رفتن به محتوای اصلی

پیشرویها ﺩﺭجبهه های شرقی و جنوبی شهر علیه داعش

پیشرویها ﺩﺭجبهه های شرقی و جنوبی شهر علیه داعش


*******

تازه ترین خبر:

هم اکنون شبکه تلویزیونی "گلی کوردستان" در سلیمانیه، اقلیم کردستان، به نقل از یک خبرنگار مقیم شهر کوبانی اعلام کرد که نیروهای ی.پ.گ و ی.پ.ژ پیشرویهای قابل توجهی در جبهه های شرقی و جنوبی شهر علیه داعش داشته اند.
بلیسه عمر خبرنگار در شهر کوبانی به تلویزیون گلی کردستان گفت که نیروهای ی.پ.گ توانسته اند تعدادی از محلات شرقی شهر را از داعش بازپس بگیرند. همچنین دهها تن از اعضای مسلح داعش در درگیریهای امروز کشته شده اند.
منبع خبر NNS Roj

*******

وزیر دفاع کوبانی، عصمت حسن در گفتگو با صدا آمریکا:

"نیروهای ما [یگان های مدافع خلق - ی.پ.گ] شب گذشته حملات فوق العاده شدید داعش را متوقف کرده اند اما تعداد زیادی از نیروهای کمکی [داعش] از شهر های رقه و حلب به سوی کوبانی گسیل شده اند."

"به مدت 25 روز است که با تسلیحات سبک و اراده مبارزین ی.پ.گ [یگان های مدفاع خلق] و مردم کوبانی در مقابل [حملات] داعش مقاومت می کنیم. ما به مقاومت خود در مقابل تروریست های داعش ادامه خواهیم داد ولی به تسلیحات سنگین احتیاج داریم. اگر ایالات متحده آمریکا تسلیحاتی را در اختیار ما بگذارد که قابلیت از بین بردن تجهیزات سنگین از قبیل تانک و توپخانه را داشته باشد و حملات هوایی را ادامه دهد اطمینان داریم که میتوانیم همه ی آنها [داعشیان] را نابود کنیم"

*******

داعش برای تخریب میدان آزادی تلاش می‌کند

داعشی‌ها در جدیدترین حملات خود به سوی مرکز شهر کوبانی، برای رسیدن به میدان "آزادی" در قلب این شهر تلاش می‌کنند، تا با تخریب آن روحیه کردهای مدافع شهر را هم تخریب کنند.

تروریست‌های عضو داعش که نیمه شب گذشته حمله سختی را برای رسیدن به مرکز شهر کوبانی آغاز کردند، برای رسیدن به میدان آزادی در مرکز شهر تلاش بسیار می کنند و می‌خواهند با عکس گرفتن در این میدان و سپس تخریب آن، روحیه یگان‌های دفاع مردمی کرد را که برای جلوگیری از سقوط کامل شهر جان‌فشانی می‌کنند، تضعیف کنند.

روزنامه سعودی الحیاة با درج این خبر نوشت: در درگیری های شب گذشته که در اطراف این میدان روی داد، شماری از تروریست های داعش کشته شدند و بقیه به مناطق شرقی کوبانی گریختند.

داعشی ها در ساعات پایانی شنبه شب، حمله سختی را به سوی مرکز شهر کوبانی آغاز کردند، اما مبارزان کرد مانع از پیشروی آنان شدند. مدیر رادیو کرد زبان آرتا اف ام می گوید: صدای درگیری های شدید قطع نمی شود و هیچ یک از مبارزان کرد به ادامه حضور در اطراف میدان آزادی مُلزم نیستند، اما همگی همچنان در آنجا حضور دارند و هم‌پیمان شده اند که تا آخرین گلوله از شهر دفاع کنند.

*******

به گزارش خبرگزاری کردپرس جنگ و درگیری در شهر کردنشین کوبانی در شمال سوریه همچنان ادامه دارد و داعشی ها به دنبال آن هستند تا کنترل این شهر را در دست بگیرند.
اهمیت استراتِیک گذرگاه مرشد پنار
زارا مستو روزنامه نگار کْرد سوری در گفتگو با کردپرس اعلام کرد: می دانید که داعش پیش تر اضلاع غربی، شرقی و جنوبی کوبانی را محاصره کرده است و تنها طرف آزاد کوبانی، مسیر شمال یا مرز ترکیه است. گذرگاه مرزی مرشد پنار بین ترکیه و کوبانی در دست مدافعین کْرد است و این گذرگاه را می توان تنها راه ارتباط کوبانی با دنیای خارج دانست. هم اکنون داعش تمام توان خود را به کار گرفته تا به سوی مرشد پنار پیشروی کرده و کنترل این گذرگاه را در دست بگیرد اما با مقاومت جدی مدافعین کْرد مواجه شده است.
 
اعزام نیروهای کمکی داعش به کوبانی
زارا مستو همچنین به این موضوع اشاره کرد که داعشی ها طی 5 روز اخیر در کوبانی کشته های فراوانی داده اند و هم اکنون خلا صفوف نیروهای خود را با استفاده از نیروهای تقویتی پر می کند که از مناطق رقه، جرابلس و تل ابیض به کوبانی آمده اند.
وی همچنین اعلام کرد که داعش در مناطق روستاییٰ از مردم به عنوان سپر دفاعی استفاده می کند.
 
داعش هنوز مرکز شهر را در اختیار نگرفته است
شاهوز حسن از دیگر روزنامه نگاران کْرد سوری در گفتگو با کردپرس اعلام کرد که داعشی ها هنوز هم نتوانسته اند مرکز شهر کوبانی را در اختیار بگیرند و حملات دیروز آنان برای تسخیر مرکز شهر با شکست موجه شده است.
شاهوز حسن همچنین به این موضوع اشاره کرد که مدافعین کْرد سوری دیشب توانسته اند چند منطقه ی تسخیر شده ی شهر، از جمله ساختمان شهربانی را از داعشی ها پس بگیرند.
 
انتقال مهمات با استفاده از موتور سیکلت
شاهوز حسن اعلام کرد که مدافعین توانسته اند چند مسیر منتهی به کوبانی را به کنترل خود درآورند و این موضوع باعث شده که اعضای داعش برای تامین سلاح و مهمات دچار مشکل شوند.
این روزنامه گار کْرد سوریه اعلام کرد که دیروز بسیاری از واحدهای داعش در شرق و جنوب کوبانی، مهمات مورد نیاز خود را با استفاده از موتور سیکلت به مواضع خود منتقل کرده اند.
 
تداوم بمباران مواضع داعش
انتشار این اخیار در حالی است که خبرنگاران و منابع محلی مرتبط با کردپرس اعلام کرده اند که طی چهار روز اخیر، بمباران مواضع داعش در کوبانی با دقت بالایی صورت گرفته و این بمباران ها موجب آن شده که داعشی ها در چندین منطقه توان و امکان پیشروی را از دست دهند.
صالح مسلم رهبر حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه (PYD) امروز اعلام کرد که کردهای کوبانی از ائتلاف ضد داعش ممنون هستند و بمباران های اخیر توانسته است تا حد زیادی داعشی ها را زمین گیر کند.
مدافعین کْرد سوری اطلاعات مربوط به استقرار نیروهای داعش در مناطق مختلف شهر کوبانی را در اختیار نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان عراق می گذارند و آنان نیز با انتقال این داده ها به اطاق مشترک عملیات ائتلاف ضد داعش امکان حمله ی دقیق به مواضع گروه تروریست یداعش را فراهم می کنند.
همچنین آسیه عبدالله که او نیز همراه با صالح مسلم رهبر هم ارز حزب اتحاد دموکراتیک به شما رمی آیدٰ با انتشار پیامی، از کردهای اقلیم کردستان عراق، کردهای ایران و کردهای مقیم اروپا تشکر کرد و راهپیمایی های آنها را مایه ی دلگرمی مردم کوبانی دانست.
گزارش و ترجمه: محمدعلی دستمالی/ خبرگزاری کردپرس


دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید