رفتن به محتوای اصلی

تصمیم جدید عراق و تغییر آرایش سیاسی به نفع مجاهدین

تصمیم جدید عراق و تغییر آرایش سیاسی به نفع مجاهدین

 

درشرایطی که تصور میشد مجاهدین روزهای آخر حضورشان در عراق را سپری میکنند و پیوسته از طرف دولت عراق خروچ آنان از خاک این کشور زمزمه میشد، 36 عضو دستگیر شده مجاهدین آزاد و به قرارگاه اشرف بازگردانده میشوند.

این تصمیم که قطعا با اطلاع و تایید نخست وزیر و مقامات عراقی صورت میگیرد ما را متوجه آرایش جدیدی میکند که به نفع مجاهدین رقم خورده است. این آرایش جدید قطعا به دلیل فشارهای خارچی روی دولت عراق صورت گرفته و به لحاط سیاسی در شرایطی انجام می گیرد که ایران در مذاکرات انمی در ژنو اصل پذیرش غنی سازی اورانیم در خارج از ایران را به هر شکل قبول کرده است، امری که فراتر از بک مانور سیاسی یک تصمیم گیری استراتژیک بود که حداقل در 4 سال گذشنه آنرا نمی پذیرفت .

هم زمانی این تصمیم در اثر فشار غرب روی ایران و تصمیم دولت عراق برای آزادی 36 عضو مجاهدین در اثر مجموعه ای از فشارهای سیاسی غرب اصلا تصادفی نیست .

با این تصمیم عراق که قطعا خودش آنرا نمی خواست و در اثر اجبار تن به آن داده است، بیشتر ثابت میشود که مجاهدین را نمی توان با این تحرکات ازعراق جاکن کرد حتی اگر 1000 دلیل برای مناسبات فرقه ای آن وجود داشته باشد و حتی اگر مسلم شده باشد که رهیر این جریان عقب مانده از تاریخ و انقلاب وابسته بوده و برای رسیدن به قدرت سیاسی دست به هرکاری میزنند . همه اینها تغییری در صورت مساله حمایت از مجاهدین توسط غرب نمی دهد و بالعکس ثابت میکند که نقشه های بیشتری برای استقاده از این گروه در افکار غربیان نقش بسته و طراحی میشود .

اروپا در حالیکه که سال گذشته مجاهدین را از لیست تروریستی خود خارج کرد اکنون در سرفصلی کیفی که خیلی ها گمان میکردند مساله مجاهدین در عراق رو به اتمام است ( وما پیوسته میگفتیم و میگوییم که اینطور نیست بلکه مجاهدین یک ایدئولوژی با تمام کارکردهای فرقه گونه است که نمی توان آنرا مکانیکی حذف کرد بلکه با کار تئوریک و مستمر بایست کمر به افشای آن سپرد ) عملا با بازگشت اعضای اعتصاب کننده این سازمان به قرارگاه شان، برگی تعیین کننده را اروپا بازی میکند که از نظر تحلیل گران سیاسی بسیار پر معنا بوده است.

نتیجه گیری اینکه :

1. مجاهدین تا یک دوره دیگر تحت اثر هر فشاری در عراق باقی می مانند حتی اگر به لحاظ صوری حاکمیت دولت عراق را بپذیرند.

2. غرب سرمایه گذاری جدیدی را بشکل پنهان و با نبمه آشکار روی مجاهدین آغاز کرده و برای فشار آوردن روی ایران از این اهرم باز هم بیشتراستفاده خواهد کرد.

3. کسانی که تصور میکنند مجاهدین کارشان حداقل در عراق تمام شده است اصلا اینطور نیست ، بلکه بالعکس در آرایش جدیدی که میتوان نشانه های آنرا در کنفرانس های خبری این سازمان که هر از گاهی در غرب به نمایش در می آید علائم آشکاری از این تغییر آرایش سیاسی را مشاهده نمود.

اکتبر 2009

m_ariyaei2006@

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید