رفتن به محتوای اصلی

به محمد حسینی و مهدی کرمی پیش از اعدام در تهران«گفته شده بود که عفو شده‌اید»

به محمد حسینی و مهدی کرمی پیش از اعدام در تهران«گفته شده بود که عفو شده‌اید»

به تازگی یک منبع مطلع درباره یک روز پیش از اعدام محمدمهدی کرمی و محمد حسینی، به «کمیته پیگیری بازداشت‌شدگان» گفته که صبح روز ۱۶ دی پارسال «این دو را از سایرین جدا کردند و به سلول‌های انفرادی ویژه محکومین به اعدام بردند و تلفن‌ها و تلویزیون زندان را هم قطع کردند.»

بنا به این گزارش، زندانیان انفرادی گفته اند صداهایی همراه با صلوات شنیدند که می‌گفتند «عفو خوردید. بخشیده شدید.»

این منبع مطلع به کمیته پیگیری بازداشت شدگان گفته است: «زندانیان از درزِ در سلول محمدمهدی [کرمی] و سید [محمد حسینی] را دیده‎‌اند. ظاهرا سید از خوشحالی سجده شکر کرده بود. و بقیه فکر کرده بودند که اعدام منتفی شده، اما صبح روز بعد که پرسنل اداری می‌آیند و آنها را دوباره به بند می‌برند، متوجه می‌شوند که حکم اعدام محمدمهدی و سیدمحمد اجرا شده است.»

محمدمهدی کرمی و محمدحسینی، «به اتهام افساد فی‌الارض از طریق ارتکاب جرایم علیه امنیت کشور، حمله به مامورین حافظ امنیت که منجر به کشته شدن روح الله عجمیان شد» به اعدام محکوم شدند.

هیچکدام از این دو نفر طی محاکمه کوتاه و پر ابهامی که طی دوره بازداشت خود با آن رو به رو شدند اجازه داشتن وکیل انتخابی و دسترسی به یک محاکمه عادلانه نداشتند.

در ادامه این گزارش آمده است که همه متهمان پرونده مرگ روح الله عجمیان به شدت شکنجه شدند و شکنجه ‌«جوجه کردن»، که در آن دست و پای فرد را بسته و از سقف آویزان می‌کنند بارها برروی آن‌ها انجام شده است. همچنین هر کدام از متهمان چند بار «اعدام مصنوعی» شده‌اند.

دو روز پیش قوه قضائیه جمهوری اسلامی احکام باقی متهمان کشته شدن روح الله عجمیان را اعلام کرد که شامل حبس و تبعید است. پیش از آن هم رسانه‌های ایران از آزادی دو متهم دیگر این پرونده خبر دادند. ۱۵ نفر در این پرونده متهم شده بودند.

روح‌الله عجمیان، متولد سال ۱۳۷۳ از نیروهای بسیج «کمال‌شهر کرج» بود که ۱۲ آبان ماه پارسال، همزمان با برگزاری مراسم چهلم حدیث نجفی- از کشته شدگان اعتراضات سراسری- در جریان ناآرامی‌های آزاد راه کرج- قزوین با ضربات چاقو کشته شد.

علی خامنه‌ای پیشتر در یک سخنرانی به مرگ روح‌الله عجمیان اشاره و او را مثالی از «شهدای حافظ امنیت» خواند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید