رفتن به محتوای اصلی

برگزاری نشست استراتژی نیروهای ائتلاف علیه داعش

برگزاری نشست استراتژی نیروهای ائتلاف علیه داعش

 

Image removed.*

رادیو فردا نوشت:

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، چاک هیگل، وزیر دفاع آمریکا، به خبرنگاران گفته‌است که قرار است در این نشست جزئیات نحوه مشارکت هر یک از کشورهای شرکت‌کننده و تقسیم حوزه‌های کاری کشورها مشخص شود.

در این نشست یک‌روزه کشورهایی چون ترکیه، عربستان سعودی، و امارات متحده، و هم‌پیمانان اروپایی آمریکا نظیر بریتانیا و فرانسه حضور دارند.

وزیر دفاع آمریکا در ادامه سخنانش نشست روز سه‌شنبه را به عنوان «تلاشی مهم در جهت هماهنگی بیشتر و سازمان‌دهی نبرد بین‌المللی علیه شبه‌نظامیان حکومت اسلامی» توصیف کرد.

با پیشروی‌های گروه «حکومت اسلامی» (داعش سابق) در منطقه کوبانی در شمال سوریه و نزدیک به مرز ترکیه، فشار آمریکا نیز در جهت متقاعد ساختن آنکارا برای پیوستن به ائتلاف علیه داعش افزایش یافته است.

نیروهای ائتلاف به‌ویژه خواستار استفاده از پایگاه نظامی اینجیرلیک در جنوب ترکیه هستند و ترکیه روز دوشنبه خبر داد که گفت‌وگوها در این خصوص هم‌چنان جراین دارد.

چاک هیگل نیز روز دوشنبه گفت که «نسبت به پیشرفت در گفت‌وگو با ترک‌ها خوش‌بینم.»

باراک اوباما چندی پیش در مرحله‌ای اعلام کرد که دولتش هنوز استراتژی خود را علیه داعش شکل نداده است که این امر انتقادات زیادی را در پی داشت.

دولت اوباما اما روز شانزدهم شهریور اعلام کرد که در حال آماده‌سازی برای اجرای کارزاری گسترده علیه گروه «حکومت اسلامی» در عراق و سوریه است که شامل «سه مرحله» می‌شود و اجرای کامل آن ممکن است «سه سال» طول بکشد.

پس از آن نیز باراک اوباما در سخنرانی سالانه خود در مجمع عمومی سازمان ملل در مورد آینده نبرد علیه گروه داعش توضیحات بیشتری داد.

به گفته باراک اوباما جهان باید با این چالش با چهار روش روبه‌رو شود: «نخست اینکه داعش باید سرانجام به طور کامل نابود شود. داعشی‌ها تنها زبان زور را می‌فهمند و آمریکا از توان خود برای کمک به نابودی این گروه استفاده می‌کند».

او تهدید کرد هر کس که به داعش پیوسته، بهتر است صحنه نبرد را ترک کند.

در همین حال بنا بر گزارش‌ها، پیشروی‌های گروه داعش در عراق نیز هم‌چنان ادامه داشته و این گروه حتی توانسته به منطقه ابوغریب در ۳۲ کیلومتری غرب بغداد نفوذ کند.

مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، روز یکشنبه خبر داد که برای متوقف کردن پیشروی نیروهای داعش به سمت فرودگاه بغداد تصمیم گرفته شد تا از هلیکوپترهای آپاچی استفاده شود.

نیروهای ائتلاف به این دلیل که گروه «حکومت اسلامی» به سلاح‌های سنگین ضد هلی‌کوپتر مجهز است تاکنون از ارسال هلی‌کوپترهای آپاچی به صحنه نبرد خودداری کرده بودند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید