رفتن به محتوای اصلی

پیشنهاد میدان ولی‌عصر برای قرار سبزها در صورت دستگیری موسوی یا کروبی

پیشنهاد میدان ولی‌عصر برای قرار سبزها در صورت دستگیری موسوی یا کروبی

بحث بین سبزها داغ است که در صورت دستگیری موسوی یا کروبی کجا جمع شوند. گویا در نفس بیرون آمدن و محکم ایستادن در برابر این خبط احتمالی شک و بحثی نیست و همگی متفق‌القول هستند که به محض انتشار این خبر از یک منبع موثق (مثلا سایت کلمه) بیرون بریزند.

چند نفر به من ایمیل زده‌اند و در شبکه‌های اجتماعی در جریان هستم که جاهایی مثل میدان آزادی، بهارستان، میدان انقلاب، چهارراه فلسطین و میدان ولی‌عصر گزینه‌های احتمالی هستند.

میدان آزادی به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود چون هم بسیار بزرگ است و پرکردن آن مشکل و هم پرت است. یک جای کوچکتر و به همان میزان معروف‌تر بسیار بهتر است. با شناختی که من از تهران دارم میدان ولی عصر را توصیه می‌کنم. کوچکتر است و معروف و قلب تهران محسوب می‌شود. حتی اگر نقشه تهران را اگر چهار تا کنید می‌بیند که مرکزش حولی میدان ولی عصر می‌افتد. نه مثل بهارستان بن بست و خطرناک است و نه مثل میدان آزادی درندشت و دورافتاده. هر کس میدان ولی‌عصر را در دست داشته باشد کل تهران را در مشت گرفته است. از شمال و جنوب و شرق و غرب تهران هم رسیدن به آن آسان است.

ده هزار نفر دور میدان ولی‌عصر به اندازه دویست‌هزار نفر دور آزادی به چشم می‌آید. (به همین خاطر بود احمدی‌نژاد طرفدارانش را ۲۴ خرداد دور میدان ولی عصر جمع کرد.)

ساختمان‌های تجاری و اداری و مسکونی بسیاری دورتادور آن و به فاصله کمی قرار گرفته‌اند که کنترل عکس‌برداری و فیلم‌برداری معترضان را عملا غیر ممکن می‌کنند، بماند که صدها نفر از ساکنان و کارکنان مستقر در آن اماکن کافیست فقط پرده را کمی کنار بزنند و با موبایلشان فیلمبرداری کنند.

به هر حال هرکجا که باشد، سبزها باید هرچه سریع‌تر به توافق برسند و به همه اعلام کنند تا اطلاع‌رسانی شود. کمبود -یا حتی نبود- استراتژیستهایی که بیشتر معترضان آنها را قبول داشته باشند در اینجا بیشتر خودش را نشان می دهد. ولی به هر حال باید فعلا چریکی عمل کرد و با یک رای‌گیری مجازی سریع، محلی را تعیین کرد. البته پیشاپیش باید توافق کرد کسانی که محل‌های دیگری مد نظرشان است به رای اکثریت گردن بگذارند و نه به جاهای دیگر بروند، نه دیگران را دعوت کنند. شرایط فعلی مثل شب عملیات است که درست یا غلط باید یک تصمیم گرفته شود و همه، موافق یا مخالف همان کار را انجام دهند.

بهترین مسیر تجریش تا راه آهن

اعتراضات و اعتصابات به موازات هم

بزرگترین دستآرد 25 بهمن برای جنبش اعتراضی سبز این بود که جانی دوباره به بدنه معترض اجتماع داد و معترضین نیرویی دوباره یافتند. 25 بهمن نشان داد که خلاقیت و توانایی این را داریم که بیرون از زمین حاکمیت و بر اساس قواعد خودمان بازی کنیم. از این نیرو بایستی به بهترین نحو ممکن استفاده کرد و نباید اسیر احساسات و بازیهای حکومتی شویم. در حال حاضر باید تمام تشوانمان را بر سازماندهی دوباره برای نبرد نهایی متمرکز کنیم. بنابراین از همه همراهان سبز می خواهم که راهکارهای خود را در این باره ارائه دهند.

اما راهکارها و پیشنهادات من:

یکی از مشکلات مهمی که جنبش سبز با آن روبرو است نداشتن هدف و نامشخص بودن مطالبات است. به عنوان مثال من ایرانی-کارگر-بورژوا-دیندار-سکولار-جمهوری خواه -سلطنت طلب -غیرفارس-... خواسته هایی دارم و حاضرم برای رسیدن به خواسته هایم با جنبش اعتراضی سبز همراه شوم. اما از جانب رهبران و نخبگان گروههای سبز تضمینی می خواهم. هدفی که گویا منشور راه سبز امید مهندس موسوی بدنبال آن می باشد. بخش عظیمی از ناراضیان بدلیل نامشخص بودن اهداف جنبش سبز خاموش هستند؛ با تدوین منشوری جامع و همه گیر می توان این جمعیت خاموش را نیز با خود همراه کرد؛ پس خواسته هایمان باید در قالب منشوری مشخص باشد تا هم خود ما بدانیم چه می خواهیم و هم اینکه حاکمیت از مطالبات ما اطلاع داشته باشد. در منشور باید خواسته های طیف گسترده ای از معترضان و طبقات مختلف و قومیتها لحاظ شود. و اما برای شروع اعتراضات گسترده حداقل به دو هفته اطلاع رسانی گسترده نیاز داریم تا با دعوت از تشکل های صنفی و کارگری برای اعتصاب و پیوستن به تظاهرات خودمون رو برای یک نبرد تمام عیار آماده کنیم. اعتراضات و اعتصابات به موازات هم باید پیش بره. در مورد تهران مسیر راهپیمایی رو باید تغییر بدیم. چون امام حسین تا آزادی امکان سرکوب بیشتره؛ بهترین مسیر تجریش تا راه آهن هست. ادامه اعتراضات نباید با تعطیلات نوروز تداخل پیدا کنه. بنابراین بعد از نوروز رو باید انتخاب کرد. به نظر من اوایل اردیبهشت زمان خوبی است چه به لحاظ آب و هوایی و مهمتر از اون فرصت کافی داریم درباره منشور به توافق برسیم و اطلاع رسانی و سازمان دهی اعتراضات را انجام دهیم. هدف باید اعتصاب و تظاهرات ادامه دار تا رسیدن به خواسته هایمان باشد.

http://www.facebook.com/note.php?note_id=194594733891512&id=18988408437…

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید