رفتن به محتوای اصلی

اظهارات سالیوان، درباره احتمال حملات آمریکا به خاک ایران

اظهارات سالیوان، درباره احتمال حملات آمریکا به خاک ایران

یک مقام دیگر دولت آمریکا از رد «احتمال عملیات نظامی در داخل ایران» خودداری کرد

 


Image removed.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، صبح روز یکشنبه پانزدهم بهمن در مصاحبه‌ای با شبکه خبری فاکس نیوز از رد احتمال عملیات نظامی در داخل خاک ایران خودداری کرد.

آقای کربی در واکنش به پیشنهاد مطرح‌شده از سوی لیندزی گراهام، سناتور ارشد جمهوری‌خواه، مبنی بر اینکه حملات برای مثمرثمر واقع شدن باید علیه اهداف حائز اهمیت در داخل ایران از جمله زیرساخت‌های نفت انجام شوند، گفت در یک برنامه تلویزیونی از احتمال عملیات نظامی بالقوه در آینده سخن نمی‌گوید.

جان کربی دومین مقام ارشد کاخ سفید است که صبح روز یکشنبه از رد احتمال عملیات نظامی در داخل ایران خودداری می‌کند.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، نیز صبح یکشنبه سه بار در پاسخ به پرسش مجری شبکه خبری ان‌بی‌سی‌نیوز مبنی بر اینکه آیا دولت بایدن حمله به داخل ایران را رد کرده، گفت قصد ندارد در یک برنامه تلویزیونی درباره گزینه‌های روی میز صحبت کند.

جان کربی در پاسخ به انتقادها درباره تاخیر در حملات تلافی‌جویانه پس از تهدیدهای دولت بایدن به انجام آن گفت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیابتی‌های حکومت ایران پیش از حملات هفته گذشته نیز می‌دانستند که حملات‌شان به نیروهای آمریکایی با پاسخ ایالات متحده مواجه خواهد شد.

او در ارتباط با حملات جمعه شب (به وقت آمریکا) به نیابتی‌های جمهوری اسلامی ایران گفت حملاتی اینچنین باید «به شیوه‌ای حساب‌شده» انجام شود، اهداف مورد حمله به دقت انتخاب شوند، و همه فاکتورهای لازم برای ثمربخش بودن آنها در نظر گرفته شود.

جان کربی همانند جیک سالیوان هشدار داد جمعه شب «دور اول» حملات انجام شد و حملات بیشتری علیه سپاه پاسداران و گروه‌‌های مورد حمایتش در راه است.

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در واکنش به درخواست برخی قانونگذاران از هر دو حزب مبنی بر اینکه رئیس جمهوری باید مجوز کنگره برای انجام حملات را کسب کند، گفت اقدام بایدن منطبق با ماده ٢ قانون اساسی آمریکا در ارتباط با مسئولیت‌های رئیس جمهوری به عنوان فرمانده کل قوا است و حملات تلافی‌جویانه در قالب دفاع از خود و به منظور نابودی توانایی‌های این گروه‌ها برای حمله به سربازان و تاسیسات آمریکا انجام می‌شود.

جان کربی در پاسخ به انتقادها مبنی بر اینکه برخی اقدامات دولت بایدن همچون عدم اجرای جدی تحریم‌های نفتی علیه جمهوری اسلامی شرایط کنونی را به وجود آورده، گفت طی سه سال گذشته وضع صدها تحریم علیه مقامات و نهادهای جمهوری اسلامی و تقویت حضور نظامی آمریکا در منطقه نشان می‌دهد که جو بایدن رویکرد ملایمی در قبال جمهوری اسلامی اتخاذ نکرده است.

او بار دیگر با اشاره به اینکه جو بایدن خواستار گسترش درگیری‌ها به منطقه و جنگ با ایران نیست، تصریح کرد حملات جمعه شب پایان کار نیست و حملات بیشتری در راه است.

آمریکا از بامداد شنبه به وقت محلی، مجموعه حملات هوایی را به مراکز و پایگاه‌های نیروهای وابسته به جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه و عراق انجام داد که به گفته رئیس جمهوری ایالات متحده اولین مرحله از مجموعه حملاتی است که در پی کشته شدن سه سرباز آمریکایی و زخمی‌شدن بیش از ۴۰ تن دیگر در اردن صورت خواهد گرفت.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

ایران گلوبال

تصویر

تصویر

تصویر

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید