رفتن به محتوای اصلی

زندانی سیاسی پویا قبادی، چهارونیم ماه بازداشت با اتهام بغی

زندانی سیاسی پویا قبادی، چهارونیم ماه بازداشت با اتهام بغی
تهیه و تنظیم:
کانون حقوق بشر ایران

در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی ایمان افشاری به پویا قبادی و ۵زندانی سیاسی دیگر، آقایان ابوالحسن منتظر، بابک علیپور، وحید بنی عامریان، سیدمحمد تقوی و علی اکبر دانشفر، اتهام بغی به علت ارتباط و عضویت در مجاهدین خلق و اجتماع و تبانی ابلاغ شد

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، دوشنبه ۱۸تیرماه ۱۴۰۳، چهارو‌نیم ماه از بازداشت زندانی سیاسی پویا قبادی می‌گذرد. وی هم اکنون در زندان اوین به صورت بلاتکلیف محبوس است و به وی اتهام بغی ابلاغ شده است.

پویا قبادی زندانی سیاسی سابق روز ۴ اسفند ماه ۱۴۰۲، در چالدران بازداشت و به زندان ماکو منتقل شد. وی از تاریخ ۱۱ اسفند ماه در بند ۲۰۹زندان اوین در بازداشت بسر‌ می‌برد.

 

این زندانی سیاسی روز یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳،به همراه چند تن دیگر از زندانیان سیاسی به دادگاه منتقل شدند.

در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی ایمان افشاری و به او و ۵زندانی سیاسی دیگر، آقایان ابوالحسن منتظر، بابک علیپور، وحید بنی عامریان، سیدمحمد تقوی و علی اکبر دانشفر، اتهام بغی به علت ارتباط و عضویت در مجاهدین خلق و اجتماع و تبانی ابلاغ شد.

با ارسال هرگونه اطلاعات در این زمینه به ما کمک کنید تا صدای زندانیان باشیم

Image removed.
زندانی سیاسی پویا قبادی

محکومیت پویا قبادی به ۱۰ سال زندان

زندانی سیاسی سابق پویا قبادی، متولد سال ۱۳۷۱ از سنقر و فارغ‌التحصیل مهندسی برق است. این زندانی سیاسی پس از گذراندن دوره‌ای یک ساله با اتهام محاربه، در آذرماه ۱۴۰۰، به ۱۰ سال زندان محکوم شد.

اتهام آقای قبادی «اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت و همکاری موثر با سازمان مجاهدین خلق ایران»، «تبلیغ علیه نظام»، «تخریب اموال دولتی»، «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی کشور» اعلام شد.

زندانی سیاسی سابق پویا قبادی ۳۲ ساله پیش‌تر در اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و پس از ۴ماه بازجویی و شکنجه به بند عمومی زندان اوین منتقل شد. وی در‌ آبان‌ماه ۱۳۹۸ از زندان اوین به زندان تهران بزرگ منتقل شد.

محاکمه توسط قاضی مقیسه‌ای

محاکمه وی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه‌ای برگزار شد. وی بابت اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور، توهین به خامنه‌ای و فعالیت تبلیغی علیه نظام به ۸ سال حبس تعزیری که ۵ سال آن قابل اجرا است محکوم شد.

زندانی سیـاسی سابق پویا قبادی در همین شعبه به اتهام تخریب اموال عمومی و هواداری از سازمان مجاهدین خلق محاکمه شد. وکیل وی به دلیل نقص پرونده درخواست رسیدگی مجدد کرد.

نهایتا پویا قبادی در اسفند ماه ۱۴۰۱ آزاد و به شهرستان نیکشهر در استان سیستان و بلوچستان تبعید شد......https://iranhrs.org/

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کانون حقوق بشری نه به زندان

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید