رفتن به محتوای اصلی

چه کسی تا بو شکن است و اختلاف بر سر چیست؟

چه کسی تا بو شکن است و اختلاف بر سر چیست؟

در پاسخ به نوشته کیخسرو ارش گرگین تحت عنوان «مشکل میرفطروس و پدافند از بُردباری» نا گزیزم نگاهی گذرا به عملکرد ایران گلوبال بیندازم و آنگاه طرح ماجرای اختلاف خود با علی میر فطروس را بطو مختصر شرح دهم:

ایران گلوبال از ابتدا تا بو شکن بود ودر واقع کانونی شد برای کسانی که نقل مکان سیاسی داده بودند ؛ اکثر نویسندگان و حامیان ایران گلوبال از جمله کسانی هستند که این تغییر را از گذارنده اند، بی جهت نبود از شروع کارسایت ؛ ما بدون اطلاع علی میر فطروس ، بدرج مقالات ایشان دست زدیم و برای سایت شخصی ایشان بطور رایگان تبلیغ کردیم .

تابود شکنی ما محدود به تغییر چپ به راست نبود بلکه ما پناهگاه فعالانی بودیم که در احزاب غیر دمکرات اپوزیسیون از چپ تا راست به دلیل انتقاد به رهبری مورد اذیت و ازار قرار می گرفتند . ایران گلوبال ، خانه امنی برای ناراضیان در احزاب سلطنت طلب ، مجاهد ، کمونیست شده بود . ایران گلوبال آگاهانه با مراکز قدرت سیاسی فاصله گرفته است ؛ضمن اینکه مشوق حزبیت و مبارزه سیاسی علیه نظام دینی می شد و لی هیج کس نمی تواند مارا به حزب و یا جریان سیاسی معینی بچسباند .

تابو شکنی ما از ابتدا این بود که میانه رو های سلطنت ، جمهوریخواه و چپ ها ی دمکرات را بهم نزدیک کنیم و شخصا 20 سال پیش طی نامه سرگشاده به رهبری سازمانی که عضو آن بود موضوع جمع میانه رو های هر دو سو را جهت ایجاد جبهه دمکراسی خواهی، خواستار شدم . از جمله اولین امضا کنندگان منشور 81 بودم و در پی صدور فراخوان رفراندم ملی ، سایت ایران گلوبال و اتاف فرهنگ گفتگو سازمانگر اصلی ایجاد کمیته های رفراندم در سراسر جهان شد .

جناب آرش گرگین گرامی / موضوع اصلی اختلاف ، پایداری برادامه روش دمکراتیک ایران گلوبال است .من جدا با اساس افکار شما(پادشاهی و ایران پرستی ) مخالفم ولی کلیه مقالات شما را که عمدتا علیه جمهوریخواهان بود را بدون تردید در سایت منتشر کرده ایم .

در پی انتشار اولین نقد شما از حزب مشروطه ؛ طرفداران سر شناس داریوش همایون بطور جدی اولین کسانی بودند که مخالف چاپ مقالات آرش گرگین در ایران گلوبال شدند و همین دو ماه پیش بود که یکی از دوستانم که عضو مدیریت سایت بود به دلیل ادامه انتشار مقالات شمادر ایران گلوبال از سایت استعفا داد.

راست این است که در کار ما "رفیق بازی " و باند بازی جایی ندارد ؛ ابزار کار ما علنی است و چیزی پشت پرده ای مطلقا در کار ما وجود ندارد ؛ چرا که تاسیس ایران گلوبال از آغاز بر پایه دمکراسی خواهی و تابو شکنی بنا شد ودراولین روز تاسیس سایت در معرفی خود چنین نوشتیم:

"-- سایت ، مدافع یک جمهوری سکولار و دمکرات در ایران فرداست، و بنابر خصلت گفتگو و دیالوگ خود ، مخالف سیاست حذف نظرات سایر دگر اندیشان است ودر این خصوص سانسور را کار نادرستی می داند ! "

عملکرد 5 سال گذشته ایران گلوبال نشان داد که ما اعضای مدیریت سایت ،مسئولانه به چیزی که خود نوشته ایم ، عمل کرده ایم و یگانه سایت جمهوریخواهی هستیم که مقالات زیادی از سلطنت طلبان را انتشار داده ایم و همچنین :

سایت ایران گلوبال در این 5 سال ، همگامی و اتحاد عمل کلیه نیروهای سکولار ایرانی را برای حقوق بشر و دمکراسی در کشور را بدون تردید پی گرفته است .

ایران گلوبال افتخار می کند که در موضوع اقوام و ملیت های فرهنگی ، رسمیت زبان مادری و خواستهای سیاسی و فرهنگی اقلیت های قومی_ ملی ایران؛ تابو شکنی کرده است و زیر فشار سنگین" تحریم " پانیرانیست ها عقب نشینی نکردیم و در این راه به نشر و درج هزاران مقاله و خبر از همه سو و نظرات گوناگون در این خصوص پرداخته ایم.

همچنین تا بود شکنی ما فقط در عرصه نزدیکی میانه رو های هر دوسوی سلطنت و جمهوری باقی نماند ما بطور جدی از تابوی همجنسگرایان در جنبش سیاسی ایران عبور کردیم و بقیه سایت ها علیرغم میل باطنی شان مجبور به درج اخبار مربوط به دفاع از حقوق انسانی همجنسگرایان شدند .

بهر حال ؛ تغییر مکان سیاسی به این معنی این نیست که چپ استالینی، تفکرات استبدای خود را به درون جنبش هواداران پادشاهی انتقال دهد و سر سختانه از نقد نظام پادشاهی سر باز زند.

میر فطروس و دیگر سلطنت طلبان" مشروطه خواه "در نقد چپ و جبهه ملی همواره کوشا و جدی بوده اند هدف نهایی آنان در واقع جلب چپ دمکرات بسوی نظام پادشاهی بوده است ؛اما این تغییر مکان داده هر گز حاضر نیستند که به گذسته استبدادی نظام شکنجه شاه انتقاد اساسی نمایند و بطور مشخص ایا تاکنون هیج محقق و پژوهش گر طرفدارا نظام پادشاهی به بررسی قتل ها و گم شدگان سیاسی از جمله قتل 9 زندانی سیاسی در تبه های اوین پرداخته است ؟ نگاه کنید به چپ و راست و "فرهنگ سکوت" سخنی با طرفداران نظام پادشاهی

ایا این یک بام و دو هوا و اخلاق دوگانه دربرخورد با قتل های تاریخی نیست در حالی چپ دمکرات " فرهنگ سکوت" را شکسته است، راست و بهتر است گفته شود طرفداران نظام پادشاهی همچنان بر انکار جنایت سیاسی در زمان پهلوی ها ایستاده اند .

در یک سال گذشته ، شاهد موج تبلیغاتی سنگین علیه مسئولین سایت ایران گلوبال از جانب بخشی که خود را مدافع نظام پادشاهی می داند ؛و بطور مشخص علی میر فطروس هستیم که در پشت نام های مستعار دست به تخریب اینجانب می زند و از همکاران سایت تماس گرفته و مانع انان از همکاری با سایت می شود .

موضوع پژوهش و تحقیق و تابو شکنی و یا تغییر مکان سیاسی علی میر فطروس نیست؛ این همه محقق و پژوهشگر ایرانی در سایت ها دارند همدیگر را نقد می کنند و کار ی به مافیا بازی و شخصیت سازی کذایی و جنگ و جدال ندارد . موضوع این است که جناب میر فطروس به قول جوات 15 کتاب نوشت ولی تحمل 2 مقاله مخالف خود را ندارد.

ماجرای اختلاف با علی میر فطروس چگونه آغاز شد

" موضوع" اختلاف علی میر فطروس و احمد افرادی مجددا در بخش اظهار نظر و دیدگاهها ایران گلوبال طرح شده است ؛ از انجا که این اختلافات شخصی نبوده بلکه دقیقا به رابطه ، مناسبات و اختلافات درونی جنبش سیاسی یعنی به رابطه مجموعه نیروهای سطلنت طلب با جمهوریخواهان ارتباط پیدا می کند؛ نبایستی ساده از کنار آن رد شد .از این رو لازم می بینم مروری بر تاریخچه این درگیری بپردازم :

در طی یک سال و نیم اول تاسیس ایران گلوبال بیش از صدها صفحه از نوشته های قدیمی و جدید ،علی میر فطروس را شخصا به چاپ رساندم ضمنا " با قراردادن لوگوی سایت شخصی ایشان بطور رایگان در صفحه اول سایت فرهنگ و گفتگو برای مدتی طولانی عدم خصومت شخصی مسئولین این سایت با ایشان کاملا" بارز است .

اما زمانی که برای اولین بار آقای احمد افرادی مقاله ای در نقد نظر ایشان نوشتند ، علی میر فطروس مرا زیر فشار قرارداد که نوشته آقای احمد افرادی را از سایت حذف نمایم و نهایتا " و بعداز تماسهای پی در پی ایشان قبول کردم مقاله را بمدت دوروز از صفحه اول حذف نماینم تا ایشان جوابیه خود را اماده و هردو مقاله بطور هم زمان در سایت به چاپ برسد .....ادامه را بخوانید

علی میر فطروس از من خواست که منتقدین او را سانسور کنم

این" در گیری " پس از انتشار هفت مقاله دو طرف ظاهرا پایان یافت ؛تا اینکه یک سال پیش " حادثه " ساده ای در سایت فرهنگ و هنر یعنی بخش فرهنگی ایران گلوبال اتفاق افتاد:

داستان از انجا اغاز شد که یکی از همکاران سایت در هنگام انتشار مطلبی در " فرهنگ هنر" از عکس متعلق به شخص دیگری استفاده می کند و این کار موجب اعتراض صاحب عکس می شود عکس پس از چند ساعت برداشته شد .

اما علی میر فطروس تحت عنوان منصوربیمکی (فرامرز) که موضوعی که اصولا ربطی به او ندارد وارد " صحنه " می شود و به طرح اتهامات "امنیتی " در سایت فرهنگی بر می اید و آنگاه علی میر فطروس با نام های شکوه میرزادگی ؛ مانی ؛مهرداد فلاح و... . علیه من(کیانوش توکلی ) با جملات یک خطی حاوی رکیک ترین فحش بر می اید و مرا همجنسگرا می نامد.

علی میر فطروس با نام " فرامرز : با همان IP و از پاریس در بخش اظهار نظر ایران گلوبال چنین نوشت :

"دوستان کیانوش توکّلی از همکاران وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی است،نوعی اوپوزیسیون دست ساز جمهوری اسلامی و..... هشیار باشید فرامرز

ادامه مطلب رادر لینک زیر بخوانید

ایا این همه جنجال بخاطر یک عکس بود؟!

در چند ماه گذشته در بخش دیدگاهها ایران گلوبال مقالات زیادی از علی میر فطروس توسط کاربران آزاد ، گذاشته شد که مسئولین سایت بدون دخل و تصرف آن مقالات را" اون لاین" کرده و به صفحه اول انتقال داده اند ؛

تا اینکه مقاله ای تحت عنوان "پاسخ به ادعاها ی میرفطروس در آسیب شناسی یک شکست2 " در ایران گلوبال به چاپ رسید .

هواداران سلطنت طلب علی میر فطروس تحت نام javad با Ip ها ی مختلف علیه مسئولین سایت دست به تبلیغات گسترده ای زده است تا مانع چاپ این قبیل مقالات در ایران گلوبال شوند.(1)

خطاب به مشروطه خواهان طرفدار نظام پادشاهی

در پایان از دوستانی که بطور جدی خط مشی «جبهه دمکراسی خواهی» را پی می گیرند را مورد خطاب قرار می دهم از انها رسما می خواهم که ساده از کنار این موضوعاتی که در ارتباط با علی میر فطروس در این گلوبال گذشته است؛ " گذشت " نکنند ؛ سکوت امروز آنان علاوه بر اینکه جبهه دمکراسی خواهی مورد نظر آنان را هر گز متحقق نخواهد کرد بلکه به کینه و نفرت مابین نحله مختلف اپوزیسیون را دامن خواهد زد ؛ جانب داری گروهی را کنار بگذارید و ازادانه نظر دهید و بگوئید واقعا چه کسانی تا بو شکن بوده اند ؟ چه سایتی در این 5 سال تلاش صادقانه کرد که نیروهای میانه رو دو طرف را بهم نزدیک کند؟ کدام سایت جمهوریخواهی بیشتر ین مقالت مشروطه خواهان و سلطنت طلبان از جمله مقالات علی میر فطروس را انتشار داده است؟ و...

از روش و منش دمکراتیک ایران گلوبال حمایت کنید و به شخصیت سازیهای دروغین میدان ندهید چرا که کمکی به نظام دمکراتیک در ایران آینده نخواهد کرد .

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید