رفتن به محتوای اصلی

وزارت خارجه هیأت نظارت بر تیم مذاکره‌کننده را نپذیرفت

وزارت خارجه هیأت نظارت بر تیم مذاکره‌کننده را نپذیرفت

اعلام این موضوع با واکنش هایی روبه رو شد. پس از آن ابراهیم آقامحمدی دیگر نماینده مجلس در این باره اظهار کرد که تیم یاد شده ارتباطی با مجلس و کمیسیون امنیت ملی ندارد. وی خاطر نشان کرد که اعضای این تیم، ۴ یا ۵ نفر هستند که تیم هسته‌ای کشورمان مذاکرات را با نظارت آنها دنبال می‌کند. روزنامه‌ها از زبان وی نقل کردند که قرار نبوده است خبر وجود چنین تیمی در شورای عالی امنیت ملی افشا شود.

در ادامه، محمدرضا باهنر، نایب رییس مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد که هیاتی با عنوان نظارت بر عملکرد تیم مذاکره کننده هسته ای در مجلس شکل نگرفته و تشکیل آن نیز بعید به نظر می رسد.

تا اینکه نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس اصل ماجرا را اعلام کرد. وی گفت: «پیش از این کمیسیون امنیت ملی نامه ای به دولت ارسال کرده بود و تقاضا کرده بود که مثل بقیه شوراهای تصمیم گیری ، مانند شورای توسعه استانها و یا شورای پول و اعتبار که مجلس شورای اسلامی در آن ها نماینده ناظر دارد، در تیم مذاکره کننده هستهای نیز نماینده ناظر داشته باشد تا مجلس هم در کلیات و هم در جزئیات مذاکرات قرار بگیرد. تا اینگونه نباشد که تیم مذاکره کننده مذاکره کنند ولی نمایندگان بگویند که ما چیزی از مذاکرات نمی دانیم. این نامه ارسال شد ولی پاسخی دریافت نشد.»

عباس عراقچی نیز صبح دوشنبه؛ در پاسخ به سوالی درباره موضوع مطرح شده مبنی بر شکل گیری یک گروه نتظر بر مذاکرات هسته ای گفت: روال تصمیم گیری و تصمیم سازی و نظارت بر مذاکرات هسته ای کاملا تعریف شده است و از سوی شورای عالی امنیت ملی انجام می شود.

وی گفت: از گذشته تصمیم سازی در این زمینه، در شورای عالی امنیت ملی انجام می شده و گزارش عملکرد هم به همین شورا داده می شود و جایی که این شورا لازم بداند، کار نظارت را هم انجام می دهد. معاون بین الملل وزارت خارجه در پاسخ به سوال مجدد خبرنگار درباره شکل گیری تیم نظارت و اعضای آن گفت: روال همانند قبل است و من از شکل گیری تیم نظارت اطلاعی ندارم، چه رسد به اعضای آن.

البته حسام الدین آشنا در گفت‌وگو با ایسنا، با تکذیب خبر منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر مخالفت وزارت امور خارجه با هیات نظارت کننده بر تیم مذاکره‌کننده ایران در نشست با ۱+۵ ،تاکید کرد که در این مورد اظهارنظری نداشته است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید