رفتن به محتوای اصلی

دوشادوشتان «نه» می‌گوییم

دوشادوشتان «نه» می‌گوییم

‌ در ادامه موج گسترده حمایت‌ از اعتراض دانشجویان دانشگاه هنر، جمعی از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه نیز در همبستگی با دانشجویان بیانیه‌ای صادر کرده و نوشتند: «تمام قد پشت شما می‌ایستیم و دوشادوشتان نه می‌گوییم.»

شامگاه چهارشنبه ۲۴ خردادماه شماری از دانشجویان دانشگاه هنر در اعتراض به پوشش تحمیلی حاکمیت در پردیس باغ ملی این دانشگاه تحصن کردند و بر اساس گزارش‌ها، نیروهای حراست این دانشگاه بی‌محابا به دانشجویان معترض حمله کردند و در نتیجه تنی چند از آنان آسیب دیدند.

در این تحصن که در اعتراض به اجباری شدن مقنعه در پردیس باغ ملی این دانشگاه برگزار شد حراست دانشگاه جلوی رسیدن آب و مواد خوراکی به دانشجویان و استفاده‌ آنان از سرویس‌ بهداشتی را گرفت و در نهایت صبح شنبه ۲۷ خرداد، نیروهای لباس شخصی تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه هنر را مقابل پردیس باغ ملی این دانشگاه بازداشت و به محلی نامعلوم منتقل کردند.

 

این اتفاقات موجی گسترده‌ از حمایت دانشجویان از دانشگاه‌های سراسر کشور و همچنین نهادها و فعالان مدنی و صنفی را به همراه داشته است.

فارغ‌التحصیلان دانشگاه هنر نیز روز دوشنبه در بیانیه‌ای در واکنش به این اعتراضات نوشتند: «مایی که هسته‌ی اولیه‌ی آن را شکل دادید و تحت تهدید و ضرب و شتم حاضر به شکستنش نشدید، بزرگتر از آن است که در مخیله‌ی مستبدان کوچک و بزرگ بگنجد.»

اشاره فارغ‌التحصیلان به واژه‌های «ما» و «نه» به بیانیه دانشجویان که در پی سرکوبشان به دست ماموران امنیتی منتشر شده بود، برمی‌گردد.

 

در بیانیه دانشجویان آمده بود: «میان ما و شما دریایی خون فاصله است. ما که حالا یک سالی می‌شود که ما شده‌ایم، هیچ حرفی با شما نداریم، الا یک کلمه:نه!»

فارغ‌التحصیلان در بیانیه خود گفتند در صورت ادامه سرکوب حاضرند در دفاع از دانشجویان، که آنان را «ستاره‌های درخشان» توصیف کردند، به «مقابل درهای این سنگر قدیمی» زنجیر شوند و افزودند: «ثابت خواهیم کرد که هیچ چیز به عقب برنمی‌گردد. اراده‌ی این «ما» بزرگتر از توان دشمنانش شده و ما ایستاده‌ایم دست در دست هم برای آزادی.»

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید