رفتن به محتوای اصلی

دهان تاریخ را نمی توان دوخت:

دهان تاریخ را نمی توان دوخت:

به گزارش رسانه های خبری نیروی د ریائی آمریکا به واحدهای تابعه خود دستورداده است درمورد گستره ‘آبی بین ایران وشبه جزیره عربستان از نام جعلی وساختگی " خلیج عربی" استفاده کنند. گفتنی است که صدور چنین دستورالعمل کینه توزانه وبازی با احساسات ملتی که قرن ها پیش از پیدایش قاره آمریکا آنرا به نام خلیج فارس د رتاریخ جهان به ثبت رسانده است چندان تعجب آورنیست چرا که اندیشکده تولید کننده سیاست دفاعی آن کشور درخارج از مرزهایش قراردارد که ضربه زدن به حیثیت جهانی کاخ سفید و دشمن تراشی برای ایالات متحده آمریکا ازشاخصه های آنست که براندیشمندان ومحافل غلمی وحقوقی جهان پوشیده نیست .

"خلیح فارس " نامی که جعل نمی پذیرد:

اسناد ومدارک تاریخی ونقشه ها واطلس ها ی جغرافیائی که در طی سده گذشته بوسیله مراجع علمی معتبر جهان چاپ ومنتشر شده است همگی این پهنه آبی را با نام خلیج فارس مشخص کرده اند. براین اساس "بخشنامه " نیروی دریائی آمریکا به واحد های تابعه جز بی اعتبار کردن کاخ سفید ودامن زدن به موج "آمرکا گریزی" دربین ملت های این منطقه نتیحه دیگری نخواهد دداشت اما جای تاسف اینجاست آقای اوباما که برخلاف سلف خود مردی درس خوانده و آگاه از میزان وابستگی ملت ها به آب وخاک خود می باشند چرا درمقام رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا به آتش افروزان حاکم بروزارت دفاع کشورش اجازه دست زدن به این جعل آشکارو رسوا کننده را داده اند؟

امپراطور برهنه :

براساس تمثیل تحقیر آمیز روزنامه وال استریت جورنال آمریکا امروز جای همان "امپراطوربرهنه" را گرفته است که لباسی از وهم وخیال برتن کرده بود وازهمه انتظار داشت بگویند چه لباس زیبائی است . این روزنامه می افزاید ؟ آ"شکارشدن حقایق نشان از آن دارد که مواضع سیاست خارجی ایالات متحده آمریکا گوئی جز "لباس تازه امپراطور" تعریف دیگری ندارد که همه باید بکویند چقدر برازنده وزیباست وکسی حق ندارد نگاهی تردید آمیز به آن بیندازد" اما این روزنامه فراموش کرده است اضا فه کند که امپراطوربرهنه قرن بیست ویکم را عادت براینست که "سفید" را "سیاه" و "روشنائی "را " ظلمت" ببیند وگرنه چگونه ممکن است کسی دید سالم داشته باشد و نام هزارساله خلیج فارس را "خلیج عربی" ببیند.

دهان تاریخ را نمی دوخت :

تاریخ جهان این گستره آبی را به نام خلیج فارس درسینه خود ثبت کرده وپیوسته به جاعلان ومتجاوزانی نظیرعبدالناصر مصری نهیب زده است که برسرجای خودنشینند تا در"محکمه زمان" محکوم به تاریخ ستیزی وسرقت نام های تاریخی نشوند.

سخن آخر:

آقای اوباما درمقام ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا وفرمانده نیروهای مسلح آن کشوراز بابت گستاخی نیروی دریائی خودمبنی برجعل این نام بجا مانده از قرون واعصار یک پوزش به ملت ایران بدهکارند که امیدوارم شجاعت این مردانگی را داشته باشند ونام خودرا دردفترمردان بزرگ جهان به ثبت برسانند. حسن کیوده 4 دسامبر

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید