه داده، خواستار انجام اصلاحات شوند.

در این تظاهرات گسترده که ده استان این کشور را در بر گرفت، یکی از خواسته‌های معترضین کنترل سیستم قضایی کشور و زدودن فساد از این دستگاه مهم بود که زمینه احتکار اموال ملت را بوسیله مسئولین، بی‌آنکه پاسخگوی عملکرد خود باشند، فراهم آورده است.

این چهارمین هفته از تظاهرات اعتراضی علیه فساد در عراق است. اما آنچه تظاهرات این هفته را از هفته‌های قبل متمایز کرده شعارها و پلاکاردهای طنزآمیزی است که به دل عراقی‌ها نشسته و هزاران نفر را تشویق به رفتن به میدان‌ها و خیابان‌ها برای طرح خواسته‌هایشان کرده است.

تظاهرات عراقی‌ها را بحران‌های شدید معیشتی دامن زده است، بحران‌هایی که مردم را بر آن داشته تا به مبارزه با فساد برخاسته و انجام اصلاحات را بخواهند. و برای تاثیرگذاری بر شهروندان عراقی، سلاح طنز و شیوه‌های فکاهی بکار گرفته شد.

وزیر نیرو که پاسخی برای قطع مستمر برق در این کشور نداشته از شهروندان خواسته بود تا از آبگرمکن استفاده نکنند، تظاهر‌کنندگان نیز در واکنش به پیشنهاد او تابوت حامل “جنازه” یک آبگرمکن را روی شانه‌های خود حمل کردند.

تظاهرکنندگان دیگری جنازه نمادینی را حمل کردند که نام شهرهای مختلفی که از بی‌برقی رنج می‌برند نوشته شده بود. گروه دیگری نیز جنازه سمبلیک پارلمان عراق را بر شانه‌های خود حمل کردند که نشانگر فقدان اعتماد به دستگاه مقننه این کشور است.

در این میان ترانه‌های قدیمی و فولکلور غنی عراق در میان تظاهرکنندگان حضور داشت. اما تظاهرکنندگان با دست بردن در اشعار ترانه‌ها آنها را مناسب با شرایط کنونی عراق بازخوانی کردند.

 

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

منبع:
العربیه

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید