رفتن به محتوای اصلی

مسئولیت ما در قبال  "پیام مشترک مخالفان حکومت ایران برای سال نو"
02.01.2023 - 10:07

 

همه از مسئولیت خود در قبال جنبش عظیم جاری در سرزمینمان ایران سخن می گوئیم .ازمسئولیت در برابر نسلی زیبا که نقد جان بمیان نهاده تا از حریت و حیات یک ملت در فضائی شاد ،سالم ،سازنده وانسانی  دفاع کند.
 مبارزه ای افتخارآفرین که تحسین جهانی را برانگیخته است.
نسلی که شورزندگی ،شورآزادی ونگاه دقیق وانسانی به زن این  پدیده زیبای حیات را درجامعه ستم دیده از حکومتی قرون وسطائی ،خون ریز وفاسد را دردل ها زنده ساخت.
امید برای ساختن یک زندگی ساده وشادی بخش درآینده ای نه چندان دور. آینده ای که دوری و نزدیکی آن را تلاش هر فرد فرد زاده این سرزمین تعین می کند.
میزان حمایت و تلاش هر تک تک ما در یاری رساندن به مبارزان داخل دربه ثمر رسیدن این جنبش تاثیر گذاراست .برای ما رانده شدگان از سرزمین محبوب مادری هیچ وظیفه و مسئولیتی بزرکتر از تلاش برای ایجاد یک اتحاد گسترده از تمامی ایرانیان آزادی خواهی که غم امروز وفردای این سرزمین را دارند! وجود ندارد.
لحظات تاریخ سازی که اگر به خواست جنبش داخل جواب نگوئیم .دست دراز شده برای همیاری ومودت با رزمندگان داخل را نفشاریم !از صمیم قلب با تمام نیرو برای ایجاد یک جبهه متحد وگسترده حرکت نکنیم!شرمساردربرابر این نسل ، در برابرتمامی کشته شدگان جوان آن خواهیم بود !
 در برابر پسرک کوچکی که جهان را با خدای رنگین کمانش زیبا می ساخت . در برابر عیار مردی که پای چوبه دار شادی برای همگان آرزو می کرد.
همه ما مسئولیم که از هر قدم برداشته شده برای ایجاد یک اتحاد وطنی حمایت کنیم .
متاسفانه جریان های سیاسی  واحزاب که چهل سال است نتوانسته اند بر سر حداقل هائی  جهت یک ائتلاف معین برای زمان وامری مشخص  با یک دیگر به توافق برسند . ( جدا از احزاب کردی که مسئولانه وتاثیر گذار در این جنبش عمل کرده و می کنند.)احزاب سنتی ،برخی سازمان ها واتحاد های ریز ودرشت هنوز بعد ازگذشت بیش از صد روز از خیزش انقلابی! به عادت مالوف وشرطی شده . سرگرم بحث وگفتگوهای کشداری هستند که نه تنها من خواننده وشنونده ، بلکه خودشان نیز نمی دانند که چه می گویند وچه می خواهند.تشکیلات و سازمان هائی که امروز در اوج روز های سرنوشت ساز این مملکت قادرنباشند بیک هم زبانی وائتلاف برای حمایت از جنبش حاضر در خیابان برسند.
مطمعنا قادر نخواهند شد در آینده این کشور نیز نقشی مثبت وتاثیر گذار ایفا نمایند.
از این رو امید معجزه از این احزاب، سازمان ها نباید داشت.
 خواست مبارزان داخل بسیار ساده ومشخص است ."هموطن که خارج از ایرانی و عشق وطن داری! حمایت واتحاد شما را برای تداوم بخشیدن به مبارزه را طلب می کنیم.همین وبس!"
 من بشخصه بعنوان یک کنشگر سیاسی عادی که سال هاست از دایره حزبی بیرون آمده وبه اندازه وسع خود تلاش می کنم از هر مبارزه ای که برعلیه جمهوری اسلامی صورت می گیرد. خواه به نوشته ،خواه به گفتار حمایت کنم. ازپیام مشترک آقایان رضا پهلوی ،حامد اسماعیلیون ،علی کریمی، خانم ها مسیح علی نژاد،نازنین بنیادی وشیرین عبادی ازصمیم قلب حمایت می کنم . 
امید آن دارم که بضاعت متکی بر تجربه من وقلمی که سالهاست درجهت وحدت تمامی نیروها زده ام در خدمت به این پیوند زیبا ،لازم  و یاری رسان باشد .
هر کلمه وحدت آفرین .هر قدم واقدام در این راستا بشدت خوشحالم می کند. بلافاصله از خود می پرسم وظیفه و مسئولیت من در قبال آن چیست؟ چرا که اعتقاد دارم ." دو صد گفته  چون نیم کردار نیست !"
سوالی که امروز در برابر تمام کسانی که ادعای حب وطن وآزادی مردمان آن دارند.بتمامی مطرح است و باید جواب گفت. 
 ابوالفضل محققی

 

تصویر

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.