رفتن به محتوای اصلی

اسرائیل: به صورت سیستماتیک به قابلیت‌های اطلاعاتی و نظامی ایران حمله می‌کنیم

اسرائیل: به صورت سیستماتیک به قابلیت‌های اطلاعاتی و نظامی ایران حمله می‌کنیم

یوآف گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، در جمع خبرنگاران با هشدار درباره کمک‌های گسترده جمهوری اسلامی به نیروهای نیابتی‌اش در منطقه، بر ادامه حملات اسرائیل علیه مواضع منطقه‌ای ایران تاکید کرد.

وزیر دفاع اسرائیل با اشاره به اینکه از زمان روی کار آمدنش، در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ تعداد حملات به سوریه دو برابر شده گفت: «ما به صورت سیستماتیک به قابلیت‌های اطلاعاتی و نظامی [ایران] حمله می‌کنیم.»

او با اشاره به حملات هوایی علیه مواضع ایران در سوریه تاکید کرد اسرائیل به ضربه زدن به دارایی‌ها و قابلیت‌های جمهوری اسلامی در سراسر منطقه ادامه خواهد داد.

گالانت گفت: «ما به ایران اجازه نخواهیم داد در سوریه ارتش راه بیاندازد، اجازه نخواهیم داد بلندی‌های جولان وضعیت لبنان را پیدا کند و اجازه نخواهیم داد سوریه به محلی برای انتقال سلاح‌های پیشرفته به لبنان تبدیل شود.»

او خاطرنشان کرد: ایران نقطه تلاقی حوزه‌های تهدید علیه اسرائیل است و به نیروهای نیابتی خود منابع، ایدوئولوژی، دانش و آموزش ارائه می‌کند.

گالانت گفت: ایران علاوه بر دانش تسلیحاتی، سالانه به حزب‌الله ۷۰۰ میلیون دلار، به حماس ۱۰۰ میلیون دلار و به جهاد اسلامی فلسطین ده‌ها میلیون دلار می‌دهد. در سوریه نیز، ایران سالانه به شبه‌نظامیان مورد حمایت خود صدها میلیون دلار و به رژیم بشار اسد میلیاردها دلار پول می‌دهد.

او همچنین خاطرنشان کرد شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در عراق و حوثی‌های یمن نیز سالانه میلیون‌ها دلار از جمهوری اسلامی پول می گیرند.

وزیر دفاع اسرائیل هشدار داد: دوران درگیری‌های محدود به پایان رسیده است. در آینده نزدیک اسرائیل احتمالا به جای درگیری‌های محدود در یک جبهه، با درگیری در چند جبهه مواجه خواهد شد.

گالانت در ارتباط با برنامه هسته‌ای ایران گفت جمهوری اسلامی از هر زمانی به دستیابی به بمب اتم نزدیک‌تر شده است.

او خاطرنشان کرد: «از دیدگاه جمهوری اسلامی، غرب هیچ ابزار موثری برای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران ندارد و در حالی که اسرائیل به مقابله با نیروهای نیابتی ایران مشغول است، جمهوری اسلامی خود را از نظر اقتصادی و نظامی تقویت می‌کند تا برای خود امکان کافی برای اقدام را ایجاد کند. این چیزی است که باید خواب راحت را از اسرائیل و کل جهان بگیرد.»

این اظهارات وزیر دفاع اسرائیل در حالی صورت می‌گیرد که نشریه اشپیگل به نقل از رییس سابق شورای امنیت ملی اسرائیل از افزایش احتمال جنگ این کشور با جمهوری اسلامی خبر داد. نشریه فارین پالیسی نیز تحویل هواپیماهای سوخو-۳۵ از طرف روسیه را باعث افزایش تنش میان ایران و همسایگانش و همچنین اسرائیل دانست.

اشپیگل رخدادهای اخیر اسرائیل از جمله مسایل داخلی این کشور و نیز حملاتی را که با هماهنگی حزب‌الله و حماس به این کشور صورت گرفت، به سود جمهوری اسلامی دانست.

این نشریه نوشت احیای برجام هیچ پیشرفتی ندارد و جمهوری اسلامی گام‌های بیشتری به سمت بمب اتمی برداشته‌ و می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان اورانیوم کافی را برای ساخت بمب داشته باشد.

به نوشته اشپیگل، روسیه می‌تواند اطلاعاتی به جمهوری اسلامی بدهد که مانع از حملات احتمالی اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران شود.

در همین حال یاکوف آمیدور، رییس سابق شورای امنیت ملی اسرائیل نیز گفت: «اکنون جنگ با ایران به طور فزاینده‌ای محتمل شده و مهم‌تر از همه، از دیدگاه اسرائیل ضروری است.»

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید