رفتن به محتوای اصلی

افشای جزئیات جدید از «طرح تروریستی» سپاه پاسداران در قبرس

افشای جزئیات جدید از «طرح تروریستی» سپاه پاسداران در قبرس

یک روز پس از آن که رسانه‌های قبرس از خنثی شدن طرح تروریستی سپاه پاسداران علیه اسرائیلی‌ها و یهودیان ساکن این کشور خبر دادند، رسانه‌های اسرائیلی جزییات بیشتری در این زمینه منتشر کردند.

کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل با ارایه جزئیاتت بیشتری از «توطئه خنثی‌شده تروریستی سپاه» در قبرس اعلام کرد که مهاجمان حمله به چندین هدف را بررسی می‌کردند.

بر اساس این گزارش، از جمله اهداف این حمله، هدف قرار دادن یک بازرگان اسرائیلی ساکن قبرس بود که در زمینه املاک فعالیت می‌کند.

همچنین حمله به یک خانه خباد (یک مکان مذهبی) در قبرس و نیز حمله به هتل‌ها و اماکن توریستی که اسرائیلی‌ها عمدتا به آنها می‌روند، از دیگر اهداف این طرح تروریستی بوده است.

کانال ۱۲ همچنین اعلام کرد که نیروهای امنیتی قبرس هفت شهروند پاکستانی را که از سوی سپاه برای انجام حملاتی به خدمت گرفته شده بودند در روزهای اخیر بازداشت کرده‌اند.

مشخص نیست که بازداشت این هفت پاکستانی مرتبط با همین طرح خنثی شده است یا حملاتی دیگر.

در ادامه این گزارش همچنین بر همکاری موساد، سازمان‌های امنیتی ایالات متحده، و سازمان امنیتی یونان با نهادهای امنیتی قبرس در زمینه خنثی کردن این طرح تروریستی تاکید شده است.

همچنین بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل از گزارش‌ها مبنی‌بر خنثی شدن حمله تروریستی جمهوری اسلامی در خاک قبرس علیه اهداف اسرائیلی استقبال کرد.

او گفت: «اسرائیل به روش‌های مختلفی در همه جا برای حفاظت از یهودیان و اسرائیلی‌ها فعالیت می‌کند و به تلاش برای کوبیدن تروریسم ایران، بزرگ‌ترین صادر‌کننده تروریسم در جهان، در هر جایی که بخواهد سر برآورد ادامه خواهد داد.»

روز یکشنبه، رسانه‌های قبرس از خنثی شدن طرح یک حمله تروریستی علیه شهروندان اسرائیل در این جزیره خبر دادند و نوشتند که این توطئه تروریستی با نیروهای سپاه پاسداران مرتبط بوده است.

سرویس‌های اطلاعاتی قبرس به طور منظم مظنون اصلی این طراحی‌ را زیر نظر داشتند و این امر به جلوگیری از حمله تروریستی کمک کرد، اما این مظنون موفق شد که از قبرس فرار کند. با این حال، این گزارش‌ها می‌افزاید که تجهیزاتی از او پیدا شده که طراحی عملیات تروریستی را تایید می‌کند.

دو سال پیش، جمهوری اسلامی در پی ترور تاجران اسرائیلی فعال در قبرس بوده است.

رسانه‌های اسرائیلی نیز اعلام کردند یک شهروند آذربایجانی ۳۸ ساله با تابعیت روسیه به دلیل طراحی ترور تعدادی از تاجران اسرائیلی ساکن نیکوزیا، پایتخت قبرس بازداشت شد

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید