رفتن به محتوای اصلی

پیام مشترک مسیح علینژاد ؛ شیرین عبادی ، نازنین بنیادی و عبدالله مهتدی

پیام مشترک مسیح علینژاد ؛ شیرین عبادی ، نازنین بنیادی و عبدالله مهتدی

با درود هاي بسيار براي هر ٤ نفر ادامه دهنده راه گروه همبستگي. اين اقدام  مسءولانه ترين كار ممكن بود كه ميشد تصورش را كرد.، گر چه متعصبين و بد خواهان ودشمنان دست در دست يكديگر باز بر آن ها خواهند تاخت. اين ٤ نفر نشان دادند كه در عزم خود براي خدمت به جنبش از همه آنها قوي ترند. براي همه آنها در مسءوليت بزرگي كه بر دوش گرفته اند، آرزوي موفقيت  ميكنم.

چهار عضو تشکل «همبستگی و سازماندهی برای آزادی ایران» بیانیه‌ای مشترک منتشر کرده‌ و ادامه همکاری در قالب این گروه را سخت توصیف کرده‌اند. نازنین بنیادی، عبدالله مهتدی، شیرین عبادی و مسیح علی‌نژاد از امضاکنندگان این بیانیه هستند.

در این بیانیه آمده: «چهار ماە پیش ما از طیف‌های گوناگون و با پیشینەهای سیاسی متفاوت، از روی باورمان بە اهداف و آرمانهای انقلاب زن، زندگی، آزادی و در پاسخ بە انتظار عمومی جامعە برای ایجاد یک کانون هماهنگی بەهم پیوستیم و بە گرد منشور مهسا جمع شدیم.» 

در ادامه آمده که هدف از این ائتلاف «کمک بە جنبش در داخل (ایران)، گسترش روح تکثر و تنوع و تقویت همکاری و همبستگی» و همچنین رساندن صدای جنبش «آزادیخواهانە» مردم ایران بوده است. 

چهار امضاءکننده این بیانیه، که به نظر می‌رسد در واکنش به خروج حامد اسماعیلیون از آن و همچنین اظهارات اخیر رضا پهلوی، تهیه شده، در ادامه از انگیزه و تلاش خود برای حفظ آن گفته‌اند: «می‌خواستیم، و کماکان می‌خواهیم، کە درخدمت بە این اهداف شریف و انسانی، سهم خود را ادا کنیم»

گروه «همبستگی و سازماندهی برای آزادی ایران» در ابتدا هشت عضو داشت که به غیر از امضاکنندگان این بیانیه حامد اسماعیلیون، رضا پهلوی، گلشیفته فراهانی و علی کریمی هم از اعضای آن بودند.

این نهاد در بهمن ماه پارسال نشستی در دانشگاه «جرج‌تاون» در شهر واشنگتن‌ آمریکا برگزار کرد و منشور «مهسا» حاصل کار آن بود که ۶ نفر از این گروه آن را امضاء کردند. در این منشور سرفصل‌هایی نظیر استقرار دمکراسی و گذر از جمهوری اسلامی آمده بود.

در این منشور بر حکمرانی دموکراتیک، حقوق بشر، کرامت انسانی، عدالت، صلح، پایداری محیط‌‌زیستی و شفافیت اقتصادی تاکید شده است. 

اما حالا، بعد از حدود ۴ ماه،‌ به نظر می‌رسد به دلیل بروز اختلاف نظرها رضا پهلوی و حامد اسماعیلیون دیگر در این گروه نیستند.

حامد اسماعیلیون هفته گذشته با انتشار بیانیه‌ای در توییتر از «فشار بیرونی» بر اعضای «گروه جورج تاون» سخن گفت و کناره‌گیری خود از این ائتلاف را رسما اعلام کرد.

او در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی «ایران اینترنشنال» اختلاف خود با نظرات آقای پهلوی را علنی کرد.

با این حال، شاهزاده رضا پهلوی هنوز رسما در این باره موضع نگرفته است. هر چند او هم حدود دو هفته پیش در توییتر تلویحا از اختلاف نظر در گروه منشور مهسا بر سر پذیرش اعضای جدید خبر داده و گفته بود که به همکاری با دیگر گروه‌ها ادامه خواهد داد. 

سفر اخیر آقای پهلوی به اسرائیل و دیدار با مقام‌های این کشور هم از نظر بعضی ناظران، نشانه‌ای از گسست در این گروه تعبیر شده بود.

تصویر

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید