رفتن به محتوای اصلی

واکنش اسرائیل به اظهارات روحانی درباره هولوکاست

واکنش اسرائیل به اظهارات روحانی درباره هولوکاست

حسن روحانی دیروز سه شنبه در گفت وگو با شبکه تلویزیونی سی ان ان که در محل اقامت رییس جمهور ایران در نیویورک انجام شد، به این پرسش که آیا همانند رییس جمهور قبلی ایران، واقعه هولوکاست را افسانه می داند، پاسخ داد.

وی گفت با این که خود را مورخ نمی داند، اما به طور کلی می تواند بگوید که تمامی جنایات صورت گرفته علیه بشریت در تاریخ، از جمله آن چه نازی ها علیه یهودیان مرتکب شدند، سزاوار سرزنش و محکومیت است.

روحانی پیشتر در گفت وگو با شبکه ان بی سی آمریکا در این زمینه تأکید کرد جنایتی که علیه یهودیان صورت گرفته توجبه کننده اشغال سرزمین دیگران نیسيت.

اما پس از اظهارات حسن روحانی در گفت وگو با شبکه سی ان ان، برخی از مقام های دولت اسرائیل، به رسمیت شناختن جنایات نازی ها علیه یهودیان از سوی رییس جمهور ایران را کافی ندانستند.

وزیر ارتباطات بین المللی دولت اسرائیل امروز گفت: درست است که روحانی هولوکاست را نفی نکرده، اما او کسانی را که این واقعه را نفی می کنند، مثل رییس جمهور قبلی ایران و دیگر رهبران جمهوری اسلامی، محکوم نکرد.

همچنین معاون وزیر امورخارجه دولت اسرائیل نیز در این زمینه گفت: آن دسته از رهبران جمهوری اسلامی که هولوکاست را نفی می کنند همچنان در قدرت حضور دارند.

پیش از مصاحبه تلویزیونی حسن روحانی با شبکه سی ان ان، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، حسن روحانی را متهم کرده بود که همچون سلفش محمود احمدی نژاد هولوکاست را به رسمیت نمی شناسد.

وی همچنین از نمایندگان دولت اسرائیل خواسته بود که هنگام سخنرانی حسن روحانی، جلسه مجمع عمومی سازمان ملل متحد را ترک کنند.

نتانیاهو اظهارات روحانی در سازمان ملل را «بدبینانه» و «ریاکارانه» توصیف کرد و گفت:« همانطور که انتظار می رفت، این یک سخنرانی کاملا بدبینانه و ریاکارانه بود.»

به عقیده نخست وزیر اسرائیل، روحانی از حقوق بشر سخن گفت درصورتی که نیروهای جمهوری اسلامی در سوریه به کشتار غیرنظامیان اقدام می کنند.

نتانیاهو گفت: روحانی تروریسم را محکوم کرد در صورتی که رژیم ایران از گروه های تروریستی در کشورهای مختلف حمایت می کند. او از فعالیت صلح آمیز هسته ای ایران سخن گفت درصورتی که آژانس بین المللی انرژی اتمی جنبه های نظامی این فعالیت ها را تأیید کرده است.

مسؤول هیأت نمایندگی اسرائیل در سازمان ملل نیز روحانی را متهم کرد که با سخنانش در تلاش برای فریب جهان بود.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

منبع:
رادیو فرانسە

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید