رفتن به محتوای اصلی

وزارت خارجه آمریکا: مجاهدین خلق نماینده مردم ایران نیست، از تحقیقات آلبانی حمایت می‌کنیم

وزارت خارجه آمریکا: مجاهدین خلق نماینده مردم ایران نیست، از تحقیقات آلبانی حمایت می‌کنیم

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره حمله پلیس آلبانی به اردوگاه اشرف۳ به ایران‌اینترنشنال گفت: آمریکا سازمان مجاهدین خلق را یک جنبش اپوزیسیون دموکراتیک مناسب به نمایندگی از مردم ایران نمی‌داند. از حق دولت آلبانی برای تحقیق درباره فعالیت‌های غیرقانونی در خاک خود، حمایت می‌کنیم.

این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: دولت ایالات‌متحده هیچ حمایت، کمک مالی یا آموزشی به «سازمان مجاهدین خلق» ارائه نمی‌دهد و به جز در ارتباط با موضوع‌های مربوط به نقل مکان این سازمان که در سال ۲۰۱۶ تمام شد، هیچ تماس خاصی با آن ندارد.

او تاکید کرد: وزارت خارجه آمریکا در ارتباط با مجاهدین خلق به عنوان یک سازمان، از جمله در مورد اقدام‌هایی که در نقض حقوق اعضای خودش انجام داده، نگرانی‌های جدی دارد.

شورای ملی مقاومت در بیانیه‌ای اعلام کرد روز سه‌شنبه ۳۰ خرداد حدود یک‌هزار پلیس آلبانی «با درخواست جمهوری اسلامی»، با گاز اشک‌آور و فلفل به ساکنان اردوگاه اشرف۳ حمله کردند که به دنبال این حمله یکی از اعضای این سازمان جان خود را از دست داده است.

در این بیانیه آمده است که تعدادی دیگر از اعضای این سازمان هم در اثر استنشاق گاز فلفل راهی بیمارستان شده‌اند که حال برخی وخیم گزارش شده است.

بنا بر بیانیه شورای ملی مقاومت، در پی این اقدام پلیس آلبانی یکی از ساکنان به نام علی مستشاری جان باخته و نیروهای پلیس تعداد بسیاری از کامپیوترها را «شکسته یا با خود برده‌اند.»

شورای ملی مقاومت خواستار مداخله‌ سازمان ملل متحد، آمریکا و اتحادیه‌ اروپا در این ماجرا شده است.

شورای ملی مقاومت همچنین از اتحادیه اروپا كه آلبانی كاندیدای عضویت در آن است خواسته «این حمله وحشیانه» را محكوم كرده و دولت آلبانی را به خاطر این رفتار «مورد حسابرسی» قرار دهد.

پیش از این نیز شورای ملی مقاومت در بیانیه دیگری از لغو گردهم‌آیی سالانه خود در پاریس از سوی پلیس فرانسه انتقاد کرده و آن را «تسلیم شدن در برابر باج‌خواهی و گروگان‌گیری فاشیسم دينی حاكم بر ايران» خوانده بود.

روز دوشنبه خبرگزاری رویترز گزارش داد که فرانسه تجمع‌ آتی «شورای ملی مقاومت» را به دلیل «خطر حمله»، ممنوع کرده است.

پیش از آن نیز شورای ملی مقاومت اعلام کرده بود یک ساختمان متعلق به پشتيبانان این شورا در شهر سنت‌اوئن‌لومون در شمال پاريس با مواد آتش‌زا مورد حمله «مزدوران نیروی قدس و وزارت اطلاعات» قرار گرفته است.

شورای ملی مقاومت نوشت آزادی اسدالله اسدی، دیپلمات بمب‌گذار جمهوری اسلامی «رژيم آخوندی را در جنايت‌های تروريستی جری‌تر كرده است.»

پلیس فرانسه در پاسخ به ایران‌اینترنشنال درباره حمله افراد وابسته به جمهوری اسلامی به ساختمان «شورای ملی مقاومت» در استان پاریس اعلام کرد که حمله با مواد آتش‌زا بوده اما: «نمی‌توانیم بگوییم تروریستی بوده است.»

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

برگرفته از:
ایران اینترناسیونال

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید