رفتن به محتوای اصلی

تمدید تحریم مواد غذایی غربی از سوی روسیه

تمدید تحریم مواد غذایی غربی از سوی روسیه

ممنوعیت ورود مواد غذایی غربی به روسیه در سال ۲۰۱۴ میلادی و در واکنش به تحریم های بین المللی این کشور پس از بحران اوکراین آغاز شد.

یکی از ساکنان مسکو می گوید: «معتقدم بهتر است به جای سوزاندن مواد غذایی، راهی برای استفاده بهتر از آنها پیدا کرد.»

دیگری می گوید: «شاید بهتر باشد که مواد غذایی را نابود کنند. زیرا ممکن است آنها مواد غذایی فاسد بفرستند. هیچکس نمی داند چه چیزی در این غذاهاست.»

فرمان از بین بردن مواد غذایی وارداتی از غرب، توسط ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور امضا شده است چراکه این کالاها را نوعی «تهدید امنیتی» برای این کشور برشمرده اند. قرار است این فرمان به تدریج در تمام نقاط روسیه به اجرا گذاشته شود. صدور این فرمان انتقادات زیادی را حتی از داخل کرملین به همراه داشته است.

اکاترینا شولمن، استاد آکادمی اقتصاد ملی و مدیریت عمومی روسیه می گوید: «چندین نسل پیاپی از مردم کشور ما یا در شرایط کمبود کلی مواد غذایی زندگی می کردند و یا کمبود برخی از کالاهای خاص. این موضوع از یک نسل به نسلی دیگر تکرار می شد. مشکل، وجود قحطی نبود بلکه در کمبود کالا بود. به همین دلیل ما نگاه خاصی به مواد غذایی داریم و آن را گنج بزرگی می دانیم.»

او در ادامه می افزاید: «هر فردی که در روسیه بزرگ می شود و در فرهنگ روسیه زندگی می کند می داند که ممنوعیتها و تابوهایی اساسی در آموزه های فرهنگی ما وجود دارد که دور ریختن غذا را منع می کند. به ما زمانیکه کودک بودیم گفته می شد تنها فاشیستها نان را دور می ریزند. حتی دور انداختن خرده نان هم ممنوع بود.»

این فرمان در حالی اجرا می شود که ۲۳ میلیون نفر از ساکنان روسیه و به عبارتی دیگر ۱۶ درصد از مردم این سرزمین زیر خط فقر به سر می برند.

تحریم های اتحادیه اروپا، کاهش قیمت نفت، نرخ دو رقمی تورم و کاهش سطح دستمزدها، بسیاری از ساکنان این کشور را مجبور به یافتن راههای جدیدی برای کاهش هزینه هایشان کرده است.

تنها در سه ماهه اول سال جاری شمار ساکنانی که در روسیه زیر خط فقر زندگی می کنند از ۱۱ درصد به ۱۶ درصد افزایش یافته و مردم این کشور می گویند که به صرفه جویی و ذخیره مواد غذایی برای شش ماه آینده پرداخته اند.

 

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

منبع:
یورونیوز

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید