رفتن به محتوای اصلی

محکومیت زندانی سیاسی علی معزی به شش سال و سه ماه زندان

محکومیت زندانی سیاسی علی معزی به شش سال و سه ماه زندان
تهیه و تنظیم:
کانون حقوق بشر ایران

زندانی سیاسی علی معزی به شش سال و سه ماه زندان محکوم و به دستور قاضی صلواتی او را همچنان در سلول انفرادی ۲۰۹ اوین نگهداشته اند.

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، روز جمعه ۲۷ مردادماه ۱۴۰۲، زندانی سیاسی علی معزی پس از گذراندن چهار ماه در سلول انفرادی، در ۷۰ سالگی به شش سال و سه ماه زندان محکوم شد. محکومیت این زندانی سیاسی توسط قاضی صلواتی صادر شده است.

اتهامات این زندانی سیاسی حضور فرزندانش در اشرف ۳ در آلبانی و صدور بیانیه علیه نظام اعلام شده است. این در حالیست که او پیش از این در در دهه هشتاد و نود به این اتهامات زندانی بوده و محکومیت این اتهامات را تحمل کرده است.

به گزارش یک منبع مطلع، زندانی سیاسی علی معزی در اواسط مردادماه ۱۴۰۲، به دادگاهی به ریاست قاضی صلواتی برده شد. این در حالی بود که او اعلام کرده بود که جرمی مرتکب نشده و دادگاه را به رسمیت نمی شناسد و حاضر نبود در دادگاه حضور یابد. قاضی صلواتی در این دادگاه، پس از ۱۰ ماه بلاتکلیفی، او را به ۷۵ ماه زندان محکوم کرد.

زندانی سیاسی علی معزی ساعت ۵ بامداد روز شنبه ۹ مهرماه ۱۴۰۱، ساعت ۵ صبح، پس از یورش ماموران امنیتی به منزلش بازداشت و به محل سلول های انفرادی زندان اوین منتقل و تحت بازجویی قرار گرفت. او پس از بازجویی به بند ۸ زندان اوین منتقل شد. اما در روز یکشنبه ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۲، زندانی سیاسی علی معزی را از بند فراخوانده و به سلول انفرادی ۲۰۹ اوین منتقل کردند. او در ۲۰۹ اوین تحت فشار و بازجویی قرار گرفت.

Image removed.

درباره علی معزی:

زندانی سیاسی علی معزی، متولد ۱۳۳۲ از شهر قم و ساکن تهران است. از زندانیان سیاسی دهه شصت است. علی معزی از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۳ در رابطه با ارتباط با مجاهدین خلق در زندان های اوین، گوهردشت و قزلحصار محبوس بوده و تحت شکنجه قرار گرفته است. یکی از برادران او در دهه شصت در زندان های ایران به اتهام هواداری از مجاهدین خلق دستگیر و اعدام شد. این زندانی سیاسی در دهه هشتاد و نود نیز چند سال در زندان های اوین و گوهردشت زندانی بوده است. او در مجموعه بیش از ۱۲ سال در زندان های ایران محبوس بوده است.

او در پاییز ۱۳۸۷ دستگیر و به دو سال حبس تعزیری و سه سال حبس تعلیقی محکوم شده بود که پس از تحمل دو سال حبس در زندان رجایی شهر و آزادی از زندان، مجددا در خرداد ماه سال ۱۳۹۰ بازداشت شد.
این زندانی سیاسی در طول دوران محکومیت از تومور مثانه، بیماری پروستات و ناراحتی کلیوی رنج می‌برد.

علی معزی که بیش از ۷۰ سال سن دارد، مبتلا به بیماری سرطان پروستات بوده و از درد شدید زانو نیز رنج می برد.

بازداشت علی معزی در تظاهرات سراسری مردم ایران

Image removed.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید