رفتن به محتوای اصلی

ایران در دروازه جهنمی آزادی رسانه ها

ایران در دروازه جهنمی آزادی رسانه ها

تا آزادی روزنامه نگاران زندانی- رضا معینی مسوول بخش ایران و افغانستان سازمان گزارشگران بدون مرز در گفت وگو با کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران درخصوص انتشار جدیدترین گزارش این سازمان گفت: « رده بندی جهانی آزادی مطبوعات که دقیقا در رابطه با سال ۲۰۱۰ است روز چهار شنبه منتشر شد و گزارشی است از چگونگی وضعیت مطبوعات در جهان. این رده بندی هر سال در این زمان منتشر می شود و در آن وضعیت آزادی مطبوعات با توجه به جدولی که در رابطه با آزادی مطبوعات و امتیاز گیری به وجود می اید شرح داده می شود. این جدول بر روی سایت ما است و گزارش مفصلی که در این زمینه منتشر شده است. »

وی درخصوص وضعیت کلی آزادی بیان در کشورهای جهان وایران به صورت خاص گفت: « اگر در یک کلام بخواهیم بگوییم وضعیت جهان در بی تغییری خودش را تعریف می کند. در مورد جهان به طور کلی یک سری نگرانی ها هست واقعیت این است که برخی کشورها همچنان برجایگاه قبلی خودشان مانده اند از جمله ایران که تغییر زیادی نکرده است. ایران سال گذشته در دروازه سه کشور جهنمی برای آزادی مطبوعات در کنار ارتیره و کره شمالی وترکمنستان بود وامسال هم همان جاست بعد از برمه و عملا تغییر زیادی نکرده است. با توجه به اینکه امسال سه کشور دیگر به جدول ما اضافه شدند سال گذشته ایران در رده ۱۷۲ بود امسال در رده ۱۷۵. »

آقای معینی در خصوص فیلتر کردن وب سایت های سه آیت الله و نیز وب سایت رییس جمهور سابق ایران سیدمحمد خاتمی طی روزها وهفته های گذشته به کمپین گفت: « واقعیت این است که آنچه در این گزارش تاکید کرده ایم سرکوبی که از خرداد ماه سال گذشته آغاز شده بود همچنان تاثیرات خود را درکشور ما دارد و همچنان روزانه بازداشت و زندانی روزنامه نگاران و ازجمله وب نگارانی که درطی ماه های اخیر به حبس های طولانی مدتی محکوم شدند. واقعیت این است که سیاست سانسور در ایران سیاستی همگانی است و هر روز بر دامنه اش افزوده تر می شود.» اگر بخواهیم از همان اول نگاه کنیم سایت های معدود و مستقلی را سانسور می کردند و هر چه بیشتر رژیم دشمنی خودش را اینترنت این طور نشان می دهد که هر آن صدای مستقل و منتقد و حتی اگر بخشی از نظام هم باشد مورد سانسور قرار می دهد. درمورد سه آیت اللهی که شما گفتید ما اطلاعیه ای منتشر کردیم و گفتیم این سایت ها، سایت های اطلاع رسانی به مفهوم خبررسانی آن نیست و در خدمت مقلدانش است. اما عملا از آنجاییکه با منافع در تناقض قرار می گیرند حتی به سانسور مذهبی آیت الله ها هم روی می اورند.»

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

برگرفته از:
free-journalists.com

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید