رفتن به محتوای اصلی

چگونه یک ایدئولوژی جنایاتش را تطهیرمی کند

چگونه یک ایدئولوژی جنایاتش را تطهیرمی کند

با توجه به این مسئله که ایدئولوژی سیستمی از ایده ها و قضاوتهاست ، با منافع شخصی و جمعی افراد در رابطه قرار می گیرد یعنی منافع کسانی که می خواهند از پایگاه و موقعیت خود محافظت و نگاهداری کنند و یا کسانی که می خواهند موقعیت خود را بهتر سازند و بدین ترتیب ایدئولوژی برحسب منافعی که برای افراد در بردارد ، موقعیت های موجود را تائید می نماید. چون ایدئولوژی با منافع در ارتباط است . بنابراین با حالاتی روانی نیزکه اغلب فراگیر است ولی به چشم نمی خورد مرتبط می گردد این حالات روانی را می توان این گونه بیان کرد.

اول آنکه ممکن است این حالات، حالاتی اضطراب آمیز و نگران کننده باشند که معمولاً دراثرناامنی و تردید ناشی از تغییرات احتمالی یا نبود منافع بوجود می آید.حالات اضطراب ممکن است شدید باشد.وبصورت نوعی ترس شدید، دلهره ویا رفلکس درآید.و به نوع قرائت خویش ازوضعیت دست به کنش بزند که اکثریت این عملکردها دراین حالات روانی، ایدئولوژی ازعدم ویا در تضاد گرفتن منافع دریک اجتماع نشآت میگیرد. که فی النفسه ازدریچه این نوع دید و رویکرد ایدئولوژیکی به دست آوردن منافع به هر قیمتی امربدیهی و کاملا مشروع به حساب می آید. و هرگونه اقدام در راستای آن به مانند خدمت، تلاش و یا مبارزه برای بهبود وضعیت در دستگاه فکری توجیه می گردد. نهایتاً یک ایدئولوژی به بیان یک برنامه کنش سیاسی و اجتماعی خویش را برای حضور فعال در آینده آماده می کند. ایدئولوژی ها دارای اهداف روشن سیاسی در تغییر و یا حفظ نظم سیاسی فعلی هستند و از پیروان خود می خواهند که برمبنای تبیین ها، ارزیابی ها و هویت ایدئولوژیک خود طبق برنامه سیاسی خود به کنش بپردازند. این برنامه سیاسی می تواند مسائلی مانند شرکت درانتخابات، انقلاب، جنگ ، ترور وحتی دخالت وکمک به آشوب دریک جامعه درجهت بی ثباتی برای به زانو درآوردن و بهره گرفتن ازاین نوع سیاست برای به دست آوردن منافع  باشد.

بارزانی وتطهیر جنایتش

به باورمن عملکرد حزب دمکرات کردستان (بارزانی/ عراق) در این مدت در مورد قیام خلقمان در " روژآوای " کردستان کاملا بدون هیچ تردیدی خیانت محسوب میگردد.و همچنان که پیداست با پیرو کردن و تداوم این نوع عملکرد درمورد قیام مردمی غرب کردستان به هیچ صورت حاضر به قبول اشتباهش در مورد درست نمودن جبهه تقابلی بر اساس منافع حزبی و خاندانی خویش با شورای عالی کورد و علل خصوص حزب اتحاد دمکراتیک آن نیست وحتی در این اواخر کاملا آشکاربا دولت ترکیه درجهت ضربه زدن و نابودی کشاندن دستاوردهای ملی و هویتی درغرب کردستان به فعالیت می پردازد که چند نمونه را نه به عنوان مثال بلکه بعنوان آگاهی برشناخت درک ذهنیت استثماری این خاندان به نسبت هویت کورد آزاد و نوین درخاورمیانه حائزه اهمیت میدانم که با سند ومدرک ازطرف فرماندهی کل نیروهای ( ی. پ. ک ) افشا گردیده به آن اشاره کنم.

سیپان حموفرمانده ی یگانهای مدافع خلق در بیان نامه و افشا گری اینچنین ارزیابی میکند :که از چندین سو به مناطق مختلف غرب کردستان حمله می‌شود و خاطرنشان ساخت که حزب دموکرات کردستان (بارزانی‌ها) در حمله به غرب کردستان دست دارند. هم‌اکنون هم به جرأت می‌گویم که نه تنها حکومت اقلیم جنوب کردستان, بلکه رهبری حزب دموکرات بارزانی بخشی از حملات به غرب کردستان است. بلکه همراه با آغاز حملات به شهر عفرین, در شهر سریکانی هم حملاتی علیه کردها صورت گرفت و درست در همان موقع بود که دروازه مرزی سمالکا توسط حزب دموکرات مسدود شد. تمامی مناطق غرب کردستان تحت محاصره قرار گرفتند, اما چرا دروازه‌های تحت حاکمیت کردها هم مسدود شدند که کماکان بسته هستند؟ مهم‌ترین دلیل این است که ما از کردها در مقابل حملات خارجی دفاع می‌کنیم, در داخل هم حزب دموکرات و احزاب وابسته به آن به آشوب و هرج و مرج دست میزنند. هرچند حملات خارجی گسترش یافته و شدیدتر شدند, اما در داخل هم همان احزاب علیه خلق‌ کورد دست به یورش زدند, معنویات مردم را از میان بردند و خواستند مردم را علیه نیروی( ی.پ.گ ) بشورانند. حتی چند بار هم خودروهای نیروهای ی.پ.گ را متوقف ساختند. این چه نوع کورد خواهی است؟ مدام در تلاش برای سوءتبلیغات علیه ما هستند. بویژه حزب «الپارتی» وابسته به «عبدالحکیم بشار» برای دشمنی با (ی.پ.گ ) به هر آشوبی دست میزند.

حزب دموکرات با آمریکا برای نفت غرب کردستان نقشه می‌ریزند

سیپان حمو در خاتمه می افزاید:حتی می‌دانیم که مقامات حزب دموکرات بارزانی‌‌ها همراه با آمریکایی‌ها پروژه‌هایی در مورد مناطق نفت‌خیز حومه شهر دیرک در دست دارند و اطلاعات کامل در مورد فعالیت‌هایشان در اختیار داریم. برای حاکم شدن حزب دموکرات بارزانی‌ها در غرب کردستان , چندین حزب از جمله «حزب آزادی» مسلح گردانده شد و تحت کنترل ارتش آزاد سوریه برای حمله به ما به حرکت درآورده شدند. پای ارتش آزاد را به مناطق کردنشین باز کردند و سعی کردند کردها را در آن مناطق نسل‌کشی کنند. پیشتر می‌گفتم که سیاست‌های حزب دموکرات بارزانی نادرست است, اما سه الی 4 ماه است که فعالیت‌هایشان را تحت نظر قرار داریم و پی بردیم که به توطئه‌ای برای نابودی ما دست زده‌اند. من با داشتن سند موثق تأکید می‌کنم که حزب دموکرات بارزانی‌ها بخشی از حملات به غرب کردستان هستند.

با توجه به افشاگری فرماندهی نیروهای یگانهای مدافع خلق (ی .پ .پ) در مورد عملکرد این حزب و خاندان درمورد قیام مردمی " روژآوا " و بنیان ذهنیتی خانواده ی بارزانی که خویش را مالکان بی چون وچرای تمامی جغرافیای میهنمان میدانند.و خواهان مسلط شدن بر تمامی ذخایر وتمامی منابع  زیرزمینی ودرست نمودن حاکمیتی مطلق برای زمامداری و حکومت کردن بر کردستان میباشند. که این نوع رفتار این حزب وخاندان ازطریق ابزارهای اطلاع رسانی ازجمله سایت خبری ، شبکه های اجتماعی و رسانه ها در جهت وارونه نشان دادن نوع رفتاروکردارخویش و واقعیات سیاسی ،اجتماعی که به رویدادها وتحولات در منطقه بستگی دارد. به امربدیهی در نزد این حزب وخاندان تبدیل گشته و همانگونه که در تعریف ذهنیت استثماری ایدئولوژی ومنافع اشاره شد. هرگونه کرداری را برای به دست آوردن سود بیشتروقدرت درجهت حاکمیت از طریق هرگونه هم پیمانی حتی با دشمنان این ملت را مشروع دانسته که نمونه های آن را ، دخالت و جنگ مسلحانه نیروهای بارزانی برعلیه قیام توده ای خلق کورد درشرق کردستان که به قیاده موقت شهرت یافتند، وخیانت 31 ئاب، همکاری و وارد کردن نیروهای بعث (صدام حسین ) به داخل خاک جنوب کردستان برعلیه حزب اتحاد میهنی(ی .ن .ک) می توان نام برد. ‌

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید