رفتن به محتوای اصلی

اعتراض به اخراج دانشجویان دندانپزشکی

اعتراض به اخراج دانشجویان دندانپزشکی

پس از اخراج مطهره گونه‌ای فعال دانشجویی از دانشگاه علوم پزشکی تهران، نیروهای حراست این دانشگاه روز شنبه از ورود یک دانشجوی سال هفتم دندانپزشکی به این دانشگاه و شرکت در آزمون پایان دوره جلوگیری کردند.

پارسا دانش‌پروز، ورودی سال ۱۳۹۵ رشته دندانپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، روز شنبه ۲۲ تیر ماه و پس از جلوگیری نیروهای حراست از ورودش به دانشگاه در صفحه توییتر خود نوشت: «بعد از ۷ سال تحصیل در دانشگاه علوم‌پزشکی تهران، قرار بود آخرین آزمون دوران عمومی خودم را بدهم» اما «در کمال تعجب، توسط حراست دانشکده از ورودم به محل آزمون جلوگیری و امکان دادن این آزمون از من سلب شد.»

این دانشجو افزود که نیروهای حراست «دلیل اصلی» اقدام خود در جلوگیری از ورودش به دانشگاه و شرکت در آزمون را «پست‌های اینستاگرامی» او عنوان کرده‌اند.

در صفحه اینستاگرام پارسا دانش‌پرور از جمله پستی در مورد «بازنشستگی اجباری» ۱۲ تن از استادان دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران و همچنین پست‌هایی در اعتراض به تعلیق و اخراج دانشجویان و به ویژه اعتراض به «اخراج مطهره گونه‌ای» فعال دانشجویی این دانشگاه، منتشر شده است.

این فعال دانشجویی در این پست اعتراضی با اشاره به اینکه در دوره هفت ساله دانشجویی او «اتفاقات درونی و بیرونی زیادی به وقوع پیوست که دانشگاه و دانشکده تهران در تمامی آنها نقشی برجسته داشت» به اعتراضات «سال‌های ۹۶، ۹۸، ۱۴۰۰، ۱۴۰۱» اشاره کرده و از «بازنشستگی جمعی اساتید» و «حکم اخراج مطهره گونه‌ای» به عنوان برخی از مهمترین رویدادهای داخلی این دانشکده اشاره کرده بود.

او همچنین نوشته بود: «اگر مطهری گونه‌ای اخراج شود» باید در روز دفاعم فارغ‌التحصیلی و نیز بی‌شرافتی خود را جشن بگیرم» و به همین دلیل «تنها کاری که از دستم برمی‌آید این‌ست که من نیز تا اطلاع ثانوی مراسم دفاع خود را برگزار ننمایم تا دانشکده یا حکم اخراج مطهره عزیز را لغو نماید یا من را نیز همانند او اخراج» کنند.

مطهره گونه‌ای، دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشکده دندانپزشکی و دانشگاه تهران در اردیبهشت ماه سال جاری به اتهام «ایجاد بلوا و آشوب در دانشکده» به «اخراج از دانشگاه و محرومیت از تحصیل در همه دانشگاه‌ها به مدت پنج سال» محکوم شد.

این فعال دانشجویی چهارم مهرماه ۱۴۰۱ در جریان اعتراضات دانشگاه تهران و همزمان با آغاز اعتراضات «زن،‌ زندگی،‌ آزادی» بازداشت و پس از مدتی آزاد شده بود.

کانال دانشجویان متحد هفته گذشته با با انتشار یک فایل صوتی و گزارشی درباره ابعاد سرکوب دانشجویان و وضعیت دانشگاه‌ها از آغاز اعتراضات زن، زندگی، آزادی در شهریور پارسال تاکنون، تاکید کرد که سرکوب دانشجویان طی این مدت در سه مرحله انجام شده و پس از «بازداشت‌های فله‌ای» در مرحله اول و«امنیتی‌سازی دانشگاه و بازداشت هدفمند دانشجویان» در مرحله دوم، از اسفند ۱۴۰۱ تاکنون «سرکوب سفید» علیه دانشجویان معترض در جریان است.

فعالان دانشجویی در فایل صوتی خود تاکید کردند که از اسفند ماه گذشته تاکنون، یعنی در حدود پنج‌ ماه اخیر، دستگاه‌های امنیتی با همکاری وزارت علوم و بهداشت و مدیران دانشگاه‌‌ها در حال اجرای «سرکوب سفید» هستند و در جریان آن همزمان با فشار نهادهای امنیتی به دانشگاه‌ها و دانشجویان «کمیته‌های انضباطی» به شکل گسترده فعال شدند و احکام بی‌سابقه‌ای برای فعالین دانشجویی صادر می‌کنند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

برگرفته از:
رادیو فردا

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید