رفتن به محتوای اصلی

آملی لاریجانی: گفتن از پرونده رحیمی٬ مثنوی ۷۰ من است

آملی لاریجانی: گفتن از پرونده رحیمی٬ مثنوی ۷۰ من است
یکی از برادران زمین خوار از اختلاس رحیمی می گوید

Image removed.

 در این چندسال قوه قضاییه افرادی را به دادگاه فرا خوانده که به مخیله هیچکس نمی‌رسید اینکه معاون اول رییس جمهور احضار و محکوم شود برای کسی متصور نبود.

آیت الله لاریجانی با بیان اینکه پرونده معاون اول رییس دولت گذشته در سال ۸۸ از سوی من ارجاع شد٬ گفت: اینکه گفته می‌شود این پرونده سیاسی است نادرست است و اگر قرار باشد در این رابطه سخن بگویم٬ داستان مثنوی ۷۰ من است. اگر لازم باشد دیگران خواهند گفت این پرونده چگونه آغاز شد و اصلا ربطی به یک میلیارد ندارد٬ بلکه به اختلاس در بیمه ایران باز می‌گردد.

رییس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه هیچگاه رای را به قضات تحمیل نمی‌کنم٬ ادامه داد: در رابطه با پرونده معاون اول رییس جمهور سابق عناوین مجرمانه در قرار مجرمیت و کیفرخواست بیشتر بود. در دادگاه کیفری استان نیز این فرد به مجازات بیشتری محکوم شد٬ منتهی قضات شریف دیوانعالی در بررسی‌های خود تشخیص دادند که مجازات کمتر است و من هم به نظر قضات احترام گذاشتم چرا که بنای دخالت در امور قضات را ندارم.

*******

 افشاگری های سایت بامداد خبر در باره زمین خواران

این سایت در گزارشی در سال ۹۱ با انتشار ۱۲ برگ سند محرمانه، در خصوص زمین خواری جواد لاریجانی نوشت: "تصرف بیش از ۳۴۲ هکتار اراضی ملی در حاشیه ورامین، حفر چندین حلقه چاه غیر مجاز در این منطقه، نگه داری بیش از ۹۰۰ راس گوسفند و ۲۰۰ نفر ش‌تر به صورت غیرقانونی در دامداری‌های احداث شده در اراضی تصرفی توسط محمدجواد لاریجانی بخشی از پرونده زمین خواری است. محمدجواد لاریجانی در نامه‌های متعددی به مسئولین وقت از جمله وزیر جهادکشاورزی سعی در آزاد سازی و ثبت سند این اراضی دارد. این در حالی است که براساس اسناد منتشر شده محمدجواد لاریجانی چندین بار مورد پیگرد قضایی قرار گرفته است اما در تمامی پرونده‌ها و با وجود ادله لازم، عدم پیگرد صادر یا پرونده مفتوح‌‌ رها شده است".

این سایت درباره زمین خواری صادق لاریجانی برادر دیگر که اینک با حکم دوباره آیت الله خامنه ای برای پنج سال دیگر رییس قوه قضاییه جمهوری اسلامی شده است نوشته بود: "در برگه‌ی دیگری نیز به تصرف ۳۰۰ هکتار از اراضی حومه ورامین توسط ایت الله صادق لاریجانی اشاره شده است، که در آن زمان عضو شورای نگهبان بوده و هم اکنون ریاست قوه قضاییه را بر عهده دارد".(لینک)

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید