رفتن به محتوای اصلی

آلودگی خرمای وارداتی شایعه ویا حقیقت؟

آلودگی خرمای وارداتی شایعه ویا حقیقت؟
خیلی مهم و خیلی فوری ولی قابل تحقیق!

به گفته دکتر چراغی این محصولات حاوی ماده شیمیایی اکههسالات آمونیوم هستند که مستقیما و به سرعت بر روی سیستم عصبی اثر گذاشته و منجر ب فلج شدن و مرگ فرد خواهد شد.

تاکنون بیش از ده مورد ب بیمارستان امام رضا ارجاع داده شده است..دکتر چراغی رئیس بیمارستان امام رضای کرمانشاه درخواست اطلاع رسانی فوری به مردم ایران را دارد. ولی چرا مقامات رسمی جمهوری اسلامی نسبت به این خبر تا کنون واکنشی نشان نداده اند؟ ایران گلوبال این خبر را صرفا جهت اطلاع رسانی و تحقیق منتشر می کند تا صحت و سقم خبرمشخص شود.

احتمال آلودگی خرمای وارداتی شایعه است

خبرگزاری ایلنا نوشت :

اگر قرار باشد خرمایی وارد ایران شود از طریق مرز کردستان با ایران است که در حال حاضر و با توجه به وضعیت داخلی این منطقه و درگیری این منطقه با نیروهای داعش واردات خرما از این منطقه تعطیل است.

رئیسی گفت: خبر مربوط به وارد شدن محموله‌های خرمای آلوده به داخل کشور دروخ محض است و این خبر را تکذیب می‌کنم.

عضو اتحادیه صادرکنندگان خرما در رابطه با شایعه ورود خرمای آلوده به کشور توسط داعش، به خبرنگار ایلنا گفت: این خبر، خبری بی‌اساس است اگر قرار باشد خرمایی وارد ایران شود از طریق مرز کردستان با ایران است که در حال حاضر و با توجه به وضعیت داخلی این منطقه و درگیری این منطقه با نیروهای داعش واردات خرما از این منطقه تعطیل است.

وی افزود: مناطقی از عراق از جمله نجف، کوفه خرمای زاهدی دارند که از طریق مرزهای کردستان وارد ایران می‌شود؛ اما در حال حاضر با توجه به وضعیت داخلی کردستان این امر ناممکن شده است.

همچنین رحمت الله نوروزی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی نیز درخصوص اخبار مربوط به الودگی خرمای عراقی اظهار کرد: خبر مربوط به خرمای آلوده خبری است که در حد شایعه است و مراجع رسمی این خبر را تایید نکرده است این خبر باید توسط وزارت غذا و دارو بررسی، تایید ویا رد شود.

 شایعه دوباره وجود خرمای مسموم در کرمانشاه

ایسنا هم این خبر را شایعه دانشت و نوشت :چند روزی است که دوباره شایعه وجود خرمای مسموم وارداتی از کشور عراق در کرمانشاه توسط پیامک   میان مردم رد و بدل می شود، شایعه ای که نزدیک به یک ماه پیش نیز دوباره در میان مردم پخش شد و بدون هیچ موردی از مسمومیت فرد یا افرادی خاموش شد.

این بار نیز دوباره در حالی این پیامک ها به نقل از روسای برخی بیمارستانهای کرمانشاه برای مردم فرستاده می شود که هیچ یک صحت نداشته و موردی از مسمومیت هم گزارش نشده است.

دکتر قباد محمدی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، با تایید وجود این پیامک ها در بین مردم، اظهار کرد: شایعه خرمای مسموم در کرمانشاه اتفاق تازه ای نیست و از یک ماه پیش چنین شایعاتی در بین مردم وجود داشت.

وی با بیان اینکه واردات مواد غذایی از کشور عراق به ندرت انجام می شود، اظهار کرد: ایران صادرات مواد غذایی به کشور عراق دارد، اما به ندرت پیش می آید که بخواهد از این کشور مواد غذایی وارد کند.

وی تصریح کرد: واردات اندک مواد غذایی از کشور عراق در حالیست که به هیچ عنوان واردات خرما از این کشور انجام نمی شود.

محمدی تاکید کرد: خرمایی از کشور عراق وارد ایران نمی شود که حال بخواهد مسموم هم باشد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطر نشان کرد: مواد غذایی هم که به ندرت از کشور عراق وارد ایران می شود ابتدا آزمایش شده و سپس در صورت تایید سلامت آن از گمرک ترخیص می شود.

محمدی از مردم خواست تا به این شایعات توجه نکرده و بدانند مسئولین بهداشت و درمان استان در بحث تامین سلامت مردم هیچگونه اغماضی نخواهند داشت و همه چیز را تحت کنترل دارند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

منبع:
امیل رسیده

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید