رفتن به محتوای اصلی

مسیح علینژاد : تهدیدات جمهوری اسلامی مرا برای مبارزه مصمم‌تر کرده است

مسیح علینژاد : تهدیدات جمهوری اسلامی مرا برای مبارزه مصمم‌تر کرده است

مسیح علینژاد :«نباید امید و قدرت خود را از دست بدهیم و باید با پشتکار در همه جا جمهوری اسلامی را رسوا کنیم و دست از مبارزه نکشیم.»

مسیح علینژاد گفت: «در دادگاه تاکید شد نیلوفر بهادری آگاهانه تحریم‌های نهادهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی را دور می‌زده و با آنها بیش از نیم میلیون دلار مراوده داشته است.»

او خاطرنشان کرد: طبق گفته اف‌بی‌آی و قاضی دادگاه، دستگاه اطلاعاتی ایران نقشه‌های تروریستی خود را افشا نمی‌کند و طبیعی است که نیلوفر بهادری از نقشه ربودن من بی‌خبر بوده باشد، اما نمی‌توان گفت کسی که با این نهادها همکاری می‌کند، از چهره «دیوصفت» آنها بی‌خبر است.

مسیح علینژاد گفت: قاضی دادگاه گفت نیلوفر بهادری با محمود خاضعین، از متهمان پرونده توطئه ربایش مسیح علینژاد، حساب مشترک داشته و برای مراوده با این مامور جمهوری اسلامی بیش از ۱۰۰ بار به بانک مراجعه کرده است.

دادگاه فدرال نیویورک جمعه نیلوفر بهادری‌فر، شهروند ایرانی-آمریکایی را به جرم نقض تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی و حمایت مالی از عناصر اطلاعاتی ایران که قصد ربودن مسیح علینژاد را داشتند، به ۴ سال زندان محکوم کرد.

مسیح علینژاد در واکنش به این حکم نوشت: «عدالت نهایتا اجرا خواهد شد، امروز مزدوران جمهوری اسلامی و فردا نوبت خامنه‌ای، رئیسی، خاتمی و سایر جنایتکاران جمهوری اسلامی خواهد شد.»

در تیر ماه ۱۴۰۰ اف‌بی‌آی از خنثی کردن توطئه ربایش مسیح علی‌نژاد از خاک آمریکا و انتقال او به ایران خبر داد.

طبق بیانیه وزارت دادگستری آمریکا، دستگاه اطلاعاتی ایران، دست کم از ژوئن ۲۰۲۰ در حال طراحی برای ربودن مسیح علی‌نژاد و انتقال او به ایران از مسیر ونزوئلا بوده و در این مدت منزل علی‌نژاد و اطرافیان او را با تجهیزات عکس‌برداری و فیلمبرداری تحت نظر داشتند.

بنابر اعلام وزارت دادگستری آمریکا، تیم اطلاعاتی جمهوری اسلامی به رهبری علیرضا فراهانی، در حال برنامه‌ریزی‌‌ برای ربودن علی‌نژاد از منزلش تا ساحل و یافتن قایق تندرو برای انتقال او به ونزوئلا بوده‌اند. این تیم قبلا در کانادا، بریتانیا و امارات قربانیان دیگری را هدف قرار داده بودند.

طبق این بیانیه، تیم اطلاعاتی ایران با ارائه مدارک جعلی و دروغ گفتن درباره هدف خود، به تهیه ابزارهای جاسوسی اقدام می‌کردند و در چند مورد در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ برای تحت نظر گرفتن قربانی از کارآگاه‌های خصوصی استفاده کردند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

برگرفته از:
ایران اینترنشال

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید