رفتن به محتوای اصلی

کتایون ریاحی: شرافتم اجازه کار در سینمای امروز را نمی‌دهد

کتایون ریاحی: شرافتم اجازه کار در سینمای امروز را نمی‌دهد

کتایون ریاحی، بازیگر سینمای ایران که در جریان اعتراضات زن، زندگی، آزادی حجاب اجباری اسلامی خود را برداشت در تازه‌ترین استوری‌اش در اینستاگرام در واکنش به ممنوع الکاری‌ بازیگران زنی که حجاب را رعایت نکرده‌اند، نوشته است: «شرافتم اجازه کار در سینمای امروز را نمی‌دهد، شما کی باشید؟»

کتایون ریاحی در اردیبهشت ماه امسال اعلام کرده بود که با دو احضاریه روبرو شده و برای دفاع از اتهام «حضور در معابر و انظار عمومی بدون حجاب شرعی» در هر دو دادگاه حاضر خواهد شد. پیشتر دادستان تهران تهدید کرده بود که اگر او و چند زن همکارش که با پوشش اختیاری در رویدادها شرکت کرده بودند به دادگاه مراجعه نکنند، دستگیر خواهند شد.

تصویر

روز گذشته محمدمهدی اسماعیلی، وزیر ارشاد ایران درباره فعالیت بازیگران زنی که حجاب اجباری را از سر برداشته‌اند گفت: «ما قبلا هم اعلام کردیم که حجاب قانون است و ما قانون را اجرا می کنیم و من چندین بار اعلام کردم که کار کردن برای کسانی که قانون را اجرا نمی کنند امکان پذیر نیست.»

پیش از این هم حبیب ایل‌بیگی، معاون امور سینمایی درباره زنانی که بدون پوشش در مجامع عمومی حضور یافتند، گفته بود:«آنها به دلیل محدودیتی که برایشان وجود دارد نمی‌توانند در فیلم‌های سینمایی بازی کنند. آثار قبلی‌شان به تدریج منتشر می‌شود که مالکان فیلم ها متضرر نشوند. چون سرمایه زیادی خرج شده است. ولی از این به بعد نمی‌توانند در فیلم جدیدی بازی کنند.»

گفته می‌شود بازیگرانی چون ترانه علیدوستی، کتایون ریاحی، پانته‌آ بهرام، هنگامه قاضیانی، مریم بوبانی، گلاب آدینه، فاطمه معتمدآریا، ویشکا آسایش و افسانه بایگان در این فهرست قرار دارند.

پیش از این هم این بازیگران زن، با محدویت‌ها و ممنوعیت‌هایی روبرو شده بودند و تعدادی از آن ها بازادشت و حبس شده بودند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید