رفتن به محتوای اصلی

نگاه حکومت جمهوری اسلامی به بهار عربی

نگاه حکومت جمهوری اسلامی به بهار عربی

اگر بخواهیم نگاهی اجمالی به تحولات منطقه و خصوصا کشورهای عربی بیاندازیم به تنها نتیجه ای خواهیم رسید خواست وتمایل مردم وبه دنبال آن برای کسب دموکراسی و اجرای بدون تبعیض قانون وپایان دیکتاتوری وسهیم شدن اقشار مختلف در آینده وسر نوشت کشور بوده و هست که نمود عینی آن را در کشور تونس .مصر.لیبی و بحرین ودر آخرین مورد آن سوریه می توان یافت .

اما مواضع جمهوری اسلامی وبرداشت آن کاملا متفاوت حتی از خود معترضان است بطوریکه از دیدگاه آنان هدف از این گونه تحرکات بیسابقه معترضان نه دموکراسی وحقوق بشر بلکه استقرار حکومت دینی ودین خواهی آنان و البته تنفر از آمریکا و اسرائیل است.

صدا وسیمای آقای ضرغامی نیز به عنوان بلندگوی تبلیغاتی و منعکس کننده نظرات مسئولین در بخشهای مختلف خبری و تفسیری و پخش صحنه های از معترضان توجه مخاطب خود را به اهداف از پیش تعیین شده منحرف مینماید و به مخاطب خود اینگونه القا میکند که حرکت آنان بر گرفته از انقلاب 57 بوده و تنها چیزی که خواهان هستند بهره مندی از الطاف جمهوری اسلامی و به طبع آن الگو گیری و نمونه برداری از شیوه حکومتی حاکم بر ایران و یا به گونه ای دیگر انقلاب اسلامی .

اما در این تحولات سوریه نیز از این ازتند باد تغییرات بی نصیب نمانده و مردم سوریه نیز به مانند تونس ومصر خواهان بدست گیری حکومت وپایان دیکتاتوری خاندان اسد و سلطه همه جانبه آنان بر سوریه هستند .

واکنش جمهوری اسلامی نیز در این میان به گونه همیشگی دستخوش سیاستهای متداول آنان است .

در ابتدای این حرکت کلیه اخبار مربوط به سوریه وتحولات آن درصدا وسیمای جمهوری اسلامی جایی نداشت و حتی دستگاه دیپلماسی حکومت نیزواکنشی رسمی به قیام مردمی نشان نداد. ولی اکنون و بعد از گذشت 3 ماه وکشته شدن قریب به 2600 تن جمهوری اسلامی این حرکات را کاملا متفاوت و جدای از تحولات منطقه بر میشمارد و حتی آن را درعرصه های مختلف حتی نماز جمعه که اصولا باید جایی برای احقاق حقوق مظلومان عرضه بر مخاطب خود میکند وپشتیبانی خود را از بشار اسد در همه عرصه های داخلی و حتی بین المللی پنهان نمیکند و مخالفان دیکتاتوری بشار اسد را به جیره خواری از غرب و افرادی بیگانه که ریشه آنان درامریکا و اسرائیل پنهان است معرفی مینماید . در این وسط نیز رسانه های سوریه نیز به مانند هم سلف خود در بخش های مختلف خود مردمی را نشان میدهد که کاملا از سیاستهای بشار اسد حمایت و خواهان برخورد شدید و قاطع نیروهای نظامی و ریشه کن کردن آنان با این عوامل به اصطلاح فتنه و بیگانه میباشند و حتی در مواردی با آوردن آنان و پخش اعتراف آنان سعی در موجه جلوه دادن کشتن آنان و مردمی بودن حکومت بشار اسد دارند .

اما در این گونه جهت گیری ها تنها چیزی که نصیب این گونه حکومت ها و به دنبال آن هم پیمان آنان میگردد موجی از نفرت وخشم ملتهای آزاده است .

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید