رفتن به محتوای اصلی

درخواست مدافعان کوبانی برای تشدید حملات هوایی علیه داعش

درخواست مدافعان کوبانی برای تشدید حملات هوایی علیه داعش

 

 

 *******

نيروهای کرد مدافع شهر کوبانی درشمال سوريه روز شنبه دهم اکتبر از  نيروهای ائتلاف به رهبری آمريکا خواسته اند تا حملات هوايی خود را عليه مواضع نيروهای گروه خلافت اسلامی (داعش سابق) در اين شهر تشديد کنند. در همين حال گزارش ها حاکی است که نيروهای گروه ها خلافت اسلامی توانسته اند در داخل کوبانی پيشروی کرده و مواضع خود را تحکيم کنند.

به گزارش خبرگزاری رويترز، يک گروه ناظر حقوق بشر سوريه گفته است: اگر ترکيه مرزهای خود را برای ارسال کمک نظامی و نيرو به مدافعان کوبانی باز نکند،  نيروهای کرد مدافع کوبانی حتما شکست خواهند خورد.

نيروها ائتلاف به رهبری آمريکا طی چهار روز گذشته مواضع گروه خلافت اسلامی در شهر کوبانی، يا عين العرب، هدف قرار داده اند.

به گزارش رويترز،‌ گروه «حفاظت از مردم» ( YPG) در بيايه ای اعلام کرده است، بمباران های هوايی نيروهای ائتلاف ضربات سنگينی به نيروهای گروه خلافت اسلامی وارد کرده است، اما طی دو روزگذشته اين حملات چندان موثر نبوده اند.

يک مقام نظامی نيروهای کرد در کوبانی به خبرگزاری رويترز گفته است که نيروهای گروه خلافت اسلامی تجهيزات بيشتری از جمله تانک به خط اول نبرد وارد کرده اند، اين در حالی است که حملات هوايی به نيروهای گروه خلافت اسلامی در مناطقی که در ان درگيری خيابانی درجريان است خيلی سخت خواهد بود.

اسماعيل شيخ، فرمانده شورای دفاع کوبانی نیز گفته است: ما مشکلی که داريم اين است که الان جنگ خانه به خانه شده است.

فرمانده شورای دفاع کوبانی اضافه کرده است: حملات هوايی به مواضع گروه خلافت اسلامی به نفع ما است، اما الان انها توپخانه و تانک از شرق وارد نبرد کرده اند. ما آنها را با تانک نديده ايم، ولی روز گذشته ما تانک های «تی ۵۷» را مشاهده کرديم.

طبق اين گزارش نيروهای گروه خلافت اسلامی توانسته اند در سه جبهه شرقی،‌جنوبی و غربی کوبانی مواضع خود را تحکيم کنند و تنها راه تامين کمک به  نيروهای مدافع کوبانی از طرق شمال و مرز ترکيه است.

اين در حالی است که روز جمعه سازمان ملل متحد از ترکيه خواست تا مانع قتل عام در کوبانی شده و اجازه بدهد تا داوطلبان و نيروهای کمکی به کوبانی رفته و نيروهای مدافع را تقويت کنند.

استفان دی ميستورا، فرستاده ويژه سازمان ملل متحد، روز جمعه نسبت به تکرار کشتار سربرنيتسا در بوسنی و هرزگوين در سال ۱۹۹۵ ميلادی هشدار داد. در اين رويداد، هشت هزار تن توسط شبه نظاميان صرب قتل عام شدند.

از زمان حمله گروه خلافت اسلامی به کوبانی از ماه گذشته بیش از ۱۶۰ هزار نفر از مردم این منطقه به ترکیه گریخته اند.

گروه خلافت اسلامی از تابستان سال جاری توانست عملیات تهاجمی خود را در غرب عراق آغاز کند و تاکنون مناطق وسیعی از غرب عراق را تصرف کرده است و پیشروی نیروهای این گروه در عراق همچنان ادامه دارد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید