رفتن به محتوای اصلی

نگرانی از احتمال اعدام جمشید شارمهد

نگرانی از احتمال اعدام جمشید شارمهد

 

جان جمشید شارمهد در خطر است

Image removed. غزاله شارمهد، فرزند #جمشید_شارمهد، زندانی سیاسی محکوم به اعدام در توئیتر خود نوشت:

"بعد از ۵ ماه امروز برای اولین بار از پدرم ‎جمشید شارمهد تماس تلفنی گرفتیم. نگران کننده است که او پس از ۲ سال محرومیت از تماس با من نیز اجازه‌ی صحبت پیدا کرد. این من را بسیار می‌ترساند. آیا این می‌تواند تماس خداحافظی او باشد؟

صدای او ضعیف بود، به شدت بیمار بود و بیش از ۱۰۰۰ روز در سلول انزوا با درد و وحشت تنها بود. سینه اش در گرمای تابستان درد می‌کند. برای اولین بار به من می‌گوید: "خسته‌ام غزال، الان تقریبا ۳ سال است، به اندازه‌ی طول عمر دخترت، مرا از اینجا بیرون بیارین".

Image removed. غزاله در ادامه نوشت که پدرش از حکم اعدام خود که ۵ ماه پیش اعلام شده بود خبر نداشته است. او در ادامه افزود: "آخرین سخنان بابام درود به همه و پیامی به اولاف شولتز، صدراعظم آلمان بود که همان پیام من است:

"آقا شولز، شهروند شما، پس از۱۰۰۰ روز در سلول انفرادی و محاکمه‌های نمایشی ربوده، شکنجه و به اعدام محکوم شد، برای نجات او چه می‌کنید؟"

Image removed. نجات جان جمشید شارمهد باید در اولویت دولت آلمان باشد. جان او در خطر جدی است.

«نگرانی از احتمال اعدام جمشید شارمهد»

‌غزاله شارمهد، دختر جمشید شارمهد، زندانی دوتابعیتی محکوم به اعدام در ایران از تماس تلفنی غیرمنتظره او خبر داده و ضمن اشاره به این که پدرش از صدور حکم اعدامش بی‌خبر بوده، ابراز نگرانی کرده است که نکند «این تماس خداحافظی او باشد.»جمشید شارمهد، فعال سیاسی متولد ایران که با تابعیت آلمان در آمریکا اقامت داشت، تابستان ۱۳۹۹ در دوبی توسط ماموران حکومت ایران ربوده و به این کشور منتقل شد.

او رئیس گروه «تندر» بود که رسانه «انجمن پادشاهی ایران» در لس‌آنجلس در جنوب ایالت کالیفرنیای آمریکا است و حکومت ایران از آن به عنوان یک «گروه تروریستی» یاد می‌کند.

دادگاه انقلاب تهران آقای شارمهد را به همین اتهام به اعدام محکوم کرده است.خانم شارمهد در رشته توییتی با اشاره به بیماری و هزار روز زندان انفرادی پدرش نوشته است: «نگران کننده این بود که او از دنیای بیرون و حکم اعدام خود که ۵ ماه پیش اعلام شده بود بی خبر بود. دلیل دیگری بر اینکه این حکم ناعادلانه صرفا سیاسی است، زیرا در کجای دنیا متهمی اجازه ندارد از حکم خود مطلع شود؟»

آقای شارمهد پس از فرود فولادوند، با نام اصلی فتح‌الله منوچهری، چهره اصلی انجمن پادشاهی ایران بود که او هم از خاک ترکیه ربوده شده است.آلمان در واکنش به حکم اعدام جمشید شارمهد خواستار «تصحیح» این حکم شده بود.غزاله شارمهد نوشته است: «وقتی به پدرم گفتم که بعد از ۳ سال گروگانگیری و حکم اعدام قریب الوقوع، دولت ما خواهان آزادی او نیست، بلکه فقط خواستار یک حکم جدید است، او مات و مبهوت ماند و خندید. تاکید کرد: امید من به اروپا و آمریکاست، هیچ کس دیگری نمی تواند جان من را نجات دهد.»

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید