رفتن به محتوای اصلی

یک جوان : "باور کنید خواست های ما بسیارمشخص است ."

یک جوان : "باور کنید خواست های ما بسیارمشخص است ."

"باور کنید خواست های ما بسیارمشخص است ."

یک جوان شرکت کننده د ر جنبش مهسا.

جنبش مهسا اعتراض نسلی بود و هست به بر آورده نشدن وسرکوب ساده ترین نیازهائی که یک جوان می تواند داشته باشد. نه خواسته های بسیار پیچیده که امروز جریان های سیاسی سخت گرم مجادله در باره آن ها ،ماهیت جنبش مهسا و جهان بینی جوانان شرکت کننده در آن هستند وبر اساس همین برداشت ها به تفسیر آن می نشینند. چگونگی صف بندی های سیاسی و ادامه مبارزه را تئوریزه می کنند.

بقول یکی از فعالان جوان جنبش مهسا "باور کنیند یکی از این خواست ها و بحث ها را که شما بما نسبت می دهید ما نداشتیم.خواست های ما لسیار ساده ومشخص است."

نسل جوان ،عمدتا دهه هشتادی ها وبخشی از دهه نودی تازه پا در حریم جوانی نهاده هستند که حسی قوی تری از فردیت خود دارند و می توانند ارزش های خود را شناسایی کنند. آنهابشدت نسبت به گدشته ودوران نو جوانی خودکه تماما زیر فشارخرد کننده تفکر ارتجاعی جمهوری اسلامی قرار داشته و عملا حداقل شادی ها را از آن ها سلب کرده و با سو استفاده ازعدم استقلال فردی و محصور بودنشان در چهار چوب مدرسه و خانواده آن ها را مجبور به تن دادن به امر ونهی های خود نموده است ! سخت معترض و حساسند.

حال نیروی جوانی با حسی از قدرتمندی جسم و سیال بودن ذهن بخصوص در عصر انترنت ودنیای مجازی ترکبیبی ساخته که میخواهندبند ها را بگسلند ودر سیمای مدرنی که در رویاهای هر روزه شان که چشم بر آینده و زندگی آزاد جوانان درکشوراروپائی بخصوص امریکائی دوخته ومی خواهنددرسیمای جوان مدرن ایرانی ظاهر شوند!

میخواهند آن گونه زندگی کنند که بختگی بنام جمهوری اسلامی با عقب ماندگانی بنام لشگر صاحب الزمان هر روز بر زندگی و رویا های آن ها نتازند ومورد تحقیر و آزارش قرار ندهند.باید بیاریشان شتافت !

آنها فاصله ای عمیق بین خود ولشگر قرون وسطائی تحت فرمان حکومت می بیند، که وظیفه شان تخریب سیمای مستقل آنها و از بین بردن امید ها و آرزوهای آنهاست.دره عمیقی بین این بخش از نسل شکل گرفته درفضای دنیای مجازی با تکیه بر ارزش های غربی و استیل زندگی غربی با تفکر حاکم در جمهوری اسلامی که "رهبر"آن را "جنگ نرم دشمن " می داندو بازگشت به موهوماتی متحجری بنام پرورش نیروهای ارزشی.

آن هائی که امروز با دقت تحولات جامعه ایران را د ر د وسطح حکومتی و مردمی دنبال می کنند. در لحظه لحظه زندگی جوانان شاهد دورشدن و فاصله گیری عمیقی هستند که بین جوانان و نوجوانان و حاکمیت بوجود آمده است.

اکثریت جوانان امروز ایران از انتصاب خود به جمهوری اسلامی شرم دارند ،از انتصاب به حکومتی که مشتی آدم های بی هویت کف خیابانی بی هیچگونه پرنسیب و پایبندی به نرم های اجتماعی برای آن ها تعین تکلیف می کنند. شرم دارند از آن هیکل های آخوندی با آن شکل وشمایل و تفکر قرون وسطائی که خود را نماینده آنها می دانند.برای آن ها نوع زندگی معین می کنند. کسانی چون حدادیان ها وزاکانی ها بر مراکز علمی می گمارند وعملا به نسل جوان و آگاه توهین می نمایند.نسلی که آگاه به دست آوردهای علمی،فرهنگی .اجتماعی جهان معاصر ،بچشم اندازهائی که رشد دانش بشری ترسیم می کند می باشد.

غرور جوانی ،عشق به آینده ای زیبا در تمامی رویاهای این نسل حضور دارد . حضور سلبرتی ها که هر کدام گونه ای از زندگی و موفقیت را بنمایش می گذارند . همه دست بدست هم داده ،درون ام القرای اسلامی دنیای جدیدی ساخته بنام جوان و نوجوانان ایرانی،(بخصوص دختران وزنان ایرانی که با شناسائی ارزش ها و توانائی های خود در تمامی عرصه ها از هنر ،دانش ،ورزش وشهامت جنگیدن و سر از قوانین ارتجاعی حکومت باز زدن ... خود را نشان داده ومی دهد. دیگرجائی برای تن دادن به چهار چوب های محدود کننده شخصیتی وایدالی خود توسط این حکومت نمی گذارد.)

مهم تر ازهمه خود عنصر جوانیست !عنصری آمیخته با شور و نشاط ،آمیخته به عشق ،به نیاز های جنسی ،به سرکشی که درون خود نوعی از ماجرا جوئی ، جنون جوانی ،عدم عافیت طلبی وحسابگری محصول سنین بالا و نهایت عدم هراس از مرگ را همراه دارد.

چرا که شور جوانی ،شور تغیر و ساختن ،شورپیروزی و ایستادن بر قله های سرکش ،ناشناخته اما قابل تسخیر،قدرتمند تر از هر نیروئی عمل می کند .

این است آن لشگر عظیم مهسائی که هراس در دل حکومت می افکند و عامل اصلی در فروپاشی ارزش های ساختگی او می گردد .تجسم حکومت بی ارزش شده با لشکری که هر روز جریان واقعی زندگی و خواست نسل جدید که بخشی از فرزندان همان لشگر و جوان تر های درون آن را نیز شامل می گردد زیباست وسترگ بودن وظیفه هرایرانی را در برابراین جوانان و حمایت از آن ها در برابر سرکوب حکومت سنگین تر می سازد.

بیائید دست در دست هم جنبش مهسا را به جنبش همگانی ویک پارچه در حمایت از جوانان و نوجوان این سرزمین بدل کنیم .این مهم ترین وظیفه ما در برابر تاریخ ونسل جوان است . ابوالفضل محققی

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید