رفتن به محتوای اصلی

از حمله انتقامجویانه ای که قبلا توافق شده بود،بیش از این نباید انتظار داشت!

از حمله انتقامجویانه ای که قبلا توافق شده بود،بیش از این نباید انتظار داشت!

جوامع انسانی در طول تاریخ عادت کرده اند  که در هر جنگی انسانهای بیشماری باید زخمی و کشته شوند ،اما در حمله جمهوری اسلامی به اسرائیل هیچ اتفاق خارق‌العاده‌ای رخ نداد و همه جهانیان به نیروهای نظامی ارتش و سپاه خندیدند و آن را جدی نگرفتند.
پس از بهار عربی که دامنگیر رژیم سوریه نیز گردید،حکومت سوریه در بحران عمیقی فرو رفت و کشور سوریه  با ظهور داعش و  حضور نیروهای سپاه قدس جمهوری اسلامی در آن سرزمین متلاشی شد. اسرائیل از یک دهه پیش بطور دائمی در تعقیب مواضع سپاه قدس جمهوری اسلامی در سوریه ، روزی نیست که دمشق و دیگر نقاط سوریه را بمباران نکند اما جمهوری اسلامی هیچگاه به اسرائیل پاسخ مناسبی نداده بود تا اینکه در شامگاه ۱۲ آوریل علیه اسرائیل در تلافی به بمباران کنسولگری رژیم ایران در دمشق ، نیروهای نظامی ایران با شلیک موشک و پهباد پاسخی بسیار مفتضحانه دادند که اکثر ناظران نظامی و سیاسی را غافلگیر کرد.
قبل از حمله ایران به اسرائیل همه خبرها از یک نبرد حساب شده و توافق شده حکایت می کرد.امریکا و اسرائیل نیز  در پشت صحنه به اقدام تلافی‌جویانه جویانه متعارف ایران پاسخ مثبت داده بودندو پذیرای آن شده بودند.برخی منابع نظامی گفته اند که جمهوری اسلامی حتی زمان شلیک ، مسیر و نقاط اهداف مورد نظر را به آمریکا گزارش کرده بودند تا به اسرائیل تحویل داده شود که توانایی مهار موشک ها توسط دیوار آهنین ارتش اسرائیل تضمین و تامین گردد تا از کشته شدن و خرابی جلوگیری گردد.
فلاحت پیشه نماینده سابق مجلس شورای اسلامی واقعیت شب حمله ۱۲ آوريل بدرستی بازگو کرده است
 «من معتقدم که معنای جنگ، تلخ است، ولی همین جنگ تلخ معنای خیلی از شعارها را مشخص می‌کند.
در حالی که حداقل دو قدرت روز دنیا سعی کردند با خنثی کردن و انهدام پهپادها، فشار حملات به اسرائیل را کاهش دهند، ولی می‌بینیم که عملا هیچ‌کدام از قدرت‌هایی که در ایران راهبردی شناخته شده‌اند، هیچ کمکی در شرایط پیشاجنگ و جنگ به ایران نکردند و حتی به تعهدات خودشان در تحویل دادنِ تجهیزات و اماکن عمل نکردند.چین هم فقط مشغول بازی‌های تجاری خودش است. متاسفانه باید این واقعیت را بپذیریم که کشوری که دچار جنگ است روز به روز تنهاتر خواهد شد. به نظر من این موضوع یک آزمون جدی، برای مناسبات خارجی ایران بود»
بنظر نگارنده ،حملات توافق شده جمهوری اسلامی به اسرائیل سر آغاز  مرحله جدیدی در موازنه نظامی در منطقه خاورمیانه خواهد بود و از این پس در حمله اسرائیل به مراکز سپاه قدس در سوریه می تواند جرقه های اولیه یک جنگ وسیع تر را مهیا سازد که دو کشور اسرائیل و ایران سالهاست که انتظار آنرا می‌کشند. 
مطمئنا در جهان هر حرکت ضد اسرائیلی هواخواهان بیشماری نیز دارد که رژیم اسلامی می خواهد پرچمدار آن باشد.
 کشورهای تولید کننده سلاح های جنگی فقط برای فروش سلاح های خود خواهان شعله ور شدن جنگ در هر نقطه ای از جهان هستند.جنگ روسیه و اوکراین  پس از دو سال که همه ناظران نظامی را سرگردان و خسته کرده است شاید گشایش یک جبهه جنگی دیگر در گوشه ای از جهان می تواند آنها را نیز از خستگی کمرشکن خارج سازد.
انسانهای آزاده همواره در پشتیبانی از صلح کوشا خواهند بود و تاریخ ثابت کرده است که  درجنگها ،هیچ بذری خوشه نخواهند داد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید