رفتن به محتوای اصلی

پ‌ک‌ک مسئولیت حمله یه وزارت کشور ترکیه را «برعهده گرفت»

پ‌ک‌ک مسئولیت حمله یه وزارت کشور ترکیه را «برعهده گرفت»


حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک)، مسئولیت حمله در آنکارا را برعهده گرفته است. صبح امروز وزارت کشور ترکیه اعلام کرد که انفجار در خارج ساختمان وزارت کشور ترکیه در آنکارا، پایتخت، یک «حمله تروریستی» بوده است. ساعتی پیش از این سخنان رسانه‌های خبری از شنیدن شدن صدای انفجار در نزدیکی پارلمان و ساختمان‌های دولتی در آنکارا ‌ پایتخت ترکیه خبر داده بودند.

در همین خصوص علی یرلیکایا، وزیر کشور ترکیه، گفت که دو مهاجم قصد داشتند در مقابل مقر پلیس و در نزدیکی پارلمان در آنکارا بمب‌گذاری کنند. وزیر کشور ترکیه گفت که «یکی از آن‌ها خود را مقابل ساختمان وزارتخانه منفجر کرد و حمله نفر دوم هم خنثی شد.»

علی یرلیکایا گفت که دو مهاجم با یک خودرو حدود ساعت ۰۹:۳۰ (به وقت محلی) وارد محل شدند. او این حمله را «تروریستی» خوانده است. بنا به گفته وزیر کشور ترکیه هر دو مهاجم کشته شده‌اند، یکی خود را منفجر کرد و دیگری به دست پلیس کشته شد.

این حمله در حالی رخ داد که پارلمان ترکیه آماده می‌شد تا نخستین جلسه خود را برگزار کند. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه قرار بود در نشست افتتاحیه پارلمان سخنرانی کند.

انتظار می رود پارلمان ترکیه در نشست پاییزه خود ورود سوئد به ناتو را به تصویب برساند که پیشتر آقای اردوغان با آن موافقت کرده بود.

 

ترکیه، سوئد را به حفاظت از پیکارجویان کُرد متهم کرده و گفته بود از عضویت آنها حمایت نمی‌کند.

در ژوئن سال جاری وزرای خارجه سوئد، فنلاند و ترکیه معاهده‌ای را برای رسیدگی به نگرانی‌های امنیتی ترکیه امضا کردند. در آن زمان دفتر رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که «آنچه می خواست» را از سوئد و فنلاند گرفت.

آنکارا حزب کارگران کردستان عراق (پ‌ک‌ک) را گروهی «تروریستی» می‌داند. ترکیه پیکارجویان کرد مخالفش را علاوه در این کشور در عراق و سوریه نیز قرار داده است.

وزیر کشور ترکیه همچنین تایید کرد که دو نیروی امنیتی نیز در حادثه مجروح شده‌اند.

Image removed.


دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

سهراب

تصویر

تصویر

تصویر

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید