رفتن به محتوای اصلی

حمایت خانواده کیان پیرفلک از مجاهد کورکوری – شکنجه مجاهد کورکوری برای اعتراف اجباری به قتل کیان پیر فلک محکومیت او به اعدام

حمایت خانواده کیان پیرفلک از مجاهد کورکوری – شکنجه مجاهد کورکوری برای اعتراف اجباری به قتل کیان پیر فلک محکومیت او به اعدام
تهیه و تنظیم:
کانون حقوق بشر

مجاهد کورکوری که توسط قوه قضاییه به اتهام قتل کیان پیرفلک محکوم به اعدام شده است، توسط خانواده کیان پیرفلک مورد حمایت قرار گرفت. پدر کیان پیرفلک اعلام کرد که فرزندش توسط نیروهای امنیتی کشته شده است.

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، مجاهد کورکوری برای اعتراف اجباری به قتل کیان پیرفلک، تحت فشار و شکنجه قرار گرفته و توسط قوه قضاییه به اعدام محکوم شد. اما خانواده کودک ۹ ساله، کیان پیرفلک به صراحت حمایت خود را از مجاهد (عباس) کورکوری اعلام کردند.

میثم پیرفلک پدر کیان، کودک ۹ ساله کشته شده در ایذه در یک کلیپ ویدئویی منتشر شده در صفحه اینستاگرام خود گفت: «هیچ شکایتی از مجاهد کورکور و دیگر بچه های ایذه نکرده و نخواهم کرد. من و همسرم با چشم‌های خود دیدیم که نیروهای امنیتی به فرماندهی سردار عیدی علیپور به ما شلیک کردند و من را زخمی و پسرم را به قتل رساندند.»

میثم پیرفلک اعلام کرد که فرزندش کیان را ماموران امنیتی به دستور سردار عیدی علیپور کشته اند و از مجاهد کورکوری حمایت کرد.

همچنین سجاد پیرفلک، عموی کیان در توییتی اعلام کرد: «با درخواست خانواده مجاهد کورکوری و موافقت خانواده پیرفلک، داود شاه‌ ولی که وکالت خانواده پیرفلک را به عهده دارد، به طور رسمی وکالت این معترض را که به اتهام قتل کیان به اعدام محکوم شده نیز پذیرفت.»

از سوی دیگر به گفته شاهدان صحنه، روز ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۱، سردار محمد (عیدی) علیپور، خودروی خانواده‌ی پیرفلک را به رگبار بست که در نتیجه‌ کودک ۹ ساله خانواده، کیان پیرفلک جان خود را از دست داد و میثم پیرفلک دچار آسیب‌ و معلولیت بسیار جدی شد.

به گفته یک منبع مطلع، «مجاهد کورکوری پس از دستگیری حتی یک ملاقات هم با خانواده نداشته است. به او اجازه دسترسی به وکیل ندادند اما برایش حکم اعدام صادر کردند.»

این منبع اضافه می کند: «خانواده او از وضعیت او هیچ اطلاعی ندارند. به آنها اجازه ملاقات داده نشده است. حتی به خانواده اجازه داده نشده که بتوانند برای او وکیل بگیرند و پیگیری پرونده اش را بکنند.
مجاهد کورکوری فقط دو سه بار در حد کوتاه با خانواده صحبت کرده که از صدای او مشخص بود که بیمار است و تحت شکنجه قرار گرفته است».

خانواده این زندانی هنوز از محل زندان اطلاع دقیقی ندارند. بر اساس برخی اخبار او هم اکنون در زندان شیبان به دور از زندانیان دیگر نگهداری می شود.

Image removed.

مجاهد (عباس) کورکوری متولد ۱۳۶۲، مجرد و اهل ایذه است. او در آذرماه ۱۴۰۲، در شهر ایذه دستگیر شد. او در بازداشتگاه ایذه توسط ماموران پلیس امنیت (سپاه) مورد شکنجه قرار گرفته و گفته می شود که سپس به زندان شیبان منتقل شده است.

روز ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۱، دادگاه رسیدگی به پرونده مجاهد کورکوری در دادگاه انقلاب اهواز برگزار شد.
روز ۱۷ فروردین ماه ۱۴۰۲، مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد حکم اعدام مجاهد کورکوری (عباس کورکوری) به اتهام محاربه و قتل ۷ تن از جمله کیان پیرفلک در دادگاه انقلاب شهرستان ایذه صادر شد.

بیشتر بخوانید:

محکومیت مجاهد کورکوری به اعدام

Image removed.

ماموران امنیتی در روز ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۱، در جاده ایذه به خودروی حامل خانواده پیرفلک شلیک کردند. پسر ۹ ساله خانواده پیرفلک به نام کیان پیرفلک در جا کشته شد. پدرش میثم بر اثر ضرب گلوله دچار معلولیت شد.

کانون حقوق بشر ایران را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام / توییتر / اینستاگرام / یوتیوب / فیسبوک

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید