رفتن به محتوای اصلی

احمد ترک شهردار ماردین: ترکیه مدت ها مرز خود را به ‫‏داعش‬ سپرد

احمد ترک شهردار ماردین: ترکیه مدت ها مرز خود را به ‫‏داعش‬ سپرد

بعدازظهر دیروز، هیات سیاسی اتحادیه ی اروپا به ریاست استفانو مانسرویسی در شهر کردنشین ماردین با احمد ترک شهردار این شهر دیدار کرد.

در این دیدار احمد ترک ضمن اظهار نظر درباره ی رویدادهای موصل و اسارت سرکنسول، دیپلمات ها و رانندگان ترکیه در دست داعش گفت:«ما می دانستیم این گروه برای ترکیه به یک بلای بزرگ تبدیل می شوند و بارها در این مورد هشدارهای لازم را دادیم. اما کسی به حرف ما توجه نکرد. استان ما در مرز سوریه است و مردم ما شاهد بودند که ترکیه مدت ها و تا همین اواخر، مرز را به داعش سپرده بود و آنها به راحتی از ترکیه به سوریه می رفتند. از آن جایی که ترکیه نمی خواست کردها در سوریه به رهبری حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) قدرت بگیرند، چشم خود را به روی تردد مرزی داعش بسته بود و حتی مجروحین داعش در بیمارستان های ترکیه مداوا می شدند و این در حالی بود که اجازه نمی دادند حتی سالمندان بیمار کُرد سوریه به بیمارستان های ترکیه منتقل شوند. مردم ما از آن مسائل خاطرات تلخی دارند و ده ها عکس در دست ماست که نشان می دهد ترکیه در مرز سوریه، هیچ مانع و محدودیتی بر سر راه داعش ایجاد نکرده بود».
احمد ترک در ادامه و در مورد مذاکرات صلح بین ترکیه و پ.ک.ک گفت:«ترکیه در این حوزه رفتار صادقانه ای ندارد. از سویی با کردهای ترکیه در حال مذاکره است و از دیگر سو، با کردهای سوریه مقابله می کند و این مساله به روند مذاکرات ضربه می زند».
احمد ترک یکی از سیاست مداران قدیمی کُرد ترکیه و از چهره های وابسته به پ.ک.ک است که تاکنون چهار بار به عنوان نماینده به مجلس ملی ترکیه راه یافته و در انتخابات سی ام مارس، نامزد حزب عدالت و توسعه را با اختلاف آرای قابل توجهی شکست داده و شهردار ماردین شد. وی در عین حال رهبر کنگره ی جامعه ی دموکراتیک (DTK) است

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

برگرفته از:
کردنیوز

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید