رفتن به محتوای اصلی

مرکز اسلامی انگلستان یک مدیر موقت جدید به نام اما مودی تعیین کرد+ویدئو

مرکز اسلامی انگلستان یک مدیر موقت جدید به نام اما مودی تعیین کرد+ویدئو

کمیسیون خیریه بریتانیا روز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت در بیانیه‌ای اعلام کرد که برای مرکز اسلامی انگلستان یک مدیر موقت جدید به نام اما مودی تعیین کرده است که از این پس همه وظایف و اختیارات متولیان این مرکز را بر عهده خواهد داشت.

در جریان خیزش سراسری ایرانیان علیه جمهوری اسلامی، شماری از ایرانیان با تجمع مقابل مرکز اسلامی لندن خواستار تعطیلی آن شده بودند.

متولیان مرکز اسلامی انگلستان که در سال ۱۳۷۷ با نفوذ مستقیم دفتر خامنه‌ای در شمال غرب لندن افتتاح شد، نمایندگان رهبر جمهوری اسلامی در لندن به‌شمار می‌روند. هاشم موسوی آخرین فردی است که خامنه‌ای به عنوان متولی این مرکز معرفی کرده است.

این مرکز از سال گذشته به دلیل نگرانی درباره عملکرد آن و محتوای وب‌سایت و رویدادهایی که سازمان‌دهی می‌کند، تحت بازرسی کمیسیون خیریه بریتانیا قرار داشت. دولت بریتانیا نیز اعلام کرده بود که تحقیقات درباره این مرکز به دلیل نگرای جدی درباره نحوه اداره آن آغاز شده است. با این حال تایمز لندن قبلا گزارش داده بود که مرکز اسلامی انگلستان از دولت بریتانیا بیش از ۱۰۰ هزار پوند کمک مالی دریافت کرده است.

ساندی‌تایمز هم پیش‌تر گزارش داده بود که روحانیونی که این مرکز را اداره می‌کنند، دیدگاه‌های توهین‌آمیزی دارند و در موعظه‌ها «مرگ بر انگلیس» می‌گویند.

موسوی به دنبال کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین نیروی قدس یک عزاداری مفصل در این مرکز به راه انداخته و سلیمانی را «شهید کبیر» خوانده بود. او همچنین دیدگاه‌های به‌شدت ضدزن دارد.

تام توگندات، وزیر امنیت بریتانیا که پیش‌تر از تهدید‌های ماموران رژیم ایران و این مرکز علیه بریتانیا سخن گفته بود در توییتی از برکناری نماینده خامنه‌ای در این مرکز ابراز خرسندی کرد و گفت که پیش‌تر درباره نفوذ جمهوری اسلامی در بریتانیا هشدار داده بود.

آلیشا کرنس، رئیس کمیته امور خارجی مجلس عوام بریتانیا نیز از جمله چهره‌هایی بود که خواستار تعطیلی این مرکز شده بود. او درباره روابط مرکز اسلامی لندن با جمهوری اسلامی و سپاه هشدار داده بود.

در بیانیه کمیسیون خیریه بریتانیا آمده است که به دلیل کوتاهی متولیان مرکز اسلامی انگلستان در انجام وظیفه و مسئولیت قانونی، مدیر جدید برای آن تعیین شده است و او یافته‌ها و توصیه‌های خود را به این کمیسیون ارایه خواهد داد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

برگرفته از:
ایندیپندنت ‌فارسی

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید