رفتن به محتوای اصلی

حزب ه.د.پ: حاکمیت سیاسی ترکیه دانشجویان کرد را هدف قرار داده است

حزب ه.د.پ: حاکمیت سیاسی ترکیه دانشجویان کرد را هدف قرار داده است

مرال دانش بشتاش, معاون روسای مشترک حزب ه.د.پ در ترکیه و شمال کردستان, ضمن واکنش شدید نسبت به اعمال فشارهای پلیس ترکیه علیه دانشجویان کرد, دموکرات‌ها و انقلابیون, گفت:«متأسفانه گروه‌های نژادپرست با ساتور حمله می‌کنند, اما پلیس از آنها دفاع می‌کنند. این درحالی است که دانشجویان کرد با حمله مواجه و بازداشت هم می‌شوند». بشتاش خاطرنشان ساخت که دولت ترکیه دولت از نارضایتی‌ها نسبت به بی‌عدالتی, نابرابری و ضدیت با حقوق واهمه دارد. وی گفت:«ما حمله به دانشجویان در دانشگاه‌ها و بازجویی‌های نابحق را رد می‌کنیم».

مرال دانش بشتاش, معاون روسای مشترک حزب ه.د.پ با صدور بیانیه‌ای مکتوب در مورد حملات نژادپرستانه ترکها , گفت بویژه در این اواخر حملات نژادپرست‌ها برای نابودی دانشجویان کرد, انقلابیون و دموکرات‌ها افزایش یافته است»

بشتاش خاطرنشان ساخت که دولت ترکیه دانشجویان را مورد هدف قرار داده و یادآور شد که حمله اخیر به دانشجویان دانشکده‌های زبان, تاریخ و زمین‌شناسی در دانشگاه آنکارا نتیجه سیاست‌هی خصمانه دولت آ.ک.پ است.

بشتاش افزود:«در دانشگاه بولو آبانت عزت بایسال هم 44 دانشجو بازداشت شده‌اند و این اقدامات دولت نشأت گرفته از سیاست‌های آن است».

بشتاش گفت نیروهای امنیتب علیه دانشجویان حمله می‌کنند. وی تأکید کرد که دانشجویانی که خواستند در روز 17 نوامبر 2014 سرکوب دانشجویان را محکوم کنند, به زندان روانه شده‌اند و تحت فشار مضاعف قرار دارند».

بشتاش خاطرنشان ساخت که در دانشگاه قیصری و چاناک‌قلعه هم حملاتی مشابه علیه دانشجویان کرد صورت می‌گیرد.

وی در خاتمه تأکید کرد که دولت ترکیه از نارضایتی‌های اجتماعی که برخاسته از سیاست‌های غلط خود او است, واهمه دارد, لذا به سرکوب دانشجویان, کردها, دموکرات‌ها و فعالان می‌پردازند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید