رفتن به محتوای اصلی

گزارش‌ها از تهدید آمریکا از سوی تهران در صورت حمایت از اسرائیل

گزارش‌ها از تهدید آمریکا از سوی تهران در صورت حمایت از اسرائیل

وب‌سایت اینترسپت گزارش داد جمهوری اسلامی تهدید کرده است که اگر آمریکا به اسرائیل در دفاع از خود در برابر هر گونه اقدام تلافی‌جویانه ایران در مورد حمله به دمشق کمک کند، به نیروهای آمریکا در منطقه حمله خواهد کرد.

به گزارش اینترسپت، بر اساس یادداشت‌هایی از یک نشست با حضور مقام‌های شورای امنیت ملی آمریکا در اوایل این هفته، کاخ سفید نگران است ایران به نیروهای آمریکایی به عنوان بخشی از اقدام تلافی‌جویانه احتمالی خود در مورد حمله اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق حمله کند.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، وعده داده که اسرائیل به خاطر حمله به کنسولگری ایران در دمشق و کشته شدن محمدرضا زاهدی، فرمانده ارشد نیروی قدس، «تنبیه خواهد شد».

این نگرانی آمریکا در مورد حمله احتمالی ایران، در شرایطی است که دولت بایدن پس از حمله دمشق اعلام کرد از این عملیات اطلاع قبلی نداشته است.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، روز دوشنبه گفت: «من هیچ چیز دیگری در مورد حمله دمشق برای گفتن ندارم، جز اینکه ما به هیچ وجه درگیر این حمله نبودیم.»

در همان روز، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی در سفر خود به سوریه پس از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق، آمریکا را به موافقت با انجام این حمله متهم کرد.

بر اساس گزارش اینترسپت، شامگاه دوشنبه، ایران به دولت جو بایدن اطلاع داد اگر در دفاع از اسرائیل درگیر حمله تلافی‌جویانه تهران شود، جمهوری اسلامی، ایالات متحده را نیز یک هدف مناسب در نظر خواهد گرفت.

بر اساس یادداشت‌های بررسی شده از سوی اینترسپت، این موضوع در جلسه سه‌شنبه شورای امنیت ملی کاخ سفید مورد بحث قرار گرفته است.

این شورا هنوز رسما به این گزارش واکنشی نشان نداده است.

اینترسپت نوشت در نشست سه‌شنبه، یکی از مقامات شورای امنیت ملی آمریکا نگرانی‌های شدید خود را در مورد اینکه دولت بایدن نمی‌خواهد علنا در هیچ گفت‌وگوی رسمی‌ای با تهران ظاهر شود، ابراز کرد.

ایران و آمریکا پس از حمله به سفارت آمریکا در تهران در سال ۱۳۵۸، روابط دیپلماتیک خود را قطع کردند.

جمعه گذشته، چهار روز پس از حمله اسرائیل به دمشق، بیش از ۱۲ سناتور جمهوری‌خواه نامه‌ای را امضا کردند که در آن دولت بایدن به اتخاذ «استراتژی مماشات» با ایران متهم شد.

اینترسپت افزود علی‌رغم افزایش حملات گروه‌های شبه‌نظامی تحت حمایت ایران در منطقه از زمان آغاز جنگ در غزه، دولت بایدن اصرار داشته است که جنگ همچنان محدود به اسرائیل است.

در بهمن‌ ماه گذشته، در حمله گروه‌های تحت حمایت ایران به نیروهای آمریکایی در اردن، سه نظامی این کشور کشته شدند.

اینترسپت نوشت موضع دولت بایدن همواره این بوده است که هیچ یک از درگیری‌ها را افزایش تنش نمی‌بیند.

سابرینا سینگ، معاون سخنگوی پنتاگون، یک روز پس از کشته شدن سه سرباز آمریکایی در اردن گفت: «ما به دنبال جنگ گسترده‌تر با ایران نیستیم. ما به دنبال درگیری بیشتر نیستیم و نمی‌خواهیم شاهد گسترش این درگیری و یک جنگ منطقه‌ای باشیم.»

اینترسپت بر اساس گزارش‌ رسانه‌های آمریکایی افزود از آن زمان، ایالات متحده «بی‌سر و صدا با مقامات ایرانی گفت‌وگو کرده» تا از رویارویی مستقیم بین نیروهای مسلح دو کشور جلوگیری کند.

روز یک‌شنبه، چاک شومر، رهبر اکثریت سنای آمریکا گفت بایدن و تیمش برای جلوگیری از تشدید تنش با ایران در خاورمیانه تلاش می‌کنند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

برگرفته از:
ابران اینترنشنال

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید