رفتن به محتوای اصلی

کلیساها و سایر عبادتگاه‌هایِ شهر وین هدف حمله های احتمالی تروریست های اسلامی

کلیساها و سایر عبادتگاه‌هایِ شهر وین هدف حمله های احتمالی تروریست های اسلامی

پلیس اتریش در روز چهارشنبه، ۱۵ مارس (۲۴ اسفند)، اعلام کرد احتمال دارد «حمله‌هایی الهام‌گرفته از اسلامگرایان» علیه کلیساها و برخی عبادتگاه‌های دیگر در وین رخ دهد. به‌گفته پلیس اتریش دستگاه‌های امنیتی این کشور اطلاعاتی در این زمینه در اختیار آنها قرار داده‌اند. 

نیروی پلیس وین در توییتر نوشت تدابیر امنیتی در مقابل برخی ساختمان‌ها افزایش یافته و نیروهای پلیس بیش از پیش در سطح پایتخت اتریش حضور دارند. در این توییت آمده است: «خطر نامشخص حمله به کلیساها وجود دارد. برای احتیاط، نیروهای عادی و عملیات ویژه پلیس، اهداف احتمالی را محافظت می‌کنند.»

پلیس افزود:‌ «در صورت وجود خطر مشخص برای جمعیت در نقطه‌ای مشخص، پلیس وین از طریق تمامی مجراهای هشدار بلافاصله در دسترس خواهد داد.»

چند ساعت پس از این توییت، پلیس وین توییت دیگری منتشر کرد و هشدار داد که علاوه بر کلیساها، سایر اماکن مذهبی نیز در معرض خطر حمله قرار دارند. در این توییت پلیس آمده است: «ملاحظات ما فقط مختص کلیساهای مسیحی نیست و مشمول عبادتگاه‌های سایر ادیان نیز می‌شود.» اما پلیس اشاره نکرد دقیقا عبادتگاه‌های کدام یک از ادیان و مذاهب در معرض خطر حمله‌های احتمالی‌‌اند. 

 
به گفته پلیس، نمی‌توان پیش‌بینی کرد که ملاحظات امنیتی چه مدت برقرار خواهد بود. 

مارکوس دیتریش، سخنگوی پلیس، در گفت‌وگو با رادیو وین گفت: «نیروهای پلیس به کلاه‌خودها و جلیقه‌های ضدگلوله و تفنگ‌های تهاجمی ‌ مجهزند. این نیروها فعالیت‌های تجسسی خواهند داشت و در خیابان‌ها نیز رفت‌و‌‌آمد خودروها را کنترل می‌کنند.»

پلیس از مردم خواسته است تصویر یا فیلمی از نیروهای انتظامی در رسانه‌های اجتماعی منتشر نکنند. سخنگوی سراسقف کاتولیک وین به خبرگزاری اسوشیتدپرس گفت به‌نظر نمی‌رسد کلیساهای کاتولیک هدف اصلی حمله باشند و به همین دلیل، همچنان به فعالیت‌های عادی خود ادامه می‌دهند. کلیسای جامع سنت‌استفن که از مشهورترین نقاط وین است، روز چهارشنبه مطابق معمول مملو از صدها تن از عبادت‌کنندگان و گردشگران بود. 

طبق آمار مربوط به سال ۲۰۲۱، حدود نیمی از شهروندان وین مسیحی‌، و اکثریت آنان مسیحیان کاتولیک‌اند. اسلام، دومین دین بزرگ پایتخت اتریش است و حدود ۱۵ درصد از اهالی این شهر مسلمان‌اند و البته ۳۴ درصد مردم هم پیروی هیچ دین و مذهبی نیستند. تعداد کل یهودیان اتریش فقط حدود پنج هزار نفر است، اما وین چندین کنیسه تاریخی نیز دارد. 

سه سال پیش، ۲۰۲۰ میلادی،  مردی که کوشیده بود به داعش بپیوندد، در وین به کشتار مردم اقدام کرد. او چهار نفر را به قتل رساند و سپس با گلوله پلیس کشته شد. 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

تصویر

تصویر

تصویر

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید