رفتن به محتوای اصلی

آمادگی جمهوری‌اسلامی برای حمله به کشتی‌های اسرائیل

آمادگی جمهوری‌اسلامی برای حمله به کشتی‌های اسرائیل

نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که زیردریایی یواس اس فلوریدا، با موتور هسته‌ای برای حمایت از ناوگان پنجم ایالات متحده مستقر در بحرین اعزام شده است. به گفته مقامات اطلاعاتی غربی، این تصمیم پس از آگاهی آمریکا از خطر حمله ایران به کشتی‌های تجاری اسرائیل در منطقه صورت گرفت.

این زیردریایی که قادر به حمل ۱۵۴ موشک کروز از نوع تاماهاوک است، پنجشنبه وارد آبهای منطقه شد. تیموتی هاکینز، یکی از سخنگویان ناوگان پنجم آمریکا در بحرین، گفت: «رویدادهای اخیر، از جمله حملات در سوریه و تهدیدات ایران علیه کشتی‌های تجاری، آمریکا را بر آن داشت تا سطح هوشیاری نیروهای دریایی را افزایش دهد.»

نیویورک تایمز به نقل از دو مقام ارشد اطلاعاتی غربی گزارش داد: نهادهای اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل می‌گویند نیروی هوایی سپاه پاسداران در حال آماده شدن برای انجام حمله‌های پهپادی علیه کشتی‌های تجاری متعلق به اسرائیل در خلیج فارس و دریای عمان است.

به گفته این دو مقام غربی، ناوگان پنجم آمریکا در روز پنجشنبه درباره خطر حمله ایران به کشتی‌های تجاری اسرائیل، به نهادهای دفاعی این کشور و قرار گرفتن نیروهای سپاه در وضعیت حمله، هشدار داده بود.

طبق این گزارش، ناوگان پنجم آمریکا همچنین به شرکت‌های کشتیرانی اسرائیلی نیز درباره این تهدیدات هشدار داده بود. پس از این هشدارها، به کشتی‌های اسرائیلی توصیه شد مکان‌یاب‌های خود را خاموش کنند، تا حد ممکن نزدیک به ساحل عمان حرکت کنند و هر اتفاق مشکوکی را فورا گزارش دهند.

نیویورک تایمز همچنین به نقل از یک استراتژیست سیاسی نزدیک به سپاه نوشت: ایران برای انتقام حمله‌های اخیر اسرائیل در سوریه که به کشتن دو نیروی سپاه منجر شد، در حال بررسی حمله به کشتی‌های اسرائیلی است.

این گزارش همچنین به نقل از مقامات آمریکایی نوشت استقرار زیردریایی یواس‌اس فلوریدا در خلیج فارس با هدف جلوگیری از تهدید ایران و حفظ امنیت یکی از پرترددترین مسیرهای آبی جهان صورت گرفته است.

ارتش آمریکا بسیار به ندرت درباره موقعیت زیردریایی‌های خود اظهارنظر می‌کند. هفته گذشته نیز پنتاگون از تمدید ماموریت ناو هواپیمابر جورج اچ دابلیو بوش در شرق مدیترانه و تسریع استقرار هواپیماهای جنگنده ای-۱۰ در خاورمیانه خبر داده بود.

در همین حال، یوآف گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، روز شنبه در تماسی تلفنی با لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، درباره موج اخیر حملات تروریستی علیه اسرائیل و موشک‌های شلیک شده توسط گروه‌های فلسطینی با حمایت ایران، گفت‌وگو کردند.

وزارت دفاع اسرائیل در بیانیه‌ای درباره این تماس، ایران را «مهم‌ترین عامل بی‌ثباتی منطقه» خواند و بر آمادگی اسرائیل برای مقابله با تهدیدات علیه شهروندانش تاکید کرد.

وزیر دفاع آمریکا نیز ضمن تسلیت به مناسبت کشته شدن سه نفر در حمله‌های تروریستی در تل‌آویو و کرانه باختری، بر حمایت آمریکا از اسرائیل تاکید کرد.

آستین با تاکید بر لزوم تضمین صلح و آرامش و تنش‌زدایی و خودداری از اقدامات یکجانبه تنش‌زا، گفت در ارتباط با مسائل امنیتی، از نزدیک با اسرائیل در تماس خواهد بود.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

ایران گلوبال

تصویر

تصویر

تصویر

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید