رفتن به محتوای اصلی

آیا صحفه شما ایران گلوبال به « آش قلمکار» مبدل شد؟

آیا صحفه شما ایران گلوبال به « آش قلمکار» مبدل شد؟

فضول:

جناب آقای کیانوش توکلی عزیز با سلام. اجازه میخواهم پیش جنابعالی کمی درد دل کنم. مدتی است که این صفحه تبدیل شده به یک منو که فقط یک نوع غذا و یک نوع نوشابه را معرفی میکند. استحضار دارید که منو لیست غذای موجود را به مشتری معرفی میکند و مشتری هم مطابق ذائقه و سلیقه حق انتخاب دارد. اما با کمال شوربختی مدتی است که صفحه کاربران که قبلا تریبون آزاد برای افکار مختلف و دیدگاه های رنگارنگ سیاسی و اجتماعی بود حالا تغییر ماهیت داده و شده یک منو با یک غذا آنهم از نوع آش قلمکار. آب این آش هم بقدری زیاد است که انسان نیاز به نوشیدنی که هیچ به آب خوردنی هم ندارد. حالا آشپز کیست که فقط همین آش با مخلفات ثابت می پزد من که نمیدانم اما میدانم که من وامثال من هیچ علاقه ای به این آش تکراری نداریم چون هم نخودش را می سناسیم و هم نخودی هایش را. یک نکته دیگر هم عرض میکنم عده ای هستند که گرد دیگ گنده پخت این آش نشسته که وقتی به آش به قل قل میفتد از بوی ان لذت میبرند. ممنون از جنابعالی. چون المعنی فی البطن الموضوع

کیانوش توکلی:

جناب فضول گرامی در یک طنز انتقادی نوشت : «صفحه شماکاربران ایرانگوبال که قبلا تریبون آزاد برای افکار مختلف و دیدگاه های رنگارنگ سیاسی و اجتماعی بود حالا تغییر ماهیت داده و شده یک _منو_ با یک غذا آنهم از نوع آش قلمکار» آری ! این تنها جناب فضول نیست که چنین انتقادی را طرح می کند؛ چند روز پیش یک از دوستان خیلی قدیمی که گاها با ایران گلوبال همکاری داشته و مدتی بود که دیگر از او خبری نبود ؛در یک تماس تلفنی دلیل عدم همکاری خود با سایت را چنین بیان کرده بود :« آخه این چه سایتی است که با دادن آزادی مطلق به کاربران موجب ایجاد چنین «آش قلمکاری» شده و بدرستی می گفت دمکراسی مرز های خود را دارد...ایرانگلوبال شده محل درگیری هوداران مجاهدین با آنتی مجاهدین .«صفحه شما» میدان رزم این دو پاره سازمانی شد ه که روزگاری در یک تشکیلات آهنین و یک پارچه از رهبری خود دفاع می کردند...» شده است.

در پاسخ به این دوست ؛... مکثی کردم و به او گفتم انگیزه ایجاد ایران گلوبال مقابله با سانسور بوده است و آزادی بیان جز لاینفک ایرانگلوبال شده است .

سایت با ایجاد دو بخش (صفحه شما و بخش دیدگاهها)را به کاربران اختصاص داده است و به صورت یک زمانه و اونلاین می باشد و در ان دست بردی نمی زنیم مگر اینکه کار به توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی را به خود می گیرد.

اینکه این دو بخش اون لاین ، مورد استفاده این دسته از کاربران شده نشان می دهد که 1_ دوستان خوش فکر و با کیفیت سیاسی بالا از این امکان استفاده نمی کنند 2_ چنین بحث هایی نشان از آن دارد بخشی از جامعه سیاسی ایران دچار چنین چالشی می باشد .

با این حال بی انصافی است که تصویر منفی از ایران گلوبال ارائه کنیم .این سایت یکی از پر ترافیک ترین(به لحاظ مطلب گذاری ) سایت های سیاسی _ خبری فارسی زبان است که درروز نزدیک به چهل مقاله ، خبر و فایل های صوتی و شنیداری از سوی مدیریت سایت منتشر می شودو بی خود نیست که مسئولین و برنامه ریزان بنگاههای خبری فارسی زبان از کیهان چاپ تهران تا صدای امریکا و بی بی سی و... حتما روزانه سری به این سایت می زنند و ما خوشبختانه مدتی است که از کپی به تولید هم رسیده ایم و هیج شرطی هم برای همکاری با دیگران نداریم .

بخش« اظهار نظر» علیرغم انتقادی که به آن وارد است نویسندگان و نخبگان سیاسی را وامی دارد که به کاربران پاسخ گویند .همین دیروز بود که آقای محسن سازگارا در گفتار روزانه خود به انتقاداتی که در ایران گلوبال از او شده بود؛ پاسخ گفت :

گفتار روزانه محسن سازگارا

شخصا هم ، هر کجا که وقت اجازه دهد ، در بحث های « صفحه شما » شرکت کرده ام . طبیعتااشکال از آزادی بیان در ایران گلوبال نیست بلکه انتقاد به آنانی بر می گردد که از بین گفتمان و دیسکورس های مهمی که در جنبش سیاسی ایران می گذرد تنها به انتقاد از رهبری مجاهدین و یا دفاع از رهبری این سازمان مشغولندو متاسفانه بدترین و زشت ترین دشنام ها را بهم می دهند.خوب شما بگوئید ما چکار کنیم ؟! و راه حل شما در این مورد چیست؟

فضول :

جناب آقای کیانوش توکلی عزیز

با سلام. صادقانه عرض کنم در عمرم دونفر را دیدم (البته جنابعالی را از دید معنوی عرض میکنم) که در تبیین هدفی که داشتند مصر و صادق بودند. نفر دوم معلمی بود که علیرغم فشار ساواک و کتکهایی که در شهربانی تحمل میکرد باز دست از تبلیغ خود مبنی برافشای فساد نظام حاکم بر نمیداشت. این مرد در گفتار صادق بود چرا که کردارش مصداق ان بود. امیدوارم که این عرایض را به سرحساب غلو ومدح تلقی نفرمایید چون ذکرحسنات مانع تجلی وسوسه غرور نابجا میشود. شما وهمکاران معزز جنابعالی باهمه توانمندی های فیزیکی و اندیشه خود و با امکانات مالی که از ناحیه کسر مخارج از خانواده های خود تهیه میفرمایید این شرایط را برای ماکاربران فراهم ساختید که ماهم بتوانیم فریادمان را از طریق این پهنه جهانی به گوش آزاد مردان وزنان برسانیم. فرمودید در قبال کسانی که این میدان را تبدیل به مفاصای حساب تبدیل کردند چه باید کرد.

من فقط به وجدان پاک انها پناه میبرم که هوشیار باشید که بددهنی و استهزا و دشنام، صفت یک مبارز نیست. این نوع کردار حتی از تربیت ما هم بدور است چه رسد به تربیت شخصیت هایی که جان برکف برعلیه ظلم و درجهت عدالت وآزادی میجنگند. بعنوان یک هموطن متواضعانه از همه کاربران محترم و شریف درخواست میکنم به تحلیل وقایع و انتقاد از جریانات موازی بپردازند و وقت پر ارزش و محدود خودشان را صرف مبارزه ای کنند که از ابتدا پا در آن راه پرخطر گذاشتند.من حسب اعتقادات خودم برای همه این عزیزان آرزوی سلامتی و عزت وپیروزی در راهشان را آرزومندم. به این امید که روی من کهنسال را زمین نگذارند

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید