رفتن به محتوای اصلی

مولوی عبدالحمید: پیامبر با یهودی‌ها صلح کرد+ ویدئو

مولوی عبدالحمید: پیامبر با یهودی‌ها صلح کرد+ ویدئو

 

پس از پایان نماز جمعه شماری از معترضان در سکوت راهپیمایی کردند.

آنها پلاکاردهایی با مضامین اعتراضی و همین طور درخواست آزادی مولوی عبدالمجید مرادزهی، روحانی اهل سنت و از نزدیکان مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی را با خود داشتند.

راهپیمایی اعتراضی در زاهدان همزمان با آخرین جمعه ماه رمضان انجام شد که در ایران و برخی کشورهای مسلمان‌نشین دیگر با عنوان «روز قدس» در آن تظاهرات ضداسرائیلی و اعلام حمایت از فلسطینیان برگزار می‌شود.

«جمعه خونین زاهدان» عنوانی است که به وقایع ۸ مهر ماه گذشته داده شده است. در آن روز نیروهای امنیتی معترضان بی دفاع را پس از نماز جمعه به رگبار بستند و بنا به برآورد فعالان بلوچ حدود صد نفر را کشتند.

شب گذشته ابوالفضل ماهگلی، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح سیستان وبلوچستان به خبرگزاری مهر گفت دادگاه متهمان کشتار نمازگزاران معترض زاهدان در اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

تصویر

به جز تظاهرات معترضان به حکومت، عده‌ای از هواداران حکومت هم امروز در زاهدان، مانند اغلب شهرهای دیگر ایران، راهپیمایی‌هایی با شعارهای ضداسرائیلی و ضدآمریکایی و در ستایش آیت‌الله علی خامنه‌ای برگزار کردند.

مصطفی محامی، امام جمعه شیعیان زاهدان، «روز قدس» را نماد همبستگی و یکپارچگی مسلمانان خواند و گفت برگزاری تجمعات در این روز به فلسطینی‌ها برای مقابله با «رژیم کودک کش صهیونیستی» روحیه می‌دهد.

در مقابل مولوی عبدالحمید از ضرورت سازش و همزیستی گفت و با اشاره به روایت‌های تاریخی از صلح میان پیامبر اسلام و قبایل یهودی، گفت: «هیچکس نباید در فکر نابودی دیگران باشد و همه باید در فکر صلح باشند.»

Image removed.

حامیان حکومت هم امروز در زاهدان تظاهرات کردند

پخش زنده سخنرانی مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، امروز مانند چند هفته دیگر با اختلال مواجه شد.

این روحانی سنی در صحبت‌های امروز خود با انتقاد از وضعیت سیاسی ایران گفت: «هیچ حاکمی اختیارات مطلق ندارد و اختیارات مطلق مال خدا است.»

او همچنین با اشاره به تهدیدهای پلیس برای استفاده از دوربین مداربسته برای شناسایی زنان و دختران بی‌حجاب، از کم‌کاری در مقابله با مسموم‌سازی دختران دانش‌آموز انتقاد کرد.

مولوی عبدالحمید گفت: «می‌گویند با دوربین افراد بی‌حجاب را شناسایی می‌کنند اما چگونه نتوانستند عاملان مسموم کردن دانش‌آموزان را شناسایی کنند. چه کسی این را باور می کند؟»

او همچنین از اعدام‌، اعترافات اجباری و ترور انتقاد کرد و گفت این اقدامات با آموزه‌های اسلامی سازگار نیست.

مولوی عبدالحمید در بخش دیگری از صحبت‌هایش از تعطیلی نمازخانه‌های مهاجران افغان اهل سنت در ایران به دست مقام‌های حکومت خبر داد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

برگرفته از:
بی بی سی

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید